معاون استاندار گیلان

تکمیل آزادراه رشت – قزوین زمینه ساز تسهیل در تردد خودروهاست/میزان تردد در یک روز بی سابقه بود/شاهد ترافیک سبک در مسیرهای مواصلاتی هستیم /مسافران سوخت کافی به همراه داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت شعبان پور بیان کرد: ۱۱ کیلومتر از آزادراه رشت – قزوین در محدوده منجیل نیمه تمام مانده و همین مسئله، تردد خودروها در زمان اوج مسافرت ها را با دشواری هایی مواجه می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا, معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به ترافیک سنگین روز گذشته در محورهای اصلی استان، تکمیل ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت – قزوین را زمینه ساز تسهیل در تردد خودروهای مسافران و گردشگران دانست.
۸۲۱۳۹۹۰۳-۷۰۸۴۷۵۹۸
حجت شعبان پور  بیان کرد: ۱۱ کیلومتر از آزادراه رشت – قزوین در محدوده منجیل نیمه تمام مانده و همین مسئله، تردد خودروها در زمان اوج مسافرت ها را با دشواری هایی مواجه می کند.
وی با اشاره به بهره برداری از ۳.۲ کیلومتر از این مسیر در شهریورماه امسال، خواستار اختصاص اعتبار به منظور تکمیل این آزادراه در راستای فراهم کردن زمینه تسهیل در آمد و شد مسافران و گردشگران شد.
معاون استاندار گیلان با یادآوری تشکیل جلسه های متعدد، کمیسیون ایمنی راه ها با حضور تمامی دستگاه های اجرایی و نیز جلسه ستاد تسهیلات سفر به ریاست استاندار گیلان طی ماه گذشته افزود: تمامی تمهیدات لازم و پیش بینی ها اندیشیده شده بود و در همین راستا، مرخصی مدیران لغو و حالت آماده باش اعلام کردیم.
شعبان پور با بیان اینکه ترافیک از یک روز قبل از عید فطر در محورهای اصلی استان آغاز شد، گفت: اوج این ترافیک بعد از اقامه نماز عید فطر بوده به گونه ای که طبق آمارها، مجموع ورودی خودرو به گیلان از پانزدهم تیرماه تا ساعت ۱۲ امروز، ۲۲۲ هزار و ۸۳۹ خودرو بوده که از این تعداد، ۱۱۳ هزار و ۲۶۰ خودرو مربوط به روز گذشته (چهارشنبه شانزدهم تیرماه) است.
وی این میزان تردد در یک روز را امری بی سابقه خواند و گفت: تنگه منجیل، به طور طبیعی تردد این حجم از خودرو را جوابگو نیست و از همین رو، نسبت به اتمام باقی مانده آزادراه اهتمامی جدی داریم.
شعبان پور با اشاره به تلاش شبانه روزی پلیس ، هلال احمر و دستگاه های اجرایی تحت نظارت استاندار گیلان به منظور کاهش مشکلات ناشی از ترافیک برای مسافران افزود: همه کوشش ها و تلاش ها برای کم شدن سختی مردم بوده و در عین حال، انتظار هم داریم که از اظهارنظرهای غیرکارشناسی پرهیز شود.
وی از بازدیدهای میدانی از محورهای اصلی استان طی شب گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز شاهد ترافیک سبک در مسیرهای مواصلاتی هستیم و ترافیک در گلوگاه منجیل، نیمه سنگین است ولی مسدود نیست.
شعبان پور با بیان اینکه توانستیم رسالتی را که بر دوش داشتیم، انجام دهیم، افزود: پیش بینی ما از ترافیک بازگشت مسافران برای عصر فردا (جمعه) است و از این رو، از گردشگران می خواهیم که برنامه ریزی صحیحی برای بازگشت خود انجام دهند.
وی همچنین به مسافران توصیه کرد سوخت کافی به همراه داشته باشند تا در زمان ترافیک خودروها، با مشکلات ناشی از کمبود سوخت مواجه نشوند.
بنا به اعلام جمعیت هلال احمر استان گیلان، طی شب گذشته (چهارشنبه شب) به ۵۰۰ خانوار که گرفتار ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – رشت محدوده رودبار شده بودند، خدمات ارائه شد.
این خدمات شامل توزیع چهار هزار و ۵۰۰ بطری آب معدنی، یک هزار و ۸۰۰ قرص نان و سه هزار عدد بیسکویت بین خانواده هایی بود که در ترافیک سنگین آزادراه قزوین – رشت محدوده رودبار گرفتار شده بودند.
۵۰۰ پلیس نیز در قالب گشت های سواره در جاده ها و محورهای مواصلاتی استان حضور دارند تا نسبت به رفع مشکلات ترافیکی احتمالی و همچنین برقراری نظم در این مسیرها اقدام کنند.
اداره کل هواشناسی گیلان نیز آسمان امروز استان را قسمتی ابری تا ابری، در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق عنوان و برای فردا (جمعه) آسمان را کمی ابری تا نیمه ابری، افزایش نسبی دما، گاهی افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده پیش بینی کرده است.

tel final1

Share