با حضور بهترین ها

جام «ستارگان شطرنج جهان و ایران» در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در راستای همکاری این سازمان و فدراسیون شطرنج کشور در ادامه روند برگزاری مسابقات بین المللی در این منطقه، رقابتهای جام ستارگان شطرنج جهان و ایران معتبرترین مسابقات تاریخ شطرنج کشور به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در راستای همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و فدراسیون شطرنج کشور در ادامه روند برگزاری مسابقات بین المللی در این منطقه، رقابتهای جام ستارگان شطرنج جهان و ایران معتبرترین مسابقات تاریخ شطرنج کشور به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

indexدر این رقابتها که پس از ایام ماه مبارک رمضان در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی برپا می شود، ۱۰ شطرنج باز نخبه دنیا که دارای ریتینگ های برتر جهان و ده شطرنج باز برتر ایران به روش شونینگن با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 بنابراین گزارش تاکنون حضور نایگل شورت (Nigel short) از انگلستان، الکسی دریوف(Alexey dreev) از روسیه، ایوان سوکولف (Ivan sokolov) از هلند، روماین ادوارد (Romain edouard) از فرانسه، ال یو شانگلی(Lu shanglei)ازچین،گابریل سرگسیان(Gabriel sargsyan)ازارمنستان،یرگن میرشنکو (Yergen miroshnychenko) از اوکراین و میخاییل مچیدلی شویلی(Mikheil mchedlishvili) از گرجستان ، جان الوست (Jaan ehlvest) و رالف تریمان  (Ralf treimann) هر دو از استونی مسجل شده است.

در مقابل برترین شطرنج بازان جهان؛ احسان قائم مقامی، امیر رضا پور رمضانعلی، پویا ایدنی، پوریا درینی، پرهان مقصود لو، علیرضا فیروز جاء، سید خلیل موسوی، شاهین لرپری زنگنه، آرین غلامی و سارا سادات خادم الشریعه از ایران به رقابت خواهند پرداخت.

از نکات جالب این مسابقات حضور آناتولی کارپف قهرمان سابق شطرنج جهان در مراسم افتتاحیه مسابقات و داوری ورنر استوبن وول (Werner stubenvoll) داور مطرح بین المللی اتریشی است که بهمراه چهار داور بین المللی فدراسیون شطرنج ایران به امر قضاوت این مسابقات می پردازند.

حمایت از شطرنج بازان برتر کشور، ایجاد انگیزه در نسل جوان، توسعه علاقه عمومی به مسابقات شطرنج، بالا بردن سطح شطرنج کشور از طریق رقابت با برترین شطرنج بازان جهان، حمایت از گسترش شطرنج استان به عنوان یکی از قطب های این رشته در ایران و در نهایت انعکاس جایگاه بین المللی منطقه آزاد انزلی در عرصه های جهانی با عنایت به جایگاه ورزش شطرنج از مهمترین دلایل برگزاری این مسابقات و همکاری این سازمان با فدراسیون شطرنج کشور است.

منطقه آزاد انزلی پس از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر که با حضور آناتولی کارپف برگزار شد قدم در عرصه میزبانی مسابقات بین المللی شطرنج گذاشت، مسابقاتی که به زعم برگزار کنندگان و کارشناسان شطرنج از بالاترین کیفیت برگزاری در طی دوره های برگزاری مسابقات شطرنج خزر برخوردار بوده است .

گفتنی طی جلساتی که مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان و مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج کشور با حضور احسان قائم مقامی کاپیتان تیم ملی شطرنج ایران در خصوص استفاده از ظرفیت این منطقه برای توسعه همکاریها برگزار شد، پیشنهاد میزبانی از مسابقات شطرنج ستارگان جهان و ایران مورد توافق قرار گرفت که با پیگیری هیأت شطرنج استان گیلان و معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری و شورای ورزش این سازمان پس از ماه مبارک رمضان در منطقه آزاد انزلی برپا می شود.

tel final1

Share