خطیب جمعه انزلی:

دولت باید مواظب باشد عده ای از فرصت خدمتگزاری به مردم سو استفاده نکند/حجاب و عفاف از مشکلات اصلی و بنادین امروز ما است/مردم باید مطالبه گر باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه بندرانزلی در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرتان خاطر نشان کرد: عده ای در تلاش اند که از دولت و جریانات دولتی برای زنده کردن فتنه و پاک کردن چهره سران فتنه هزینه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی این هفته بندر انزلی با تبریک عید فطر و قدردانی از مردم ولایتمدار این شهر به منظور شرکت در نماز این عید خاطر نشان کرد: حضور مردم در نماز دشمن شکن و با شکوه عید سعید فطر جلوه معنویت و وحدت مردم قهرمان انزلی بود.

shamso_2016-06-19_23-04-37وی همچنین با اشاره به ۲۳ تیر سال ۷۸ از آن روز به عنوان روز همبستگی مردم در دفاع از ارکان نظام یاد کرد و افزود: دشمنان امیدوار بودند که بتوانند با این فتنه، نظام را شکست بدهند؛ ضربه وارد کنند؛ اما بعکس شد. در فتنه‌ی هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنه‌گران فتنه‌ی خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیمِ ۲۳ تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند و این برگ زرینی در کارنامه ملت ایران بود.

خطیب جمعه انزلی همچنین به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در شرایط فتنه که تشخیص حق و باطل برای مردم بسیار مشکل می‌شود، باید به‌گونه‌ای عمل کرد که هیچ بهره‌ای به نفع فتنه ایجاد نشود.

حجت الاسلام شمس الدین اضافه کرد: در شرایط فتنه همچون قضایای سال ۸۸، نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نوع نگرش، موجب تقویت فتنه شود و باید همه مسئولان ما از آن پرهیز کنند.

وی همچنین متذکر شد: عده ای در سالیان اخیر در تلاش اند که از دولت و جریانات دولتی برای زنده کردن فتنه و پاک کردن چهره سران فتنه هزینه کنند که تا کنون دولت و ریاست محترم جمهور در مقابل آنان ایستادگی کرده است هرچند که عده ای دو پهلو حرف زده اند که تذکرات اخیر رهبری نیازمند این است که مراقبت های بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه دولت باید مواظب باشد عده ای از این فرصت خدمتگزاری به مردم سو استفاده نکند تاکید کرد: عمده ترین مشکلات این کشور مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است فلذا دولت و کارگزان نظام وقتشان را صرف مسائل حاشیه ای نکنند.

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه با اشاره به روز عفاف و حجاب تصریح کرد: حجاب و عفاف از مشکلات اصلی و بنادین امروز ما است و نمی توان از آن به راحتی گذشت چون بی حجابی و عدم رعایت ظواهر اسلامی خود مقدمه ای برای بی عفتی در جامعه اسلامی است.

وی اظهار کرد: شاید بدون آگاهی کسی رعایت حجاب و عفات نکند اما این ندانستنش موجب نخواهد شد که بی عفاتی رواج پیدا نکند و انحراف در جامعه ایجاد نشود لذا باید مواظب بود. این های یک چیز سلیقه ای نیست بلکه نقشه دشمنان برای نفوذ در جامعه اسلامی است لذا باید نگاهیمان به مسائل بد حجابی یک دید بسیار دقیق موشکافانه باشد.

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه فضای توریستی شهرستان باید به گونه ای باشد که آثار سو ایجاد نشود تاکید کرد: این جریانات و ترویج بدحجابی ها توطئه دشمنان است و نمی شود به آن ترحم کرد لذا باید با برنامه ریزی ای هماهنگ و جامع با آن برخورد شود.

حجت الاسلام شمس الدین همچنین در خصوص نقش صدا و سیما نیز گفت: صدا و سما در فرهنگ سازی مطلوب حجاب و عفاف نقش بسیار مهمی دارد و همه مجموعه ها باید در کنار هم قرار گیرند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: نهادهایی چون ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ، سپاه ، نیروی انتظامی ، اتحادیه ها و اصناف در حال کار هستند اما باید تلاششان منسجم تر شود.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه به حضور بیشتر مردم در میادین این چنینی نیز اشاره کرد و گفت : مردم باید مطالبه گر باشند و این مهم را از مسئولان طلب کنند.

حجت الاسلام در پایان سخنان خود با اشاره به مناسب های هفته ، از زحمات بسیج سازندگی قدردانی کرد و افزود: بسیج برای رفع نیازهای مردم محروم تاسیس شد که ساخت ۱۳ واحد مسکونی و برگزاری اردوهای جهادی بخشی از فعالیت های این نهاد در شهرستان انزلی است.

tel final1

Share