مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان

خاکسپاری ۱۰۱شهید گمنام در ۳۴ نقطه گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در این استان خبر داد.
jalaei_0859
رسول جلائی با اشاره به خاکسپاری ۱۰۱ شهید گمنام در ۳۴ نقطه از گیلان اظهار کرد:تعدادی از شهدای گمنام در پارک‌ها و فضای عمومی شهرها، تعدادی در دانشگاه‌ها و تعداد دیگر در مراکز نظامی و آموزشی نیروهای مسلح استان خاکسپاری شدند.

وی به آمار هفت هزار نفری تفحص شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در گذشته اشاره کرد و افزود: اکنون آمار شهدای گمنام کمتر شده و این روند ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در این استان خبر داد و بیان کرد: تعداد شهدای گمنام پس از قطعی شدن نقاط خاکسپاری مشخص می‌شود.

جلائی با بیان اینکه اقبال و درخواست برای خاکسپاری شهدای گمنام در گیلان بسیار است، تصریح کرد: بسیاری از روستاها مایل هستند شهدای گمنام در این مناطق خاکسپاری شوند.

وی، موضوع شهید و شهادت را یکی از پرطرفدارترین مصداق و مفاهیم ارزشی در کشور عنوان کرد و گفت: شهدا محور وحدت و انسجام آحاد مختلف مردم هستند.

*آیین‌نامه یادمان شهدای گمنام ابلاغ شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به تصویب آیین‌نامه اداره یادمان شهدای گمنام در ستاد نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: آیین‌نامه مذکور توسط وزیر کشور به استانداران ابلاغ شده است.

جلائی به ترکیب ویژه یادمان شهدای گمنام به عنوان مرکز فرهنگی و پایگاهی که بتواند محل ترویج و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس باشد، اشاره کرد و یادآور شد: محل یادمان شهدای گمنام ساماندهی شده و وظایفی برای هیأت امنای آن پیش‌بینی شده است.

tel final1

Share