کوچکی نژاد اظهار کرد:

به ابتکار گفتم معاونین بی ادب خودش را ادب کند/با حیثیت سپیدرود بازی می کنند/بعید می دانم حاجی پور بتوانند تیمداری کند/سه نماینده رشت ارتباط خوبی با یکدیگر دارند/کوتوله های سیاسی در شورای شهر رشت کارهای عجیب می کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کوچکی نژاد گفت: من فکر می کنم که کارنامه شورای چهارم رشت کارنامه موفقی نبوده و این را مردم در انتخابات نشان خواهند داد. به نظرم حتی اگر لیدرهای سیاسی حضور داشته باشند به تراز شورا کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جبار کوچکی نژاد نماینده رشت با گیل خبر گفتگویی انجام داده است که مشروح آن در زیر می آید:

kochaki_4625-10*شما قبل از انتخابات گفته بودید که در این انتخابات اصولگرایان پیروز می شوند و از سوی دیگر هم گفته بودید که احتمالا مصلحت گرایی در مجلس دهم نمود بیشتری پیدا می کند و احساس خطر هم کرده بودید، به نظر می رسد این مصلحت گرایی به نوعی در مجلس از همان روز اول مشخص است که اعتبارنامه همه نمایندگان بدون اعتراض تایید می شود و مسائل دیگر، حالا بعد از انتخابات شما این روند را چطور پیش بینی می کنید؟

در مورد مجلس دهم گفتم که مجلس دهم مجلس لغزنده ای است و این لغزندگی دست افراد نیست و دیدیم که در انتخابات هیات رئیسه یکی مثل آقای عارف برخلاف انتظارش که فکر می کرد بالای ۱۴۰ رای دارد چنین رایی را کسب نکرد و یا مثلا در مورد انتخابات نواب رئیس شاهد تغییرات گسترده ای در انتخابات موقت و دائمی بودیم. یا شاهد بیاناتی هستیم که قابل انتظار نیست، این که مجلس، مجلس مصلحت اندیشان باشد واقعا دارند به این سمت می برند که دیگر آن جایگاه انقلابی خودش را نداشته باشد. در حالی که مقام معظم رهبری در بیانات مختلف روحیه انقلابی را به عنوان پیش برنده رفع مشکلات مردم معرفی کرده اند و همه باید تلاش کنیم که این مصلحت اندیشی به انقلابی بودن میل بکند.
سرجمع در مجلس فعلی حدود ۱۱۰ نفر از دوستان اصلاح طلب، نزدیک ۱۰۸ نفر از دوستان اصولگرا و نزدیک شصت، هفتاد نفر هم از بازیکنان وسط صحنه هستند و در این حالت این بازیکنان وسط صحنه هستند که می توانند هربار به سمتی بیایند و مواضع متفاوتی بگیرندکه چون این ها اراده چندانی ندارند مدام جابجا می شوند و هر فراکسیونی که بتواند مدیریت بکند موفق است که اکنون تقریبا فراکسیون ولایت این ها را در داخل خودش جا داده است.

*ولی قرار است تعدادی از آن ها به عنوان جریان سوم جدا بشوند.
این فعلا در حد حرف است، این لیدر را ندارند که بتوانند جدا شوند و به نظرم بازار گرمی است.
*ولی این شصت، هفتاد نفری که گفتید اکثرا از دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا مورد حمایت قرار گرفتند و یا حداقل در لیست آن ها حضور داشتند.

این ها اکثرا لیست امید بودند، ولی با آن ها همراهی نکردند.

*شما که حتما علاقه مند بودید؟

نه، من معتقدم که نماینده باید روی مواضع محکم سیاسی خودش بایستد، مردم ما محکم هستند، از نمایندگان خودشان هم همین را می خواهند که طبق روز و شرایط جوی تغییر موضع بدهند.این به نظرم آسیب است.

*حالا به نظرتان اصولگرایان در انتخابات پیروز شدند؟ چون شما معتقد بودید که چنین امری شکل می گیرد که به نظر می رسد به آن خواسته اصلی در بسیاری از شهرها نرسید.

فضای فعلی مجلس به سمت اصولگرایان است، کمیسیون ها را نگاه کنید روسای اکثریت آن ها جریان اصولگرایی است. با این حال نسبت به دوره گذشته که یک گروه تند اصولگرایی در داخل مجلس قدرت داشتند قدرتشان کم شده است ولی سرجمع هنوز اکثریت مجلس را دارند.

