در جلسه امروز صورت گرفت

تجلیل کمیسیون بهداشت از آتش‌نشانان; از تاکید بر پرداخت به موقع حقوق تا تکمیل تجهیزات

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیکومنش با بیان اینکه آتش نشانها با کمترین امکانات بهترین خدمات را ارایه می‌دهند گفت :باید هرچه زود مشکلات این سازمان که شامل بیمه, حقوق و خرید وسایل مورد نیاز آتش نشانان حل شود و آتش نشانی کلان شهر رشت از تمام تجهیزات مدرن برخوردار باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت در جلسه امروز این کمیسیون با ابراز تاسف در مورد شهادت یکی از آتش نشانان در تهران گفت : این اتفاق بسیار دردناک را به جامعه آتش نشانان تسلیت میگویم و امیدواریم خداوند روح این آتش نشان شهید را قرین رحمت کند.photo_2016-07-11_16-22-18

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه گرمای هوا سبب شده است که در میزان آتش سوزی در شهر رشت افزایش یابد, یادآور شد: آموزش دادن به شهروندان از مباحث مهم در این زمینه است تا از این اتفاقات جلوگیری کنیم.

وی استفاده از ظرفیت سرای محلات و همچنین پارکها را برای آموزش در مورد حریق و مباحث خطر آفرین مورد تاکید قرار داد و گفت: تشکیل کارگروهای آموزشی برای شهروندان از مهمترین برنامه های است که باید در این مکان ها اجرا شود چرا که اماکن عمومی همیشه مورد توجه مردم بوده است و بسیار اثر گذار خواهد بود.

وی همچنین بار دیگر به حقوق عقب افتاده آتش نشان ها اشاره کرد و خواستار پرداخت به موقع حقوق آتش نشان ها شد.

رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا همچنین از افتتاح مرکز درمانی معتادین متجاهر در رشت خبر داد و گفت: این مرکز در منطقه لاکان رشت به بهرداری می‌رسد و امید داریم با افتتاح آن ضمن کاهش آسیبهای اجتماعی, گرایش به اعتیاد را در رشت کاهش دهیم.

در ادامه این جلسه اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه آتش نشان ها بالغ بر ۳۰ نوع ماموریت دارند, گفت: کار آتش نشانها فقط مختص به خاموش کردن آتش نبوده و نیست بلکه نجات جان انسانها در مواقع خطر مثل گیر کردن در آسانسور یا نجات جان حیوانات و خزندگان خطرناک از جمله فعالیتهای این سازمان است.

حاجی پور با اشاره به حادثه اخیر در بازار بزرگ رشت گفت: بازار رشت ساختار مناسبی ندارد و اگر این اتفاق در کوچه های باریک بازار رخ بدهد خسارتهای جانی و مالی بسیاری به شهر وارد خواهد آمد , بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق پیشگیری های لازم را انجام دهیم.

در ادامه جلسه موسوی روزان با بیان اینکه  پرداخت حقوق معوقه آتش نشانها باید به سزعت انجام شود گفت: این افراد با جان خود سعی می‌کنند از اتفاقات ناگوار در شهر جلوگیری کنند و پرداخت به موقع حقوقشان کمترین کاریست که می‌شود به پاس خدماتشان برایشان انجام داد.

این عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا افزود: پاداش مادی وسیله ایست برای نشان دادن ارادت اعضای شورا به آتش‌نشانان.

در این جلسه همچنین مظفر نیکومنش دیگر عضو کمیسیون با بیان اینکه آتش نشانها با کمترین امکانات بهترین خدمات را ارایه می‌دهند گفت :باید هرچه زود مشکلات این سازمان که شامل بیمه, حقوق و خرید وسایل مورد نیاز آتش نشانان حل شود و آتش نشانی کلان شهر رشت از تمام تجهیزات مدرن برخوردار باشد.

وی همچنین در مورد جذب نیرو در این سازمان گفت : برای جذب نیرو در آتش نشانی باید اولویت با خانواده های درجه یک نیروهای آتش نشان باشد.

در پایان این جلسه از تعدادی از آتش نشانهای شهر باران تجلیل شد.

tel final1

Share