رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر رشت

به خط ویژه بیشتر تاکید داریم تا بی ار تی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رضا رسولی با بیان اینکه به خط ویژه بیشتر تاکید داریم تا بی ارتی ،گفت : با توجه به اینکه مدت زیادی از افتتاح خط ویژه اتوبوس در شهر رشت نمی گذرد اما استقبال نسبتا خوبی از آن شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رضا رسولی با بیان اینکه به خط ویژه بیشتر تاکید داریم تا بی ارتی ،گفت: با توجه به اینکه مدت زیادی از افتتاح خط ویژه اتوبوس در شهر رشت نمی گذرد اما استقبال نسبتا خوبی از آن شده است.

rasooli_3730 رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا انجام تبلیغات برای مدل جدید حمل و نقل شهری را امری مهم برشمرد وافزود: در شهر های بزرگ مثل تهران در برنامه هایی مانند آسمان آبی و خطوط سفید برای ترویج و تغییر الگو سفر مردم و تغییر مدل حمل و نقل تبلیغ می شود ،و در رشت نیز باید همچین تبلیغاتی صورت بگیرد تا مردم از مزایای مدل جدید حمل و نقل آگاه شوند.

وی علت اینکه در شهر رشت بر خط ویژه تاکید بیشتری داریم و از بی ارتی نام برده نمی شود گفت: خط بی ار تی دارای فاکتورهایی نظیر ایستگاه در امتداد خط نیست به این معنا که «آف رود» هست نه «آن رود» یعنی اگر اتوبوسی می ایستد اتوبوس های دیگر به حرکت خود ادامه می دهند یا داشتن حق تقدم در تقاطع ها ،این شرایط  هنوز در سیستم شهری ما اتفاق نیافتاده است و این زمانی اتفاق خواهد افتاد که کنترل ترافیک شهر فعال شود و از حالت «آنالوگی» خارج و به صورت اتوماتیک صورت گیرد.

رضا رسولی همچنین به الکترونیکی کردن دریافت بلیط در این خط اشاره کرد و گفت: برای جمع آوری بلیط ها با مشکل مواجه هستیم که برای رفع این مشکل فراخوانی برای پرداخت الکترونیکی زدیم که جوابش تا ۲۰ روز آینده خواهد آمد و مشخص می شود که چه نهادی متولی پرداخت الکترونیکی خواهد شد.

وی به سامان دهی تاکسی هایی که در این خطوط فعالیت میکردند اشاره کرد و افزود: برنامه منسجمی برای تاکسی ها داریم مثل خانه تاکسی یا تاکسی های گردشی که امید داریم با اجرای این برنامه ها به رانندگان تاکسی که در این خطوط کار می کنند کمک نماییم.

tel final1

Share