*فکر نمیکنید با توجه به نتیجه انتخابات اصولگرایان نیاز به یک بازنگری جریان خود دارند؟

اصلاحات و بازنگری در همه جریانات سیاسی باید انجام بگیرد. یک روش سنتی و یکنواخت در همه سطوح جاذبه ندارد و باید مدام اصلاحات صورت بگیرد که جریان اصولگرایان هم در همین دسته است. جریان اصولگرایی جریانات مختلفی دارد و این تفکرات بعضی اکثریت آن را تشکیل می دهند که باید تلاش کنیم طبق نظر مقام معظم رهبری یک روش اعتدال در اصولگرایی همراه با انقلابیگری را توسعه بدهیم.

در کمیسیون آموزش در بودجه فعالیت دارم/ به خانم ابتکار گفتم  معاونین بی ادب خودش را در برخورد با استان گیلان ادب کند/ بعد ۳۷ سال نباید خطا داشته باشیم و خطا برای مدیران جرم است

*شما در دوره گذشته نائب رئیس فراکسیون آموزش بودید حالا فکر می کنید که از لحاظ شخصی قوی تر شدید یا خیر؟

ما در بحث کمیسیونی یک جایگاه در تعادل و جهت گیری کمیسیون داریم. بیشتر در این کمیسیون مایل هستم که در بخش بودجه این کمیسیون فعالیت داشته باشم . چون اهمیت سیاست های کشور یکی با برنامه ششم توسعه و یکی در بودجه سالانه است ما نیز می خواهیم بیشتر در همین بودجه بتوانیم یک کار تخصصی بودجه ای وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و دستگاه های تحقیقاتی را سرمایه گذاری کنیم.این کار تخصصی است که سالیان سال تجربه دارم. ولی خب دوستان ما مثل آقای دکتر زاهدی به عنوان رئیس هستند.

*آقای مهندس با توجه به اینکه شما رئیس فراکسیون میراث فرهنگی گردشگری و مناطق آزاد هستید که نزدیک صد عضو در آن فعالیت دارد و این می تواند حسنی برای گیلان باشد، با توجه به تجربه و تاثیرگذاریتان چه مسائلی را باید در سطح استان گیلان دنبال کرد. با توجه به این که اکنون شاهد مشکلاتی در استان در حوزه محیط زیست هستیم، سنبل آبی چون سرطانی بوجود آمده و جز جریان های مردم نهاد عزم راسخی برای مقابله با آن نمی بینیم، در حوزه پسماند و جمع آور زباله ها مشکلات لندفیل سراوان دارد که خودتان چندبار اشاره کردید،برای تالاب انزلی در سی سال اخیر که در سال های اخیر جز یک سری تحقیقات و بودجه های میلیاردی برای آن خیلی کارها انجام نگرفته است، می خواهم بپرسم در این زمینه چه کارهایی می توان انجام داد و در زمینه بحث نظارتی مجلس و پیگیری مطالبات مردم شما در این زمینه چگونه ورود می کنید.

