نیکفر در تودیع و معارفه فرماندار لاهیجان

دوستان به ظاهر دلسوز، برای دولت دشمن تراشی نکنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل اظهار کرد: بنده هیچ توقع شخصی از احدی نخواهم داشت، بلکه تاکنون یادگرفته ام که از حقوق شخصی خود برای مردم مایه بگذارم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از لاهیجان ،ذبیح نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در جلسه تودیع و معارفه فرماندار سابق و جدید لاهیجان که در سالن فرمانداری این شهرستان و باحضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، با بیان اینکه در ایام نمایندگی که در خدمت آقای کسرایی(فرماندارسابق) بودیم و پیش از آن، هیچ گونه چالش و مشکلی با ایشان نداشتیم اظهار داشت: عزیزانی که بعضا موضع گیری ها را به حساب چالش های حزبی و جناحی می گذارند بدانند که هیچ گونه چالشی با ایشان و دوستان دیگری که ممکن است از لحاظ سیاسی با من همراه و هم سلیقه نباشند، نداشته ام.

nikfar_2016-06-10_21-09-46وی با بیان این که آن چه در فضای مجازی و رسانه ای مطرح شد مخالفت بنده بود و در این مخالف هیچ حق شخصی برای خود قائل نبودم گفت: آنجا که منافع مردم مطرح شود، نه تنها کوتاه نمی آیم، بلکه تمام قد هم خواهم ایستاد.

**انتظار شخصی در انتخاب فرماندار نداشتم/ مردم در هشتم و نهم دی پای انقلاب، نظام و اسلام ایستادند

نماینده مردم لاهیجان افزود: این بدین معنی نیست که بنده توقع شخصی از فرماندار سابق و فرماندار جدید خواهم داشت؛ بنده هیچ توقع شخصی از احدی نخواهم داشت، بلکه تاکنون یادگرفته ام که از حقوق شخصی خود برای مردم مایه بگذارم.

 وی با بیان اینکه این مردم و نظام برای ما مهم هستند و جای تاسف است که یکی از مسئولین استانی در فرمانداری یکی از شهرستان های همجوار جلسه ای برگزار کند و بیان می کند که جمهوریت نظام در حال تقویت است و اسلامیت زیر سوال است گفت: ما پای اسلامیت نظام و این مردم ایستاده ایم.

نیکفر با اشاره به قیام مردم گیلان علیه فتنه گران در هشتم دی گفت: این مردم هشتم دی را در گیلان و نهم دی را در سراسر کشور رقم زده اند و ثابت کرده اند که پای انقلاب، نظام و اسلامیت نظام ایستاده اند.

**دوستان به ظاهر دلسوز، برای دولت دشمن تراشی نکنند

وی افزود: به آن عزیزانی که داستان سرایی های موافق و مخالف دولت سرمیدهند و ان شاء الله هم دلسوز هستند توصیه میکنم برای دولت مخالف تراشی نکنند. هر رئیس جمهوری که در این کشور رای بیاورد، مقام معظم رهبری حکمشان را تنفیذ می نماید و حمایت، هدایت، توبیخ و انتقاد هم می کنند.

نماینده مردم لاهیجان گفت: بنده مطیع امر ولایت هستم، چرا باید مخالف دولت باشم، چه کسی اثبات می کند که بنده مخالف دولت هستم، قرار نیست هر انتقادی را به حساب مخالفت با دولت بگذاریم و قرار نیست مخالفت های خود را به عنوان یک عقده جمع کنیم و بعد از رفتن افراد بگوئیم.

 وی گفت: قرار است در زمان حضور حرف بزنیم، انتقاد کنیم تا در میدان عمل اشکالات خود را اصلاح کنند و دولت موفقی باشند؛ دولت اگر موفق باشد، ملت از این خدمات ارائه شده متنعم خواهد شد.

نیکفر گفت: به آن عزیزان به عنوان یک شهروند و منتخب مردم پند و اندرز می دهم که اگر جایی موافق یا مخالف هستم برای مردم و نظام است. مخالفت من برای نظام و مردم است و این اجازه را باید به بنده بدهند که اظهار نظرکنم.

**اجازه نمی دهم مسئولی کیف مرا حمل کند و از جانب من اظهار نظر کند

 وی با بیان اینکه از یاد نبردیم و الان هم میبنیم که بعضی از مسئولین در این شهرستان و شهرستان های دیگر کیف نماینده مجلس را حمل میکردند و یا در دهه های گذشته این اتفاق می افتاد گفت: نه اجازه می دهم کسی کیف مرا حمل کند و نه کسی از طرف من اظهار نظر کند. اظهارنظر و موضع گیری ها را خودم خواهم داشت و تاوان آن را هم پس می دهم.

نماینده لاهیجان بابیان اینکه آن عزیزانی که خوف از موضع گیری دارند و شهامت ارائه مواضع خود را ندارند و عادت کردند که برای کسب میز و دنیای خود به هرچیزی متمسک شوند بدانند که من اهل این گونه تعاملات نیستم گفت: تعامل و همراهی برای اسلام، نظام و مردم خواهم داشت و آن چه را که به خاطر نظام باشد به دیده منت می پذیرم.

وی با بیان اینکه مخالفت من با آقای احمدی(فرماندار جدید) شخصی نیست گفت: وقتی در بعضی مراکز مطرح می شود که نیکفر موافق یا مخالف است و آن عزیزانی که می گویند نماینده لاهیجان دخالت می کند، بدانند که بنده هیچ اصراری نداشتم که کسی را تعرفه کنم و فقط صحبتی بین بنده و استاندار رد و بدل شد.

