مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان

تحقق حماسه اقتصادی از کانال شهرک صنعتی می‌گذرد/دنبال شناسایی زمین های مستعد با دسترسی آسان جهت ایجاد شهرک های صنعتی هستیم /اگر اشتغال جوانان برای ما مهم است باید از تولید حمایت کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت:به دنبال شناسایی زمین های مستعد با دسترسی آسان به خدمات زیر ساختی جهت ایجاد شهرک های صنعتی می باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت:به دنبال شناسایی زمین های مستعد با دسترسی آسان به خدمات زیر ساختی جهت ایجاد شهرک های صنعتی می باشیم.

lahooti_4392طهمورث لاهوتی اشکوری به بیان اهمیت نامگذاری سال ۹۵ با عنوان اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت : انتخاب این شعار از سوی رهبر معظم انقلاب نشان دهنده اهمیت حوزه اقتصاد مقاومتی در آینده کشور است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : یکی از مسیرهای اصلی تحقق حماسه اقتصادی از کانال شهرکهای صنعتی می گذرد و تقویت شهرکهای صنعتی منجر به تحقق حماسه اقتصادی و ارتقای تولید ملی خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت : توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری در بخش ها و فعالیت های مختلف اقتصادی است. بدون سرمایه گذاری در طرح های زیر بنایی و روبنایی نمی توان انتظار گسترش اشتغال، تولید و رفاه اقتصادی را داشت.

لاهوتی اشکوری عنوان کرد : ‌اگر موضوع اشتغال جوانان برای ما مهم است باید حمایت از تولید را مورد توجه قرار دهیم، چرا که در غیر اینصورت با تهدید انسانی مهمی مواجه خواهیم شد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان تاکید کرد: شهرک های صنعتی محلی ایده آل برای صنعتگران بوده و لازم است تا زیرساخت های مورد نیاز تامین شود تا صنعتگران بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در ادامه افزود : شناخت موانع جذب و گسترش سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی ، چشم انداز روشنی از عوامل مؤثر بر جذب و گسترش سرمایه گذاری داخلی و خارجی ارائه می کند.

لاهوتی اشکوری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک و متوسط راه برون رفت از مشکلات بی‌شمار اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی است بیان داشت : تولید و اشتغال زمانی رونق می‌گیرد که روند سرمایه‌گذاری در این دسته از صنایع دنبال شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان از ضرورت فراهم آوردن بسترهای فیزیکی توسعه شهرک های صنعتی در چند سال آینده سخن گفت و افزود : برغم اینکه عرصه های در اختیار قابل واگذاری برای ایجاد صنایع در چند سال آینده فراهم است ،  اما با توجه به روند فزاینده تقاضا برای سرمایه گذاری صنعتی در استان بنابر سیاست گذاری های مطلوب اقتصادی دولت تدبیر و امید باید سیاستی را دنبال کنیم تا بتوانیم عرصه های مناسبتری را با دسترسی آسانتر به خدمات زیرساختی جهت ایجاد شهرک های صنعتی و جذب سرمایه گذار به دست آوریم تا در آینده دچار مشکل جذب سرمایه گذار صنعتی نگردیم.

وی از آینده نگری ۲۰ ساله با رعایت حریم شهر ها و روستاها بعنوان راهبردی اصولی در روند توسعه صنعتی استان یاد کرد و گفت : تجربه نشان داده است که تجمیع واحد های تولیدی و صنعتی ضمن اینکه شاکله های اساسی را در فرایند توسعه تسهیل خواهد کرد ،اشکالات موجود زیست محیطی را هم به حداقل می رساند .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی گیلان عنوان کرد: سعی خواهیم کرد انتظارات و مسایلی که از سوی صنعتگران مطرح می شود با اتکا به توانمندی های داخلی شرکت و منطبق با موقعیت های موجود آن رفع نماییم .

وی در پایان افزود : صنایع کوچک نسبت به صنایع دیگر ویژگی‌هایی دارد که اهمیت توجه به آن را بیشتر به چشم می‌آورد. این صنایع، زودبازده و از لحاظ زمانی در مدت کوتاهی قابل بهره‌برداری هستند. همچنین مشابه صنایع دیگر نیاز به سرمایه‌گذاری‌های حجیم و سنگین ندارند و می‌توانند در کنار صنایع دیگر به عنوان مکمل به شمار روند.

tel final1

Share