این بحثی که شما دارید در مورد محیط زیست، ما در برنامه پنجم تاکید کردیم که تا پایان این برنامه مساله ای به نام زباله نداشته باشیم، حتی بودجه هم گذاشتند و یادم است که در سال ۹۰ قراردادی ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان با یک شرکت چینی بسته شد که قرار بود با تحویل و جانمایی زمین در عرض شش ماه فرایند جمع اوری زباله استان و تبدیل به سوخت آن صورت گیرد و در نهایت به برق تبدیل شود که در مقابل گره های محیط زیست قرار گرفت.
یا در بخش فاضلاب شهری رشت که میلیاردها تومان از پول بانک جهانی را در دل زمین خوابانده اند و هیچ کس هم جوابگو نیست یا زباله و تالاب که این ها یک زنجیره گسترده در کنار یکدیگر هستند. این ها همه مدیریت واحدی می خواهند که کار بکنند، از استاندار و معاونت عمرانی که اگر مثلا محیط زیست اشکالی دارد پیگیری کنند. من مدتی پیش با خانم ابتکار و معاون محیط زیست جلسه ای داشتم و به شدت هم پیگیر هستیم و مدتی پیش هم آقای محمدپور مدیرکل محیط زیست گیلان تعهداتی را دادند که که ما اقدامات دیگر را انجام ندهیم، چون ما خواستار تحقیق و تفحص در امور محیط زیست بودیم.
من در جلسه که با خانم ابتکار داشتم به ایشان گفتم که معاونین بی ادب خودش را در برخورد با استان گیلان ادب کند که ایشان تعهد دادند که به زودی به گیلان بیایند. به هر صورت این ها همه سلسله مواردی است که گیلان را وارد بحرانی کرده است که ما این را در سراوان دیدیم که چه بحران هایی را به وجود آورده است.
مردم اقداماتی را انجام می دهند و دولت و مسئولین اگر اقدام اساسی را انجام ندهند مردم ورود خواهند کرد و ممکن است بحران دیگری پیش بیاید که ما این اخطار را به محیط زیست و استانداری کرده ایم و در جلسه با آقای نوبخت نیز یادآوری کردم. معتقد بر این هستم که مدیریت استان باید سرعت عمل داشته باشد . هیات وزیران اختیاراتی به استانداران داده است که این موارد انجام گیرد، این که ما منابع نداریم درست ولی همه این ها رعایت نمی شود.
بحش خصوصی هم حاضر است در روش های B.O.T، اوراق مشارکت و در روش های مختلفی که ورود کند و به محیط زیست کمک کند و ما در مجلس دهم نیز باید فعالیت کنیم و نمایندگان رشت نیز خیلی باید روی این متمرکز باشند و نمایندگان گیلان نیز کمک کنند. بعد ۳۷ سال نباید خطا داشته باشیم و خطا برای مدیران جرم است و اگر مدیران بفهمند شاید دقت بیشتری بکنند.

پولی برای ساماندهی رودخانه ها داده نشده است/ ریاست گردشگری باید فرد قوی تری باشد/ گردشگری در رشت به صفر دارد گرایش پیدا می کند

*در مورد فاضلاب اشاره هایی داشتید، در سفر اخیر رئیس جمهور صد میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی رودخانه ها اختصاص داده شده بود که ابلاغ ۵۰ میلیارد تومان آن گویا سال قبل اعلام شد که فاضلاب بخشی از همین ساماندهی رودخانه ها بود. ولی هیچ گزارشی از مدیران ارشد مربوطه در مورد چگونگی خرج کرد این پول داده نشده . جلسات زیادی بین مدیران دستگاه های مختلف مثل آب منطقه ای، آب و فاضلاب و یا شهرداری شکل گرفت و همه مدعی بودند که این اعتبار مال ما است ، ایا از طریق نمایندگان مجلس و شما نظارتی بر این روند شکل گرفته است؟ این ۵۰ میلیارد تومان اصلا تخصیص داده شد و کجا هزینه شده است؟

بر اساس قانون هرگونه اعتباری در استان باید از شورای برنامه ریزی بگذرد که از آن جا که من عضو این شورا هستم خبر دارم که متاسفانه این در آنجا مطرح نشده است . البته پولی هم فعلا داده نشده ، شاید ابلاغ اعتباری داده شده باشد ولی از پول خبر نبود. ما ماه ها وقت مدیران دستگاه های مختلف را گرفتیم و این ها با یکدیگر دعوا کردند و ما شاهد دعوای ا نها بودیم، ولی خروجی چیزی نشد. هر عقلی می گوید که این ها را باید دو جا برنامه ریزی کنید. رودخانه های داخل شهر مربوط به شهرداری است و جمع آوری فاضلاب هم مربوط به آب و فاضلاب است که این ها باید بر اساس عملکردشان اعتبار می گرفتند که این کار صورت نگرفت.
در مورد سفر رئیس جمهور هم باید ببینیم که چقدر تحقق پیدا کرد که به اعتقاد من سفر هنوز نتوانسته به آن اهدافی که مورد نظر بود دست پیدا کند. هرچند سفر رئیس جمهور در حد ردیف های بودجه ای بود که قرار بود این ردیف ها را صد در صد اختصاص بدهند که همان هم شکل نگرفت . ما دنبال ارزیابی سفر از جمله همین ساماندهی رودخانه ها، بحث راه آهن و آزاد راه هستیم که پیگیری می کنیم که چقدر تحقق پیدا کرده است.