نیکفر با اشاره به جلسه مشترک خود با استاندار گیلان افزود: روز اولی که با استاندار گیلان جلسه داشتم به ایشان عرض کردم که گرایشات سیاسی خود را کنار می گذارم، زیرا کسانی را برای لاهیجان می خواهیم که کار کنند تا کسانی که غیرمسئول هستند برای ما تصمیم نگیرند.

**هیچ گونه عکس العمل و موضع گیری علیه منتقدان گوشه و کنار نخواهم داشت

وی بااشاره به برخی از گروه های خودساخته با عنوان حامیان دولت و موارد دیگر گفت: حامیان دولت باید با نمایندگان همراهی کنند و نماینده را همراه خود کنند تا قوتی بر قوت های مجلس بیفزایند؛ تعامل دولت و مجلس معنی اش همین است و معنی دیگری ندارد.

نیکفر تصریح کرد: این که بنشینید در گوشه و کنار و برعلیه من صحبت کنید بدانید که هیچ گونه موضع گیری و عکس العملی علیه شما نخواهم داشت و هیچ کینه و عداوتی هم با شما نخواهم داشت؛ چون احساسم این است که همه شما دلسوز هستید.

وی با بیان اینکه افرادی که نیکفر را چالش در حوزه لاهیجان و سیاهکل می دانند بدانند که انتخابات مجلس شورای اسلامی را دولتی برگزار کرد که به گفته خودشان از نظر سیاسی و جناحی با بنده همراه نبودند؛ پس این افراد باید نتیجه انتخابات را بپذیرند گفت: من چالش نیستم، بلکه شماها چالشی هستید که اگر همینطور پیش روید به گودال منتهی خواهید شد و این مشکلات نتیجه رفتارهای غلط شما در گذشته است.

نیکفر افزود: همه مردم لاهیجان و سیاهکل موکلین من هستند و من وکیل همه ی مردم این حوزه انتخابیه هستم و دولت نیز باید نسبت به همه مردم این دیدگاه را داشته باشد، این تقسیم بندی جناحی ما را به منزل مقصود نخواهد رساند.

نماینده لاهیجان در ادامه با بیان اینکه می خواهند ما را به سمتی ببرند که انتقاد نکنیم و حرف نزنیم افزود: نماینده باید حرف بزند و اظهارنظر کند، در عالم تعامل باید حرف بزنیم، مخالفت کنیم،انتقاد کنیم و در عین حال رفاقت هم داشته باشیم.

**با تخریب دیگران، برجسته نخواهید شد

وی گفت: من نباید به دنبال این باشم که دولت سرنگون شود و چون مثلا من مخالف دولت هستم لذت ببرم و  نماینده سرنگون شود و موفق نشود تا رقیب لذت ببرد و برای موفقیت خود جشن بگیرد. شما با خراب کردن دیگران برجسته نخواهید شد.

نیکفر با بیان اینکه عده ای می خواهند مارا به سمتی ببرند که از انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی دفاع نکنیم گفت: ما خجالت نمی کشیم از اینکه از انقلاب و ارزشها دفاع کنیم، انقلاب و ارزشهای آن ما را در دنیا سربلند کرد.

وی با بیان اینکه اگر هرفردی با هر جناح سیاسی بخواهد ما را به سمتی ببرد که از ولایت، شهادت، شهیدان مدافع حرم، رزمندگان، آرمان ها و فرهنگ انقلاب اسلامی دفاع کنیم و خجالت بکشیم او فرزند این انقلاب و این نظام و کشور نیست افزود: باید بدانیم که این تفکر آب به آسیاب دشمن میریزد، بنده بنا ندارم بعضی حرفها را برای اینکه نیش زبان و قلم در پی خواهد داشت بیان نکنم.

وی افزود: اگرخطایی از فرماندار سربزند در ابتدا با خودشان صحبت می کنیم و اگر اثرگذار نبود به مافوق وی می گوئیم و اگر چاره ای نبود، موضوع را رسانه ای می‌کنیم.

**تفکراتم اصول انقلاب اسلامی است

نیکفر در ادامه با بیان اینکه بنده عضو هیچ گروه و حزب سیاسی نیستم و تفکرات بنده اصول انقلاب اسلامی است و آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند بنده هم یک اصول گرای اصلاح طلب هستم و دعوای اصولگرایی و اصلاح طلبی را قبول ندارم گفت: حال آقایان با هر جناح و تفکر سیاسی که هستند نیکفر را به مدت چهار سال تحمل کنند، بپذیرند که چهارسال نماینده این شهرستان هستم و بعدش هم به مردم واگذار می شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه اصراری و برنامه ای هم برای چهارسال دوم ندارم گفت: ولی به وظایف خود به درستی عمل می کنم و از این جایگاه و قدرتی که از ناحیه مردم و نظام در اختیارم قرار داده شده، به نحو احسن استفاده می کنم.

وی با اشاره به فوت منتخب مردم مراغه و عجب شیر در راه بهارستان با بیان اینکه یک نماینده به سمت بهارستان حرکت کرد که متاسفانه به بهارستان نرسید تصریح کرد: باید بدانیم که هرباری که به بهارستان می رویم ممکن است به قبرستان منتهی شود؛ همه ما باید این طور فکر کنیم  و جواب قبر و قیامت را داشته باشیم، تا کارنامه موفقی برای آخرتمان باشد.

tel final1

Share