روحانی و یک اشتباه بزرگ در دوران پسابرجام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،روحانی وعده گشایش مشکل‌ها را داد و گفت با امضای توافق هسته‌ای مشکلات کشور حل خواهد شد. روحانی اما باید به مردم می‌گفت که حل شدن این مشکل احتیاج به زمان دارد اما نگفت و مردم بعد از امضا شدن توافق هسته‌ای منتظر حل تمام مشکلات بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از نامه نیوز ،یک سال از امضای برجام میان ایران و کشورهای ۱+۵ می‌گذرد و همچنان این توافقنامه بزرگ هسته‌ای در داخل و خارج ایران مخالفان جدی دارد که همه آنها دلواپس آینده این توافق هستند. برخی می‌گویند ایران قدرتمند شده است و عده‌ای دیگر بر این باور هستند که ایران همه سرمایه خود را در برجام از دست داده است. در کنار این توافق موافقینی هم هستند که از برجام به عنوان دستاورد بزرگ برای ایران و جهان یاد می‌کند.

rohani_2015-04-17_14-07-08در کنار این موافق‌ها و مخالف‌ها و تمام تلاش‌های دولت حسن روحانی برای به دست آمدن برجام و رفع شدن سایه تحریم از سر ایران باید به یک نکته مهم اشاره کنیم و آنهم اشتباه روحانی در گذاشتن تمام تخم‌مرغ‌های دولت در سبد برجام بود. مهم‌ترین شعار روحانی قبل و بعد از انتخابات سال ۹۲ حل مسئله پرونده هسته‌ای بود.

روحانی شاید تنها رئیس جمهوری در ایران باشد که توانست مهم‌ترین شعار خود در انتخابات را محقق ببخشد اما در این میان دچار یک اشتباه بزرک شد. مردم به واسطه شعارهای روحانی تمام زندگی خود را به دوران قبل و بعد از برجام تقسیم کردند. جامعه و حتی خود دولت منتظر بود برجام امضا شود و تحریم‌ها برداشته شود تا زندگی ایرانی‌ها به روال عادی برگردد.

روحانی وعده گشایش مشکل‌ها را داد و گفت با امضای توافق هسته‌ای مشکلات کشور حل خواهد شد. روحانی اما باید به مردم می‌گفت که حل شدن این مشکل احتیاج به زمان دارد اما نگفت و مردم بعد از امضا شدن توافق هسته‌ای منتظر حل تمام مشکلات بودند.

دراین میان باید به مردم بگوییم برجام امضا شده است ولی تحقق همه دستاوردهای آن احتیاج به زمان دارد. نباید انتظار داشت که تمام مشکلات به این زودی‌ها حل شود. ایران در زمان احمدی نژاد ۸ سال از اهداف خود دور شد و کشور به خاطر سیاست‌های غلط درگیر تحریم، مشکلات اقتصادی و نابسامانی‌های اجتماعی شد و حالا نمی‌شود انتظار داشت که این مشکلات یک سال بعد از امضای توافق هسته‌ای به صورت کامل رفع شود.

برای درک بهتر این معنا می‌شود به شهر زلزله‌ زده‌ای اشاره کرد که در عرض چند ثانیه ویران می‌شود و ساختن آن سال‌ها زمان می‌برد. همیشه خراب کردن مشکل است و ساختن سخت.

رئیس جمهور روحانی باید بیشتر با مردم سخن بگوید و آنها را در جریان روند اجرای برجام بگذارد تا مردم بدانند برجام در چه زمینه‌هایی گشایش ایجاد کرده است و در چه مسائلی دولت احتیاج به زمان دارد.

گزارش‌های ماهانه روحانی در مورد برجام به مردم می‌تواند گره‌های اخیری که ایجاد شده را باز کند و اجازه ندهد حاشیه سازان دولت را به حاشیه ببرند.

tel final1

Share