مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان

برگزاری مسابقات قرآنی با حضور ۱۰۰۰ چهره برتر قرآنی کشور در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان از برگزاری مسابقات قرآنی کشور در این استان با حضور یک‌هزار چهره برتر قرآنی در مهر ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان از برگزاری مسابقات قرآنی کشور در این استان با حضور یک‌هزار چهره برتر قرآنی در مهر ماه امسال خبر داد.

adeli_0056حجت‌الاسلام ولی عادلی شامگاه شنبه در مراسم محفل انس با قرآن کریم در بقعه متبرکه دانای علی این شهر با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: مسابقات قرآنی کشور از ۲۵ مهر ماه تا ۷ آبان امسال به میزبانی استان گیلان و با حضور بالغ بر یک‌هزار نفر از قاریان، حافظان و چهره‌های برتر قرآنی کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استاندار گیلان به عنوان رئیس ستاد معین مسابقات قرآنی کشور در این استان برنامه‌ها را مدیریت می‌کند، افزود: تاکنون چندین جلسه با حضور استاندار گیلان در راستای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات برگزار و کارگروه‌های متعددی تشکیل شده است.

این مسؤول اجرایی شدن برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط کارگروه‌ها را نیازمند تشکیل جلسه دیگری با حضور استاندار گیلان عنوان کرد و گفت: در جلسه‌ای که قرار است به‌زودی به ریاست استاندار در این راستا برگزار شود برنامه‌ها به کارگروه‌ها ابلاغ و عملیات و اقدام‌های اجرایی با سرعت بیشتر آغاز می‌شود.

وی محل برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در استان گیلان را مجتمع زیباکنار بیان کرد و ادامه داد: تاکنون اقدام‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

عادلی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در گیلان، تصریح کرد:  رمضان ماه نزول قرآن است و پیامبر (ص) درباره اهمیت تلاوت قرآن فرمودند دل‌های انسان مانند مس زنگار می‌زند و آنچه که زنگار دل را پاک می‌کند، ذکر استغفار و تلاوت قرآن است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: در ماه رمضان خداوند احدی را از درگاه خود بر نمی‌گرداند و شیاطین در زنجیر هستند و ثواب تلاوت یک آیه از قرآن کریم برابر با ختم کل قرآن است.

وی با تصریح بر اینکه اتفاق‌های قرآنی خوبی در گیلان در حال انجام است، یادآور شد: ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان توفیق داریم که در ماه مبارک رمضان در ۴۰۷ بقعه متبرکه استان محافل قرآنی برگزار کنیم.

عادلی از ثبت بالغ بر ۹۴۰ بقعه متبرکه گیلان در بانک اطلاعاتی اداره کل اوقاف استان خبر داد و به برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان توسط این اداره کل در بقاع متبرکه و امامزادگان استان اشاره کرد.

وی گفت: برپایی نماز جماعت، محافل روخوانی، جزء‌خوانی و ترتیل قرآن کریم در بقاع متبرکه و امامزادگان استان در حال اجرا است.

این مسؤول با بیان اینکه در طرح ضیافت الهی ۲۵۰ روحانی همکاری دارند، خاطرنشان کرد: تعدادی از روحانیون از قم به گیلان اعزام شده‌اند که در بقاع متبرکه استان به سؤالات شرعی و شبهات مردم پاسخ می‌دهند.

وی برپایی سفره‌های افطار ساده را از دیگر اقدام‌های اوقاف گیلان عنوان کرد و متذکر شد: شب گذشته در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه برپایی سفره‌های افطار ساده در پیاده‌راه فرهنگی رشت بیش از یک‌هزار بسته افطار ساده در بین مردم توزیع شد.

tel final1

Share