رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبرداد

بیمارستان های آموزشی رشت در قالب بیمارستان جامع ادغام خواهند شد/احداث بیمارستان هزار تختخوابی در سایت لاکان رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس دانشگاه، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تجمیع و ادغام بیمارستان های آموزشی دانشگاه در قالب یک بیمارستان جامع، تجمیع بیمارستان های آموزشی را باعث کاهش هزینه های دانشگاه و همچنین ارتقای فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و درمانی برشمرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به دنبال سفر یک روزه دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان گیلان، صبح امروز(شنبه) جلسه ای با حضور هیئت رییسه  و مشاورین فنی دانشگاه، در سالن اجلاس ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.usefzade_2016-07-15_20-26-08
دکتر یوسف زاده چابک در این جلسه گفت: پس از بازدید دکتر حریرچی -معاون کل وزارت بهداشت از بیمارستان های رشت ، در جلسه ای که با حضور اعضای مجمع نمایندگان گیلان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، با ساخت بیمارستان جامع در رشت و بیمارستان هزار تختخوابی (مگاهاسپیتال) در سایت لاکان رشت موافقت شد.

وی افزود: با توجه به فرسودگی بیمارستان های رشت و پایین بودن شاخص تخت بیمارستانی در گیلان ( ۱.۳ به ازای هزار نفر) جهت ارتقای شاخص به استاندارهای کشوری(۲.۷ تخت به ازای هزار نفر) مقرر شد تا با همکاری یکی از شرکت های اروپایی، طرح ساخت مگاهاسپیتال و بیمارستان جامع در رشت عملیاتی شود. خوشبختانه وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی در این زمینه حمایت خود را اعلام کرده اند و هزینه ساخت آن نیز تامین خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: با توجه به بالا بودن ضریب اشغال تخت در دو بیمارستان پورسینا و رازی رشت تصمیم براین شد تا یکی از این دو بیمارستان، برای ساخت بیمارستان جامع انتخاب و تاپایان شهریور ماه امسال عملیات ساخت آن اجرا شود. در این راستا بیمارستان های آموزشی رشت جهت تجمیع همه تخصص ها و دسترسی سریع مردم به خدمات درمانی و اورژانسی در قالب بیمارستان جامع ادغام خواهند شد. بدیهی است با انجام این مهم یک انضباط مالی نیز در دانشگاه ایجاد خواهد شد.

دکتر یوسف زاده چابک، با اشاره به پراکندگی بیمارستان ها در گیلان و فرسودگی تخت ها ی بیمارستانی، ساخت بیمارستان جامع را ضروری دانست.

رییس دانشگاه، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تجمیع و ادغام بیمارستان های آموزشی دانشگاه در قالب یک بیمارستان جامع، تجمیع بیمارستان های آموزشی را باعث کاهش هزینه های دانشگاه و همچنین ارتقای فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و درمانی برشمرد.

وی با اعلام این خبر که کارهای مقدماتی احتمالا در کمتر از سه ماه به پایان می رسد، افزود: ساخت بیمارستان جامع در سال جاری آغاز خواهد شد. در این زمینه بیمارستان هزار تختخوابی نیز با رعایت تمامی استانداردهای جهانی ساخته خواهد شد. در این بیمارستان ارائه خدمات با تعرفه دولتی خواهد بود و یک بیمارستان دولتی محسوب می شود.

رئیس دانشگاه تاکید کرد : استان گیلان هم به لحاظ گردشگر پذیری نیاز به تخت های بیمارستانی بیشتر دارد و هم این که در شرایط حاضر استان ما پذیرای بیمارانی از دیگر استان های کشور است.
وی در ادامه اظهار داشت: بیمارستان به صورت کامل در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواهد بود و طرف خارجی، اعتبارات مورد نیاز را در قالب وام تامین می کند.
دکتر یوسف زاده چابک، یادآور شد: مگاهاسپیتال یکی از بیمارستان های بزرگ در کشور است که امیدواریم با پیوستن آن به چرخه خدمت رسانی، شاهد ارتقای کمی و کیفی ارایه خدمت به مردم شریف گیلان باشیم.

گفتنی است در حال حاضر نیاز استان گیلان ۵۰۰۰ هزار تخت بیمارستانی است این در حالی است که این استان حدود ۳۰۰۰ تخت بیمارستانی فعال دارد.

tel final1

Share