دو موشک پاتریوت اسرائیل به جای اصابت به پهپاد ایرانی، به یکدیگر برخورد کردند!

پهپاد یسیر توانست از دست جت‌های جنگی و هلی‌کوپترهای اسرائیلی بگریزد و دو موشک پاتریوت شلیک شده توسط نیروهای اسرائیلی نیز به جای هدف قرار دادن پهپاد، با یکدیگر برخورد کردند و پهپاد به آسمان سوریه بازگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پهپادی که روز یکشنبه هفته جاری بر فراز سرزمین‌های اشغالی پرواز کرد و ارتش اسرائیل در هدف قرار دادن آن ناکام ماند، یک فروند پهپاد ایرانی یسیر بوده است که توسط نیروهای حزب‌الله در منطقه قلمون و در شصت کیلومتری جولان اشغالی به هوا فرستاده شده بود.۱۳۹۲۰۷۰۶۱۳۳۴۳۹۲۸۷_PhotoL

 «تابناک» نوشت: روز یکشنبه هفدهم ماه جاری میلادی پهپادی ناشناس از طریق منطقه جولان سوریه وارد سرزمین های اشغالی شد و با وجود مشاهده آن توسط ارتش اسرائیل، ارتش این رژیم در هدف قرار دادن آن ناکام ماند و نه تنها سیستم دفاع هوایی پاتریوت بلکه جنگنده‌های این رژیم نیز نتوانستند آن را ساقط کنند. دو روز پس از این حادثه وب‌سایت اسرائیلی دبکا مدعی شده است که پهپاد مذکور، ساخت ایران و از نوع یسیر بوده است. بنا به اطلاعات منتشره، پهپاد یسیر قابلیت پرواز در ارتفاع ۱۵هزار پایی، در شعاع پروازی دویست کیلومتری و مداومت پرواز هشت ساعت را دارد.

بنا به ادعای دبکا، این پهپاد برخلاف دیگر پهپادهای پیشرفته مورد استفاده در دیگر ارتش‌ها، توان مانورپذیری بالایی دارد زیرا احتمالا در ساخت آن از مهندسی معکوس سیستم‌هایی استفاده شده است که ارتش آمریکا آنها را در پهپاد اسکن ایگل به کار گرفته است. ایران در آخرین روزهای سال ۲۰۱۲ میلادی موفق شده است که یک فروند از این پهپادهای آمریکایی را به شکل سالم شکار کند.

بنا به ادعای دبکا، کارشناسان جنگ الکترونیک چین در ارتقای سیستم‌های پهپاد یسیر به ایران کمک کرده‌اند و ارتش اسرائیل در کنار ارتش ایالات متحده و دیگر ارتش‌های غربی با نگرانی در حال بررسی این مساله هستند که ایران قادر است چند نمونه از این پهپادها را بسازد.

همه این ارتش‌ها عملکرد پهپاد یسیر را در جریان نفوذ به سرزمین‌های اشغالی مشاهده کردند. پهپاد یسیر توانست از دست جت‌های جنگی و هلی‌کوپترهای اسرائیلی بگریزد و دو موشک پاتریوت شلیک شده توسط نیروهای اسرائیلی نیز به جای هدف قرار دادن پهپاد، با یکدیگر برخورد کردند و پهپاد به آسمان سوریه بازگشت.

در اکتبر ۲۰۱۳، وقتی که ژنرال ویکتور بونداریف فرمانده نیروی هوایی روسیه به ایران رفت، طرف ایرانی یک نمونه از این پهپاد را که گمان می‌رود سیستم‌های پیچیده الکترونیکی آمریکایی روی آن نصب شده باشد، به وی هدیه کرد. احتمالا به همین دلیل بوده است که روس‌ها برخلاف توافق خود با رژیم اسرائیل در موضوع سوریه، از اطلاع‌رسانی به اسرائیلی‌ها در خصوص ورود این پهپاد خودداری کردند.

tel final1

Share