جدیدترین خبرها از انتقال پیکر کیارستمی به تهران

،رضا میرکریمی کارگردان، مدیرعامل خانه سینما و سیف‌الله صمدیان هنرمند عکاس و یکی از دوستان و همکاران کیارستمی صبح امروز ۱۵ تیر ماه تهران را به مقصد پاریس ترک کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا ،رضا میرکریمی کارگردان، مدیرعامل خانه سینما و سیف‌الله صمدیان هنرمند عکاس و یکی از دوستان و همکاران کیارستمی صبح امروز ۱۵ تیر ماه تهران را به مقصد پاریس ترک کردند.

۸۲۰۲۰۷۰۰-۷۰۶۲۵۴۸۷این دو هنرمند برای پیگیری تشریفات انتقال پیکر عباس کیارستمی از پاریس به تهران راهی این سفر شده‌اند.

عباس کیارستمی که برای ادامه درمان بیماری خود به فرانسه سفر کرده بود، ۱۴ تیر ماه در سن ۷۶ سالگی و در ماه تولدش درگذشت.

این کارگردان سینمای ایران که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده بود و در ماه‌های اخیر هم چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام بنا به تصمیم خودش هشتم تیر ماه برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت.

عباس کیارستمی در هفتم اردیبهشت هنگام ترخیص از بیمارستان در آخرین گفت‌وگویش اظهار کرد: من امروز از بیمارستان مرخص می‌شوم، اما این مرخصی به معنای بهبودی کامل نیست. ۵۰ روز در بیمارستان بوده‌ام و امیدوارم بتوانم پروسه بهبودی‌ام را در خانه ادامه دهم.

او در کارنامه‌ی فیلم‌سازی‌اش ساخت فیلم‌های کوتاه «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه»، «دو راه حل برای یک مساله» و .. و فیلم‌های بلند «گزارش» ۱۳۵۶، «اولی‌ها» ۱۳۶۲، «خانه‌ی دوست کجاست؟» ۱۳۶۵، «مشق شب» ۱۳۶۶، «کلوزآپ، نمای نزدیک» ۱۳۶۸، «زندگی و دیگر هیچ» ۱۳۷۰، «زیر درختان زیتون» ۱۳۷۳، «طعم گیلاس» ۱۳۷۶، «باد ما را خواهد برد» ۱۳۷۷، «ABC آفریقا» ۱۳۷۹ را دارد.

tel final1

Share