فرماندار ماسال خبر داد:

تنها موسسات خیریه ای که از سازمان های رسمی مجوز دارند می توانند زکات فطریه را جمع آوری کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار ماسال اظهار داشت: تنها موسسات خیریه ای که از سازمان های رسمی همچون وزارت کشور، بهزیستی و نیروی انتظامی مجوز فعالیت داشته باشند، می توانند نسبت به جمع آوری زکات فطریه اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ماسال ،محمود قاسم ن‍ژاد صبح امروز در جلسه ی شورای زکات این شهرستان با بیان اینکه منعی برای سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه ی  دارای مجوز جهت جمع آوری زکات فطریه وجود ندارد، گفت: همه ی این نهادها و موسسات باید ضمن اخذ مجوز جمع آوری زکات فطریه از فرمانداری، میزان مبلغ جمع آوری شده ی خود را به ستاد زکات شهرستان اعلام نمایند.

ghasemG_4561وی صدور مجوز برای مؤسسات خیریه ی دارای سابقه تخلف را غیر مجاز عنوان کرد و افزود: تمامی مؤسسات خیریه موظفند نسبت به ارائه ی گزارش عملکرد مالی مؤسسه ی خود به سازمان های ذیربط اقدام نمایند.

فرماندار ماسال ادامه داد: بنا به دستورالعمل هر یک از مؤسسات مجاز جمع آوری زکات فطریه تنها می توانند یک صندوق جمع آوری زکات فطریه  در سطح شهرستان مستقر نمایند و این صندوق ها از صبح تا غروب روز عید فطر مجاز هستند زکات فطریه را جمع آوری کنند.

امام جمعه ی شهرستان ماسال نیز در این جلسه با اشاره به لزوم نهادینه کردن فرهنگ زکات در سطح جامعه، خاطر نشان کرد: اگر مردم در جامعه ی اسلامی همانند دیگر واجبات به پرداخت وجوهات شرعی مانند زکات و خمس پایبند باشند بسیاری از گره ها و مشکلات جامعه قابل حل خواهد بود.

حجت الاسلام سید هادی موسوی با تاکید بر پرهیز از موازی کاری در کارها به ویژه  در حوزه ی  مؤسسات خیریه،عنوان داشت: پرهیز از موازی کاری می تواند موجبات بهبود نظارت  بر عملکرد مؤسسات خیریه را فراهم آورد.

رئیس شورای زکات شهرستان ماسال وجود آمار دقیق در خصوص میزان زکات فطریه را در کمک رسانی مناسب به محرومین بسیار مؤثر دانست و افزود: در طول ماه مبارک رمضان نیز میلیاردها تومان از سوی مردم در زمینه های خیریه هزینه می شود که این مبالغ به دلیل فقدان وجود سیستم مالی مناسب احصاء نمی شوند.

وی با تاکید برلزوم ارسال گزارش عملکرد مالی مؤسسات و نهادهای جمع آوری کننده ی زکات فطریه به ستاد زکات شهرستان، اضافه کرد: دغدغه ی همه ی ما این است که جمع آوری زکات فطریه در سطح شهرستان  ضابطه مند و به دور از هرج و مرج انجام پذیرد.

tel final1

Share