*با توجه به حضورتان در فراکسیون گردشگری ایا این فراکسیون برای استان گیلان برنامه ریزی برای بحث توریسم و گردشگری صورت گرفته است. مثلا سواحل ما بنا به گفته منتقدان از فقر تسهیلات برای مسافرین رنج می برد ، حقوق بسیاری از ناجیانی که در سال گذشته مدیریت استان برنامه ریزی آن را انجام داده بود به دلیل عدم پرداخت اعتبار از تهران محقق نشد و یا لباس های متحد الشکل و مرغوبی که قرار بود خریداری بشود متاسفانه با کیفیت بسیار پایین خریداری شد و شنیده می شود که بسیاری از این ناجیان در سال جاری دیگر نیامدند، می خواهیم بدانیم فراکسیون مذکور در بحث گردشگری برای استان گیلان چه اهدافی را در نظر گرفته است؟

در بحث گردشگری معتقد بر این هستم که سازمان گردشگری باید یک سازمان قدرتمندی باشد و سطح ریاست آن بالا باشد. ولی این در گیلان اثری از این سازمان نیست و من بارها به رئیس سازمان گردشگری گفتم، معتقدم افراد قوی تری باید در این سازمان حضور داشته باشند، چون این سازمان خودش اعتباری ندارد. این سازمان همه حوزه ها را باید به سمت زیرساخت ها در امور مختلف مثل راه، برق، آب و … ببرد و کسی باید متولی کار باشد که از قدرت بالایی برخوردار باشد و معتقدم که مدت هاست که ارزیابی این سازمان بسیار ضعیف است و عقل حکم می کند که تغییراتی صورت بگیرد.
این فراکسیون گردشگری ملی است ولی ما نگاه استانی نیز داریم. در همین بحث حاشیه خزر بحث ما این است که ترددها با کشورهای حاشیه تسهیل شود و ما باید روش هایی را در نظر بگیریم که اگر همین مرم کشورهای حاشیه خزر سفر داشته باشند گردشگری ما دچار تغییر و تحول می شود. در بحث سرمایه گذاری و هم در بخش اثرگذاری انقلابی در آن کشورها یعنی تبادل فرهنگ ها باید این مسائل انجام شود. ما تلاش می کنیم و در بحث روادید باید وزارت امور خارجه خودمان را ترغیب به اثرگذاری بیشتر کنیم و در بحث زیرساخت نیز بتوانیم با تسهیل در جاده ها، برق و تسهیل در رفت و آمد بسیاری از مناطق بکرمان را معرفی کنیم. این زیرساخت را که مدیرگردشگری استان نمی تواند فراهم کند چون نیاز به حضور دستگاه های دیگر دارد، برای همین می گویم باید کسی متولی گردشگری باشد که از چنین قدرتی برخوردار باشد.
ما در برنامه ششم تلاش می کنیم همان طور که استان هایی چون مشهد، قم ، شیراز به نام قطب گردشگری مذهبی شناخته می شود به همین شکل استان های شمالی هم به عنوان قطب گردشگری محاسبه کنیم و هر سال دولت را ملزم کنیم که بودجه های خاصی برای آن اختصاص دهد.

*در مورد تالاب عینک چه باید کرد؟

این تالاب حوزه شهرداری است و سرمایه گذاران زیادی تردد کردند و حتی از خارج کشور هم آمدند، با توجه به تحریم ها که بیرون از مرزها سرمایه گذاری قابل اعتمادی نداشتیم باید سرمایه گذاران داخلی مشارکت کنند و تالاب را از این وضعیت بیرون بیاورند، باید یک محیط زیبایی برای گردشگران بیرونی بوجود بیاید، چون خود شهر رشت از نظر گردشگری تقریبا به صفر دارد گرایش پیدا می کند و تنها مسیر عبور مسافران شده است. ما باید تالاب عینک زیبایی داشته باشیم که گردشگری را دو چندان و اشتغال را فراهم کنیم.

