مهدوی در جلسه بررسی مشکلات جاری بخش مرکزی شهرستان رشت

خدمات شایان در روستاها روند مهاجرت روستایی را کند کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار رشت به نقش مدیریت روستایی در تسریع پروژه ها اشاره و گفت: مدیریت روستایی در روستاها احساس می شود و باید برای لمس کردن هرچه بیشتر توسعه روستایی، با عملکردمان ریشه این درخت تنومند را مستحکم تر کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایرنا, سید عیسی مهدوی شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات جاری بخش مرکزی شهرستان رشت با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان افزود: استکبار جهانی با بزرگنمایی جریانات انحرافی ، تکفیری و داعش و مشغول کردن منطقه به موضوعات دیگر تلاش می کرد روز قدس و فلسطین را در حاشیه قرار بدهد، اما موفق نشد.IMG_0586
وی اظهار کرد: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی مهر تاییدی بر فراموش نکردن مردم از جنایات صهیونیست ها و آواره کردن فلسطینی هاست و آن ها در جهت نابودی صهیونیسم و بازگرداندن فلسطینی ها به موطن شان تلاش خواهند کرد.
فرماندار رشت همچنین از مردم برای حضور گسترده در این راهپیمایی و حمایت بیش از پیش از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین دعوت کرد.
** مدیریت روستایی، مدیریتی ساختاری و سازمان یافته را ارئه دهند
فرماندار رشت در ادامه با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در روستاها طی سه سال گذشته گفت: روند اجرای پروژه ها طی این مدت تسریع شده است.
وی اظهار کرد: باوجود کمبود منابع اعتباری ، روند پروژه های اعتباری در این مدت نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش نیز داشت که نشاندهنده این است که تدبیری در امور حاکم است.
وی گاز رسانی به ویژه اجرای بند ق را یکی از خدمات ارزشمند دولت دانست و تصریح کرد: توانستیم در پروسه سه ساله بیش از ۳۶ درصد رشد در این بخش داشته باشیم و امبدواریم امسال بتوانیم شهرستان رشت را سبز اعلام کنیم.
مهدوی به نقش مدیریت روستایی در تسریع پروژه ها اشاره و اضافه کرد: مدیریت روستایی در روستاها احساس می شود و باید برای لمس کردن هرچه بیشتر توسعه روستایی، با عملکردمان ریشه این درخت تنومند را مستحکم تر کنیم.
وی با بیان اینکه مقامات قضایی استان همواره نگذاشتند حقوقی از مدیران روستایی تضییع شود، اظهار کرد: میخواهیم عنایت و حمایت مقامات قضایی را مستمر داشته باشیم که این امر مستلزم این است که ساختارهای درست سازمان یافته و قانونی را دهیاران در روند اداره روستاها رعایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران روستایی از ساختارهای غیرقانونی و غیر مجاز بپرهیزند، تصریح کرد: باید در موضوعاتی همچون ساخت و سازها، از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری و براساس قانون عمل شود.
فرماندار رشت یادآور شد: مدیران و شوراهای روستایی نباید اجازه دهند تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تغییر کاربری های موثر و تاثیرگذار در روستاها انجام شود؛ چراکه این اقدامات محیط زیست را از بین می برد و توسعه پایدار بدون محیط زیست میسر نیست.

IMG_0575** خدمات شایان در روستاها روند مهاجرت روستایی را کند کرده است
فرماندار رشت گفت: خدمات شایان در روستاها که دهیاران و شوراها نقش ارزشمندی در تسریع آن داشتند، موجب روند پایدار و ماندگار در روستاها شده و روند مهاجرت اقامتی را کند کرده است.
وی اضافه کرد: البته در موضوعات اقتصادی روستاها نیازمند انجام اقداماتی از جمله پرداختن به تولیدات خرد و صنایع تولیدی دارد که مدیریت روستایی می تواند در شناسایی و معرفی آن هانقش بسزایی داشته باشد.
مهدوی در ادامه با تاکید براینکه مدیریت روستایی بایستی از حاشیه ها دور شود، تصریح کرد: پرداختن به حاشیه ها یکی از آسیب های جدی در مدیریت روستایی است از این رو، بایستی آگاهانه تر و هوشیارانه تر عمل کنید تا مردم هرچه بیشتر از خدمات دولت و نقشی که شما در تسریع پروژه ها دارید، بهره مند شوند.
شهرستان رشت با شش بخش، ۲۹۳ روستا و ۱۸ دهستان، دارای ۹۳۰ هزار جمعیت است که ۶۰ درصد آنها شهری و ۴۰ درصد روستایی هستند.

tel final1

Share