مهدوی در جلسه جهت حل معضلات سکونت گاه های غیر رسمی

در شهر رشت ۸ هزار واحد در سکونتگاه‎های غیررسمی وجود دارد/در پایان طرح ده ساله، دیگر مکانی برای سکونت در شهر رشت نیست/ساخت و سازهای غیر اصولی رشت را دچار بحران اساسی کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار رشت گفت : مجوز ساخت و سازهای غیر اصولی در سالهای اخیر در استان های گیلان و مازندران داده شده که در مقابل حوادث غیر مترقبه نا مطمین هستند. این ساخت و سازها که در برخی از شهرستان های استان گیلان در حال اجرا است، شهر رشت را دچار بحران اساسی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، جلسه ای با حضور سه نماینده شهرستان رشت، شهردار، معاون عمرانی استاندار و دیگر مدیران استانی و شهرستانی جهت حل معضلات سکونت گاه های غیر رسمی و پیگیری مشکلات املاک نسقی حاشیه شهر رشت برگزار شد.

IMG_9735mahdaviدر این جلسه سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت اظهار کرد: در شهر رشت ۸۰۰۰ واحد در سکونت گاه های غیر رسمی وجود دارد که بلاتکلیف مانده است.

 وی ادامه داد: در خصوص ثبت و صدور سند ساخت و سازهای گذشته و زمین های نسقی باید تدابیری اندیشید و همچنین راهکار مناسبی در این مورد باید ارائه شود که در آینده نیز مشکلات سند وجود نداشته  باشد و مدت عدیده ای است که ما درگیر مشکلات ساخت و سازهای غیر مجوزدار می باشیم.

مهدوی تصریح کرد: اجرای این طرح های تمام پیش بینی نشده؛ در آینده ی نه چندان دور شهر ما را به نابودی می کشاند و در پایان طرح ده ساله، دیگر مکان سکونت در شهر رشت نیست. زیرا عمده مشکلات ما ساخت و ساز بدون پروانه ساخت اجرایی است.

فرماندار رشت در ادامه خاطر نشان کرد: مجوز ساخت و سازهای غیر اصولی در سالهای اخیر در استان های گیلان و مازندران داده شده که در مقابل حوادث غیر مترقبه نا مطمین هستند. این ساخت و سازها که در برخی از شهرستان های  استان گیلان در حال اجرا است، شهر رشت را دچار بحران اساسی کرده است.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: در شهر رشت ۱۳۳۸ پلاک ساختمان غیر رسمی با ۱۳۸ نفر مالک  وجود دارند و آنها برای دریافت پایان کار باید هر چه سریعتر اقدام کنند و می بایست به حل مشکل ساخت و سازهای غیر مجوز دار پرداخت.

tel final1

Share