فیش حقوقی خودم را منتشر می کنم/ دریافتی نمایندگان چندان بیشتر از فیش حقوقی نیست/ دریافتی رسمی  برخی از مدیران دولتی دو برابر فیش های حقوقی است

*در مورد فیش های حقوقی که اخیرا صحبت شده و تعداد معدودی که فیش های نجومیشان مشخص شد برکنار شدند ، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، پیگیری های دولت و قوه قضاییه به نظر شما این بی عدالتی و نابرابری و افزایش حقوق ها در بین برخی از مدیران این ها به چه دوره ای برمی گردد و خود این مساله را به چه شکلی می بینید. بازگشت این پول ها بر چه اساسی است ، نمایندگان در حال نظارت هستند؟

این بحث مبالغی که از خزانه برداشت شده خلاف عرف و قانون بود که مورد تاکید رهبری نظام بود. در کشوری که اقتصاد ناپایدار دارد سودجویان و دزدان در کمین هستند و گاهی این اتفاقات می افتد. ما از یکطرف خوشحالیم که نظام جمهوری اسلامی این قدرت را دارد که هر از چندگاهی خانه تکانی می کند و این خانه تکانی گردو غبار را از خودش جمع می کند. شاید در ظاهر نگران کننده است ولی معتقدم که این قدرت نظام است . بعد از چندسال لایه هایی شکل می گیرد و این لایه ها حقی برای خودشان قائلند و می گویند که باید برخلاف مردم زندگی کنیم و امکاناتمان فراوان باشد و یک توقعی برای خود ایجاد می کنند، در حالی که جمهوری اسلامی یک نظام مردمی است که می گوید مدیران باید در سطح مردم و حتی پائین تر زندگی کنند . این لایه ها برای نظام و مردم قابل قبول نیست و برای همین است که می بینیم مردم ساختار شکنی می کنند و اکنون در سایت ها ورسانه ها که از متن مردم هستند در این ساختار شکنی نقش ویژه دارند که جدا از همه کسانی که به این مساله پرداختند تشکر می کنم که لایه هایی از این ماجرا را برداشتند.
من یک مصاحبه و یک نطق در مجلس نیز داشتم به دستگاه نظارتی و دیوان محاسبات ،سازمان بازرسی گفتم که ذیحسابی ها باید محاکمه شوند.من خودم در دستگاه اجرایی بودم، اگر کسی هزار تومان می خواست به حقوق یک کارمند اضافه کند ده بار سند را برمی گردانند که این استناد قانونی اضافه حقوق را باید بیاورید و تا استناد نمی آوردیم این سند پاس نمی شد. حالا این همه افزایش حقوق ها چطور پیش آمد؟ ذیحساب ها کجا بود؟ آیا با قانون تطبیق ندادند؟ آیا زد و بندی صورت نگرفته؟ شاید به مدیران هم سهمی دادند که با سکوتی این مبالغ را به خودشان تخصیص بدهند.این موارد باید ریشه یابی شود تا خانه تکانی در دستگاه نظارتی خودمان داشته باشیم، وگرنه همچنان این لایه ها هرچندسالی شکل می گیرد.
این که مربوط به کدام دوره بوده یک مشکلی که ما داریم این است که همیشه دیگران را متهم و محکوم می کنیم.بعضی ها می گویند اسنادی میلیاردی از دولت گذشته داریم من می گویم خیلی خوب دولت گذشته و دولت فعلی در این بخش هر دو متهمند. بعضی ها دارند فرافکنی می کنند . رئیس جمهور به نظرم باید به تک تک وزرا در این رابطه دستور بدهند و به معان اول خودش بسنده نکند.البته معاون اول هم مکلف هست، ولی حجم کار بالا است و هر وزیری باید پرونده این موضوع را شفاف سازی کند. البته دولت در مبارزه با خودش موفق نیست و دستگاه های بیرونی باید در این رابطه بیایند و خانه تکانی کنند.

*حاضرید فیش حقوقی خودتان را رسانه ای کنید؟

بله من آمادگی دارم که فیش و حکم حقوقی خودمان را ارائه بدهیم. نمایندگان یک حقوق و یک هزینه دفتر دارند، آن چیزی که مال ما است در فیش حقوقی ما مشخص است و سعی می کنیم که شفاف سازی بشود.

