مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان

راه‌اندازی آژانس اجاره خودرو در گیلان/تردد خودرو در جاده‌های گیلان از مرز اشباع خارج شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان به نبود آژانس اجاره خودرو در استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت خوبی از طریق منطقه آزاد انزلی برای راه‌اندازی آژانس اجاره خودرو در گیلان ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس،مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از ثبت ۷۳ میلیون و ۱۳۳ هزار تردد در ۳ ماه امسال در استان خبر داد و گفت: تردد خودرو در جاده‌های اصلی گیلان از مرز اشباع خارج شده اس
almohamadi_3285
ناصر آل‌محمدی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابه‌جایی مسافران در ایام تعطیل اظهار کرد: کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی از وظایف اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان است.

وی به کاهش سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصدی تقاضای سفر برون‌استانی از طریق اتوبوس در سه سال گذشته در گیلان اشاره کرد و افزود: کاهش تقاضای مذکور به دلیل برخورداری مردم از وسایل نقلیه شخصی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه مینی‌بوس بیشترین حجم سفر درون‌استانی را به عهده دارد، تصریح کرد: سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد به تقاضای سفر درون‌استانی اضافه می‌شود.

آل‌محمدی خواستار نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان شد و تصریح کرد: موضوع مذکور در شورای هماهنگی ترافیک استان در حال پیگیری است.

وی به رسیدگی به تخلف ناوگان حمل و نقل عمومی در کمیسیون‌های مربوطه اشاره کرد و افزود: در مورد سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جای نگرانی نیست.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اینکه از لحاظ نرخ جریان تردد رتبه پنجم کشور را داریم، خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال، ۳۷ دستگاه ترددشمار که ۸۵ درصد از تردد استان را رصد می‌کنند، ۷۳ میلیون و ۱۳۳ هزار رکورد تردد را ثبت کردند و این آمار نشان می‌دهد تمام جاده‌های اصلی گیلان از مرز اشباع خارج شده است.

*ثبت ۳۸۴ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در گیلان

آل‌محمدی به ثبت ۳۸۴ هزار سرعت غیرمجاز توسط ۱۳ دوربین ثبت تخلف در آزادراه رشت ـ قزوین و محور رشت ـ لنگرود در سال ۹۴ اشاره کرد و یادآور شد: ۶۸ هزار ثبت تخلف سرعت غیرمجاز منجر به صدور جریمه شده است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف کشته‌شدگان جاده‌ای گیلان را شناسایی کردیم، اظهار کرد: سال گذشته از ۶۴۹ نفر کشته ۴۳۲ نفر از عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران بودند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان اضافه کرد: اگر رویکردها را روی کشته‌شدگان عابرپیاده و موتورسیکلت‌سواران متمرکز کرده و به لحاظ فیزیکی، نرم‌افزاری و فرهنگی سرمایه‌گذاری کنیم این اطمینان را می‌دهیم در مدت دو سال ۵۰ درصد و حتی پایین‌تر از آن کاهش تلفات در استان داشته باشیم.

آل‌محمدی با اشاره به اینکه در شهرها اقدام‌های خوبی برای استفاده از کلاه ایمنی انجام شده است، بیان کرد: در شهرها از ۱۰ نفر موتورسیکلت‌سوار هشت نفر کلاه ایمنی دارند اما در بیرون از شهرهای استان از هر ۱۰ نفر موتورسیکلت‌سوار هشت نفر بدون کلاه ایمنی هستند و خلاف جهت و بدون چراغ حرکت می‌کنند.

وی با قدردانی از اختصاص ۱۳۲ میلیون تومان اعتبار برای ارتقای ایمنی مدارس، عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران توسط فرمانداران شفت، فومن، صومعه‌سرا و ماسال تصریح کرد: موضوع مذکور باید توسط تمام فرمانداران جدی گرفته شود.

*راه‌اندازی آژانس اجاره خودرو در گیلان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان به نبود آژانس اجاره خودرو در استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت خوبی از طریق منطقه آزاد انزلی برای راه‌اندازی آژانس اجاره خودرو در گیلان ایجاد شده است.

آل‌محمدی با بیان اینکه خودروهای با پلاک منطقه آزاد انزلی در ۹۰ درصد از مکان‌های گردشگری گیلان اجازه تردد دارند، خاطرنشان کرد: در یکماه گذشته آیین‌نامه راه‌اندازی آژانس اجاره خودرو به استان ابلاغ شده و بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده است.

وی ادامه داد: وقتی اجاره خودرو در گیلان مطرح باشد، گردشگران با هواپیما و ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی به استان سفر کرده و در مدت اقامت در گیلان می‌توانند از خودروهای اجاره‌ای استفاده کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان به خروج خودروهای فرسوده از گردونه حمل و نقل استان اشاره کرد و یادآور شد: ۲۷ اردیبهشت‌ماه جاری موضوع مذکور به اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان ابلاغ شده است.

آل‌محمدی دسترسی به طرح‌های سالم‌سازی دریا را از موضوع‌های مهم خواند و اظهار کرد: ورودی و خروجی بیشتر طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان مناسب نیست و جزء نقاط حادثه‌خیز مطرح است.

وی با اشاره به اینکه تابلوی ورودی و خروج طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان طراحی شده است، گفت: تابلوی مذکور به صورت استاندارد است و آمادگی کمک برای نصب این تابلوها در طرح‌های سالم‌سازی دریا را داریم.

tel final1

Share