مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبرداد

دور جدید تحرکات تجاری در بنادر گیلان/کشتی «پرین» در بندر آستارا پهلو گرفت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کشتی پرین متعلق به ناوگان کشتیرانی خزر روز گذشته با هماهنگی کشتیرانی و بندر و برای اولین بار با ظرفیت شش هزار تن و با طول ١۴٠ متر از مبدأ بندر اکتائو قزاقستان وارد بندر آستارا ‌‌شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان, کشتیرانی را از حلقه های بسیار مهم در تسهیل تجارت بین الملل و حمل و نقل چند وجهی دانست و افزایش سطح همکاری و هماهنگی بین بندر و کشتیرانی را از محورهای اصلی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش توسعه دریامحور بسیار ضروری خواند. photo_2016-06-27_16-15-59
در این راستا کشتی پرین متعلق به ناوگان کشتیرانی خزر روز گذشته با هماهنگی کشتیرانی و بندر و برای اولین بار با ظرفیت شش هزار تن و با طول ١۴٠ متر از مبدأ بندر اکتائو قزاقستان وارد بندر آستارا ‌‌شد.
مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی استارا با تأکید بر این‌که بسیاری از مراکز تولیدی غرب و شمال غرب کشور به بندر آستارا نزدیک می‌باشند و به لحاظ اقتصاد حمل و نقل در قیمت تمام شده و زمان حمل کالا بسیار تاثیر گذار است، افزود: بهره‌برداری بهینه از فرصت‌های موجود در راستای توسعه بندر آستارا و رونق اقتصادی این منطقه با هدف تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال اقتصاد، اقدام و عمل مدنظر مقام معظم رهبری، از سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

چراغی با اشاره به اینکه بندر انزلی در استان گیلان بعنوان مرکز اصلی ( Home Port )کشتیرانی خزر محسوب می گردد,یادآور شد: در نظر داریم با برنامه ریزی مشترک با مدیران کشتیرانی نسبت به توسعه تجارت بین المللی در خزر با محور صادرات و ترانزیت نسبت به تنوع بخشی حمل و نقل دریایی و بندری اقدام نماییم.

وی افزود: در این راستا اهداف مشترکی را ترسیم کرده ایم تا بتوانیم در یک أفق زمانی کوتاه مدت وظایف مشترک ملی و منطقه ای را محقق کنیم.

tel final1

Share