*این فیش های حقوقی که منتشر می شود آیا به واقع همین است و چیز دیگری نیست؟

نمایندگان نه اضافه کار دارند، نه حق ماموریت دارند و نه پاداش ، حالا ممکن است در اعیادی چون غدیر و قربان و اینا پول ناچیزی به نماینده داده بشود ولی چیز دیگری داده نمی شود. البته یک اضافه کار ناچیزی هم وقتی در کمیسیون تلفیق سه شیفت کار می کنیم داده می شود. ولی در دستگاه دولتی که خودم رئیس این دستگاه بودم هم حق ماموریت و اضافه کار و هم حقوق های مختلفی مدیران دریافت می کنند. این ها که فیش های حقوقی خودشان را منتشر می کنند، دریافتی های دیگرشان از خزانه و دیوان محاسبات را باید بگیریم در کنار یکدیگر قرار بدهیم. مثلا اگر فلان مدیرکل می گوید من هفت میلیون می گیرم، شما سریع از دیوان محاسبات بپرسید و آن ها موظفند که به شما بگویند که دریافتی های ماه این ها چقدر است. مطمئنا در برخی موارد دو برابر فیش حقوقی است.

با حیثیت سپیدرود بازی می کنند/بعید می دانم حاجی پور بتوانند تیمداری کند/ از واگذاری نفت به ملوان به دفاع کردم، در مورد انتقال پاس و نفت به همدان و اراک صحبت نکردم

*در مورد سپیدرود شما در بخش مالی باشگاه طی فصل گذشته تاثیر گذاشتید، ولی در این فصل سپیدرود هنوز مربیش مشخص نیست و بازیکنی هم نگرفته است، در این خصوص چه نظری دارید؟

نگرانی در این بخش زیاد است. تعداد افراد سیاسی و غیر حرفه ای باعث شده که با حیثیت این تیم بازی بشود و ما نیز تذکرات خودمان را به مسئولان مختلف داده ایم. با توجه به این که وقتی نمانده ولی هنوز تیم در پیچ و خم اداری خودش است .

*شما در هیات مدیره سپیدرود هستید؟

من در هیچ زمانی عضو هیات مدیره هیچ جایی نبودم، از جمله سپیدرود، چون معتقدم مسئولیت نمایندگی کار سنگینی است که مردم به ما سپردند که همین را بتوانیم درست کار کنیم و به مردم تحویل بدهیم کار بزرگی کرده ایم. ولی حمایت می کنیم.

در بحث داماش هم نگرانی هم وجود دارد. البته گفته می شود آقای حاجی پور در حال خریداری امتیاز یک تیم در دسته دوم هستند.
البته ایشان امتیاز یک باشگاه را خریدند. اصل داماش سر جای خودش است. یک باشگاهی را خریده و بعید می دانم بتوانند تیمداری کنند.
تیمداری سخت است و قدرت مالی فراوانی می خواهد و داماش هم در وضعیت خوبی قرار ندارد.

*موضوع واگذاری نفت به ملوان هم که به نتیجه ظاهرا نرسیده است. فکر نمی کنید کمی دفاع هایی که از این مساله انجام میگرفت سیاسی شده بود به جای آن که بحث فوتبالی انحلال نفت را پیش ببرند. فکر کنم مصاحبه ای از شما هم بود که حتی فروش نفت به اراک و پاس به همدان هم دفاع می کردید.

ما در مسائل فنی و داخلی ورود نمی کنیم. ولی به عنوان ناظر در همه امور طبق قانون اساسی حق داریم که تذکر و نظارت کنیم. ما نیز از همین حق استفاده کردیم. من در مورد انتقال پاس و نفت به همدان و اراک صحبت نکردم، فقط در مورد نفت بود که گفتم اگر قرار است منحل بشود روش درستی است و می شود این کار را کرد و هرکس که مانع بشود کار غیرقانونی انجام داده است.

سه نماینده رشت ارتباطات خوب با یکدیگر دارند/ همه مدیران ارتباط دارم جز مدیران ضعیف و حاشیه پرداز/ ضعف شدیدی در معاونت عمرانی استانداری است/ به کلیات برجام رای مثبت دادم

*در زمان انتخابات مجلس وقتی ما از کاندیداها می پرسیدیم که مشکل اصلی رشت چیست می گفتند که نماینده ها با همدیگر تعامل ندارند، آیا این تعامل در دوره دهم شکل می گیرد؟

کل سیزده نماینده به نظرم تعاملشان در این دوره بسیار خوب است. سه نماینده رشت هم این ارتباطات خوب را با یکدیگر دارند. این که دیدگاه های سیاسی متفاوتی داشته باشند قابل انکار نیست، ولی این نگاه در حوزه سیاسی است در حوزه خدمات دهی به مردم هیچ اختلافی با همدیگر نداریم.

