استاندار گیلان در نشست با مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

تحولات خوبی در توسعه فرودگاه رشت انجام پذیرفته اما شرکتهای هواپیمایی فعال نیستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در نشست با مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به طرح جامع توسعه فرودگاه رشت، افزایش حضور شرکتهای هواپیمایی را خواستار شد و گفت: تحولات خوبی درتوسعه فرودگاه رشت انجام پذیرفته اما شرکتهای هواپیمایی فعال نیستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نجفی تحولات صورت گرفته در ترمینال فرودگاه رشت را یکی از اقدامات موثر عنوان کرد و افزود: فرودگاه سردار جنگل رشت با توجه به امکانات موجود و فعال بودن مجموعه مدیریتی آن از میزان ترددهای هوایی مناسب برخوردار نیست که ضرورت دارد شرکت های هواپیمایی  در آن فعال تر شوند.

IMG_3683وی گفت: وظیفه اداره کل فرودگاه ها در استانها فراهم کردن بسترهای خدماتی وزیربنایی است و گاهی اوقات کاستی ها و تاخیرها در پروازها که مردم هم از آن گله مند هستند به پای فرودگاه ها نوشته می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با شرکت‌های هواپیمایی کشور برای گسترش فعالیت در استان خاطر نشان کرد: شرایط تحریمها ناوگان هوایی را برای ارتقای کیفیت خدمات با مشکلاتی مواجه میکرد و  انشاء الله با دیپلماسی قوی دولت وگشایشی که پس از برجام انجام شده این تحولات در استان پیشرفت خوبی خواهد داشت.

نجفی گفت: تحول در بخش ناوبری، رفع مشکل روشنایی، تسهیل پروژه‌های پروازی و رونق پروازهای داخلی و خارجی از انتظارات ما است که در این مسیر از هرگونه حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

وی به انجام پرواز‌های خارجی در دهه‌ی ۷۰ از فرودگاه رشت اشاره و اظهار داشت: این مسئله پس از چند سال متوقف شد که باتوجه به هم مرز بودن گیلان با چند کشور حاشیه‌ی دریای خزر و گسترش مناسبات خارجی  بویژه در بخشهای تجاری و اقتصادی ضرورت احیای آن احساس می شود.

استاندار گیلان به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص توسعه‌ی اراضی موجود در اطراف فرودگاه رشت اشاره و خاطر نشان کرد: از توسعه فرودگاه رشت ارتقای سطح خدمات فرودگاهی و هوانوردی  حمایت می کنیم.

در این جلسه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سازندگی‌هایی که در سالهای اخیر صورت گرفت بدون حمایت‌های مدیران ارشد استانی به ویژه استاندار میسر نبود.

رحمت اله مه آبادی با اشاره به اینکه میزان اراضی موجود فرودگاه رشت نیازمند افزایش است افزود: تملک زمین‌های اطراف و گسترش فرودگاه نیازمند منابع اعتباری زیادی است که همکاری مدیران استانی را در این خصوص می‌طلبد.

وی خاطر نشان کرد: تلاش ما در این است تا دانش تطابق فرودگاه‌های کشور با استانداردهای جهانی را که اخیراً در چند فرودگاه آغاز شده است به فرودگاه‌های دیگر تسری دهیم.

در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش‌های فتاح رضوانی، غلامرضا کریم آقایی که سابقه مدیریت در فرودگاه های اصفهان و کیش را دارد به عنوان مدیر کل جدید فرودگاه رشت معرفی شد.

tel final1

Share