مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

بزرگ‌ترین واحد سلولوزی خاورمیانه در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد/۴۲ هزار شغل جدید در گیلان با بهره برداری از بیش از ۱۱۰۰ طرح نیمه تمام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در آینده‌ای نزدیک بزرگ‌ترین طرح صنعتی کشور و بزرگ‌ترین واحد سلولوزی خاورمیانه در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در آینده‌ای نزدیک بزرگ‌ترین طرح صنعتی کشور و بزرگ‌ترین واحد سلولوزی خاورمیانه در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.montazeri_9247_resize

علی منتظری عصر امروز در همایش روز صنعت و معدن در سالن الغدیر استانداری گیلان با گرامیداشت روز صنعت و معدن اظهار داشت: اقداماتی که در حوزه تولید و تجارت در گیلان انجام شده ‌ آینده صنعتی مطلوبی را برای استان رقم می‌زند.
وی با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه رفع موانع تولید یک اقدام مؤثر در صنعت استان محسوب می‌شود، افزود: این کارگروه با برگزاری ۳۸ جلسه اصلی و ۳۲۵ جلسه فرعی در راستای رفع موانع و مشکلات پیش روی صنعت استان، اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.
منتظری با تاکید بر اینکه ۴۳ درصد از مشکلات واحدهای تولیدی در استان رفع شده است خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی در گیلان برای گرفتن تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های زیادی در استان صورت گرفته است افزود: در سال گذشته ۷۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در استان صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه گیلان در سرمایه‌گذاری صنعتی رتبه ۱۰ کشوری را دارد تصریح کرد: در سال ۹۴ هفت هزار میلیارد تومان برآورد سرمایه‌گذاری جوازهای تاسیس صنعتی صادره در استان صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه گیلان در زمینه بهبود فضای کسب و کار ، در چند فصل متوالی رتبه یک کشوری را دارد خاطرنشان کرد:در آینده‌ای نزدیک بزرگ‌ترین طرح صنعتی کشور و بزرگ‌ترین واحد سلولوزی خاورمیانه در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

منتظری با تاکید بر اینکه بالغ بر ۱۱۰۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت ۵ درصد به بالا در استان وجود دارد تصریح کرد:با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۴۲ هزار شغل جدید در گیلان ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان چاپ و انتشار کتاب موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در گیلان را یک اقدام موثر در شناسایی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: این کتاب بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری به دو زبان فارسی و انگلیسی را برای سرمایه‌داران تشریح می‌کند.

منتظری با اشاره به تشکیل خانه صنعت، معدن و تجارت در گیلان تصریح کرد: امید است با اقدامات انجام شده آینده‌ای روشن پیش روی صنعت استان داشته باشیم

tel final1

Share