*شما کلا با مدیران گیلان در این چندسال اخیر رابطه خوبی نداشتید.

من چون خودم از مدیران اجرایی استان بودم، با همه مدیران ارتباط دارم جز مدیران ضعیف و حاشیه پرداز! ما مدیرانی داریم که باید از نمایندگان کار بکشند. مدیرانی هستند که به بعضی از کانون های قدرت خودشان را می چسپانند که در حاشیه امنی قرار بگیرند ما با این مدیران نمی توانیم کار کنیم.

* معاونت عمرانی استانداری گیلان قرار بود روز سه شنبه گذشته مساله زمین های نسقی را حل کند، این کار را انجام داد؟

متاسفانه ضعف شدیدی در این حوزه وجود دارد، جلسات متعددی گذاشتیم و دیگر ناامید شدیم و باید روش های دیگری را به کار بگیریم.

*اگر دوباره به مجلس نهم برگردید به برجام رای منفی می دهید؟

من به برجام رای منفی ندادم من به کلیات رای مثبت دادم، ولی در جزئیات رای منفی دادم که نامه مقام معظم رهبری که آمد بعضی دیدگاه هایی که ما داشتیم آن دیدگاه ها را اصلاح کردند. ولی به کلیات رای مثبت دادم.

شورای چهارم رشت کارنامه موفقی نداشت/ معلوم نیست در هیات نظارت دوره بعد هم باشم/ شورا باید یک تراز سیاسی بالایی داشته باشد/ کوتوله های سیاسی در شورا کارهای تعجب برانگیز می کنند

*آقای کوچکی نژاد به عنوان آخرین سوال ، ما سال دیگر انتخابات شورای شهر را در پیش داریم، شما در دوره گذشته این انتخابات در هیات نظارت بودید. متاسفانه در روند کلی فعالیت شوراها در شهرهای مختلف جای ابهام وجود دارد و حتی خبر بازداشت و دستگیری و محکومیت هم وجود دارد یا شاهد آن هستیم که سیستم شهر به جای خدمات رسانی صرف حاشیه ها شده است. آیا با توجه به این اتفاقات حاضرید به برخی افراد تایید صلاحیت بدهید وآیا اعمال و رفتارشان در سه سال گذشته در روند تایید صلاحیت دخیل خواهد بود؟ افراد جدید هیات نظارت باید چگونه برخورد کنند که وضع مدیریت شهری از این بدتر نشود؟

من فکر می کنم که کارنامه شورای چهارم  رشت کارنامه موفقی نبوده و این را مردم در انتخابات نشان خواهند داد. به نظرم حتی اگر لیدرهای سیاسی حضور داشته باشند به تراز شورا کمک خواهد کرد. مثلا در شورای کرمان، اصفهان، تهران و شیراز حضور افراد سیاسی تراز بالا و افراد موفق اجرایی باعث شده که موفق شوند و همدیگر را تحمل کردند. معتقد به این هستم که کوتوله های سیاسی وقتی به جایی می رسند رفتاری از خود نشان می دهند که تعجب برانگیز است. مثلا به زندگی خصوصی شهردار می پردازند. ما دستگاه نظارتی داریم اگر گزارشی هست باید به آن ها داده شود یا شهردار می گوید که از ما باج خواستند و من ندادم و مخالفت کردند که البته شهردار هم مقصر است که این ها را به دستگاه ها نظارتی و اطلاعاتی گزارش نمی دهد. همه باید تلاش کنیم، شهرمان را دوست داریم و به عنوان نماینده شهرستان آرزوی من این است که شورایی در این شهر شکل بگیرد که در یک تراز بالای سیاسی یاشد.نگران چپ و راست بودن شورا نباشیم، این ها به بلوغ سیاسی رسیدند همدیگر را تحمل می کنند و این کوتوله ها هستند که به جان هم می افتند. من چه در حوزه نظارتی باشم و چه نباشم سعی می کنیم در انتخابات آتی این شهر دقت های لازم را انجام بدهیم که به مردم مراقبت های لازم گفته شود و هرچقدرشورای قدرتمندی با تخصص های مختلف شکل بگیرد به نظرم یک تحول خوبی را شاهد خواهیم بود.

tel final1

Share