شعبانپور در اولین نشست منطقه ای آموزش ، پژوهش و توسعه پایدار در بندر انزلی

زمزمه خروج تالاب انزلی از فهرست کنوانسیون رامسر/این اقدام بسیار خطرناک است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شعبان پور گفت: بحث تالاب انزلی و مشکلات پیش روی آن با توجه به حجم زیاد ورود پساب های خانگی و صنعتی به شدت نگران کننده است و زمزمه هایی از سوی مجامع محیط زیستی بین المللی به گوش میرسد که اسم این تالاب از فهرست کنوانسیون رامسر خارج شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین نشست منطقه ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار ادارات کل ساحلی حفاظت محیط زیست کشور با حضور خانم دکتر مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست و مدیران کل ، معاونین و کارشناسان آموزش این ادارات در بندر انزلی آغاز بکار کرد. photo_2016-07-19_09-56-24

محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در ابتدای نشست ضمن خوش آمدگویی به میهمانان از توجه و اهتمام ویژه استاندار گیلان و مدیریت ارشد استان به مسئله محیط زیست تشکر کرد.

محمدپور گفت: خوشبختانه نگاه مثبت و همراه با توجه به مسایل محیط زیست در استان گیلان باعث شده است تا اجماع عمومی برای رفع مشکلات عدیده محیط زیستی استان از جمله مسئله پسماند و تالاب انزلی بوجود بیاید.
وی ابراز امیدواری کرد ماحصل این جلسه و جلسات مشابه آن بتواند راهگشای مسایل محیط زیست کشور در آینده خیلی نزدیک باشد .

زمزمه خروج تالاب انزلی از فهرست کنوانسیون رامسر

معاون هماهنگی در امور عمرانی استانداری گیلان نیز در ادامه برنامه افتتاحیه نشست ، ضمن تشکر از ریاست سازمان حفاظت محیط زیست برای انتخاب استان گیلان به عنوان میزبان این نشست، خاطر نشان کرد که مجموعه مدیریت ارشد استان تماماً یک مجموعه محیط زیستی هستند.

شعبان پور افزود : بحث تالاب انزلی و مشکلات پیش روی آن با توجه به حجم زیاد ورود پساب های خانگی و صنعتی به شدت نگران کننده است و زمزمه هایی از سوی مجامع محیط زیستی بین المللی به گوش میرسد که اسم این تالاب از فهرست کنوانسیون رامسر خارج شود و این برای آینده گردشگری استان بسیار خطرناک است و تبعات منفی اقتصادی و محیط زیستی آن به شدت روی زندگی جوامع محلی استان تاثیر خواهد گذشت.

خانم دکتر فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در بخشی دیگر از این نشست به عنوان سخنران صحبت کرد.

وی ابراز امیدواری کرد مجموعه معاونت محیط زیست دریایی بتواند از نتیجه و خروجی این جلسه در بخش آموزش و پژوهش بهره مند شود.

آقای گری لوئیس نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد UNDP نیز در مقدمه این نشست ضمن تشکر از اهتمام ویژه خانم دکتر ابتکار و معاونت آموزش و پژوهش سازمان به تشکیل این جلسه ، گفت خوشبختانه دولت ایران و سازمان محیط زیست از لحاظ توجه به مسایل محیط زیست و توسعه پایدار از جمله کشور های پیشتاز منطقه می باشد که این بسیار جای خرسندی است.

در ادامه برنامه خانم دکتر مظاهری معاون آموزش و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست با ارائه مطالب آموزشی تهیه شده به طور رسمی این جلسه را آغاز کرد .

Share