نماینده ویژه استاندار گیلان در اجرای قانون رفع موانع تولید خبرداد:

تخصیص ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد رونق در صنایع کوچک و متوسط گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ویژه استاندار گیلان در اجرای قانون رفع موانع تولید در سی و دومین جلسه کارگروه اجرایی این قانون گفت: اهداف قانون رفع موانع تولید در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،محمدحسین اصغریان تصریح کرد: هدف اقتصاد مقاومتی، بیمه شدن در برابر چالش ها و مقابله با تهدیدات اقتصادی در کشور است و با توجه به محدودیت منابع مالی، تخصیص تسهیلات به واحدهای صنعتی می بایست براساس کمک به بخش تولید برای ایجاد رونق و راه اندازی مجدد صنایع تعطیل و نیمه تعطیل باشد.

indexوی عوامل متعددی را سبب ایجاد مشکل در واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد و افزود: برخی از مشکلات واحدهای صنعتی ناشی از شرایط اقتصادی جامعه و برخی دیگر نیز در اثر مسایل مربوط به توان فروش، بازاریابی و کیفیت و رقابت پذیری محصولات واحدهای تولیدی است که حل هر کدام از این موارد، راهکار مناسب خود را می طلبد.
نماینده ویژه استاندار گیلان در اجرای قانون رفع موانع تولید در ادامه با اشاره به تخصیص ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد رونق در صنایع کوچک و متوسط در گیلان، تصریح کرد: براساس دستورالعمل های اجرایی به واحدهای کوچک با دارا بودن حداکثر ۵۰ نفر نیروی کار، ۱۰ میلیارد ریال و برای واحدهای صنعتی متوسط مقیاس با دارا بودن حداکثر ۱۰۰ نفر نیروی کار، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص می یابد.
در ادامه این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به برگزاری ۳۲ جلسه اصلی اجرای قانون رفع موانع تولید از برگزاری ۲۸۰ جلسه فرعی و کارشناسی این کارگروه در گیلان خبر داد.
علی منتظری همچنین با اشاره به آغاز فعالیت، کارگروه ایجاد رونق در صنایع کوچک و متوسط از اردیبهشت ماه سال جاری گفت: بررسی درخواست های تسهیلاتی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در قالب این کارگروه انجام می گیرد و درindex2 نهایت در کارگروه رفع موانع تولید و ارتقاء نظام پولی استان به تصویب نهایی می رسد.

وی با بیان ثبت درخواست ۶۷۸ واحد صنعتی و تولیدی گیلان در سایت بهین یاب، برای بهره مندی از تسهیلات طرح رونق خاطر نشان کرد: از این تعداد ۴۳۷ مورد تقاضا مربوط به بخش صنعت و ۲۴۱ مورد مربوط به سایر بخش ها بوده است. وی در ادامه با اشاره به معرفی بیش از ۱۸۰ واحد صنعتی و تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان تصریح کرد: اقدامات لازم از سوی بانک ها، برای پرداخت های تسهیلاتی در حال انجام است.
گفتنی است در سی و دومین جلسه کارگروه رفع موانع تولید گیلان، مشکلات ۳۰ واحد در حوزه های مختلف صنعت، گردشگری و … بررسی شد.
شایان ذکر است، براساس بخشنامه‌ بانک مرکزی به شبکه بانکی، تمامی شرکت‌ها و واحد‌های کوچک و متوسط تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی شده اند.

tel final1

Share