اقدام ارزنده مدیریت شهری رشت

تقدیر شورا و شهرداری رشت از قهرمان برجسته شمشیربازی/محمد رهبری: مسئولان در خصوص اشتغال قهرمانان ورزشی چاره‌ای بیندیشند/المپیک ریو را به دلیل انصراف از بازی در مقابل حریفانی از رژیم صهیونیستی از دست دادم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد رهبری تا کنون سه بار در مقابل رقبایی از رژیم صهیونیستی حاضر نشده است و مسابقات المپیک ریو را نیز به دلیل دو بار غیبت در دو مسابقه گزینشی المپیک در مقابل حریفانی از رژیم صهیونیستی و صفر شدن امتیاز و تغییر در رده بندی ورزشکاران از دست داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمعی از مدیران شهری رشت با حضور در منزل پدری محمد رهبری، ملی پوش رشتی تیم ملی شمشیربازی و قهرمان ارزنده اسلحه سابر، از این ورزشکار با اخلاق گیلانی تقدیر کردند.dsc03170

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، مظفر نیکومنش نودهی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه قدیمی حرفه مدیر واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و محمدرضا عابدی محزون مشاور و دبیر شورای راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان از جمله حاضرین در این دیدار بودند.

 در ابتدای این دیدار محمد رهبری با ابراز خرسندی از حضور مدیران شهری، بزرگترین مشکل خود را عدم اشتغال عنوان کرد و گفت: دوستان قهرمان من در سایر استان ها تا این اندازه با معضل بیکاری مواجه نیستند. از مسئولین درخواست دارم در خصوص اشتغال قهرمانان ورزشی چاره ای بیندیشند تا ورزشکاران با فکری آسوده تر به مسابقات اعزام شوند و افتخار آفرینی کنند.
قهرمان ارزنده تیم ملی شمشیر بازی که اخیرا در دو مسابقه جهانی و انتخابی المپیک در مقابل حریفانی از رژیم صهیونیستی حاضر به برگزاری مسابقه نشد افزود : المپیک ریو را به دلیل انصراف از بازی در مقابل حریفانی از رژیم صهیونیستی و صفر شدن امتیاز از دست دادم اما اگردر دوره آینده در قرعه کشی به حریفانی از رژیم صهیونیستی برخورد نکنم؛ ان شاء الله از المپیک ۲۰۲۰ با مدال برخواهم گشت.
وی همچنین نبود زمین تمرین مناسب را از دیگر مشکلات خود در رشت  عنوان کرد.

dsc03110پدر محمد رهبری نیز با بیان اینکه ورزشکار حرفه ای هزینه های فراوانی دارد گفت : پشتوانه شغلی، دلگرمی ورزشکار است. البته شهردار فعلی رشت به مقوله ورزش و جوانان و معضلات شغلی توجه ویژه ای دارند اما این مشکل سالهاست که در این شهر وجود دارد و ورزشکاران و قهرمانان در زمینه اشتغال با مشکلات فراوان مواجهند.

در ادامه دکتر محمد علی ثابت قدم با تاکید بر وجود هزینه های سنگین ورزش حرفه ای و برخی ورزش های انفرادی گفت: موضوع ورزش قهرمانی سن مشخصی دارد و باید برای پایان دوران قهرمانی و بالارفتن سن ورزشکار تدبیری اندیشید.

  شهردار رشت تصریح کرد: امروز به لطف زحمات فردی و متولیان حوزه ورزش برای شخص محمد رهبری، خانواده و تمام مردم رشت افتخار و شخصیتی شکل گرفته است؛ باید سعی کنیم کاستی ها را جبران کنیم و قدردان قهرمانان باشیم و از ظرفیت هایشان به بهترین شکل استفاده کنیم.

dsc03116محمد حسین واثق کارگرنیا نیز با تقدیر از روحیه ومنش پهلوانی محمد رهبری به دلیل عدم حضور در مقابل حریف رژیم صهیونیستی خطاب به محمد رهبری گفت :قهرمانی ها فراموش شدنی هستند اما منش پهلوانی ماندگار است. شما از افتخارات رشت هستید. ان شاء الله قهرمانی های شما هم تداوم یابد و با حفظ روحیه پهلوانی نامتان همیشه ماندگار شود.
وی درادامه به قهرمانانی که فراموش شدند و پهلوانی هایی که ماندگار شدند اشاره کرد و در خصوص مشکل بیکاری این قهرمان ارزنده افزود : شورای اسلامی و شهرداری رشت در ارتباط با موضوع اشتغال از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

رضا رسولی نیز گفت : محمد رهبری جوان محجوب و موقری است و باید به خانواده این ورزشکار برای تربیت چنین جوانی تبریک گفت. امیدوارم در مسابقات آینده قرعه به این شکل نباشد و محمد رهبری به اهداف جهانی خود دست یابد.

 رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت خاطر نشان کرد : باید برای رفع مشکل اشتغال قهرمانان کمکی واقعی صورت بگیرد و موانع موجود از پیش روی قهرمانان ملی برداشته شود.

 فاطمه قدیمی حرفه مدیر واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز با اشاره به ظرفیت های آموزش ورزش به صورت تخصصی از سوی قهرمانان ملی در رشته های مختلف ورزشی گفت : با ساماندهی بانک اطلاعاتی از قهرمانان بومی رشته های مختلف ورزشی، می توان از وجود این ورزشکاران در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بهره برد.

۶۶۶۶مظفر نیکومنش رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر رشت نیز با تقدیر از منش پهلوانی محمد رهبری تاکید کرد : نباید فرصت های موجود را نادیده بگیریم.

در ادامه لوح تقدیری از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت به محمد رهبری اهدا شد و از ایشان تقدیر به عمل آمد.

محمد رهبری متولد ۱۳۷۰ و ساکن محله جماران رشت، عضو تیم ملی شمشیر بازی است که ۱۲ مدال آسیایی را در کارنامه دارد که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 دو برنز جوانان آسیا درسال های ۸۹ و ۹۰ – تایلند و اندونزی

طلای جوانان آسیا در سال ۹۰ – فیلیپین

 نقره بزرگسالان آسیا در سال ۹۰ – شانگهای چین

 چهار طلای آسیا در سالهای ۹۱، ۹۲، ۹۳ و ۹۴ در کشورهای کویت، فیلیپین، کره جنوبی و فیلیپین
دو نقره و یک برنز آسیا در سال های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ در کشورهای سنگاپور، کره جنوبی و کره جنوبی
نقره بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی در بخش اسلحه سابر تیمی سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳
محمد رهبری تا کنون سه بار در مقابل رقبایی از رژیم صهیونیستی حاضر نشده است و مسابقات المپیک ریو را نیز به دلیل دو بار غیبت در دو مسابقه گزینشی المپیک در مقابل حریفانی از رژیم صهیونیستی و صفر شدن امتیاز و تغییر در رده بندی ورزشکاران از دست داده است.

tel final1

Share