سرلشکر رحیم صفوی در بازدید از منطقه آزاد انزلی

باید تلاش کنیم تا برکت وجود سازمان های اقتصادی و تجاری به مردم گیلان برسد/نگاه ما در گذشته به دریای خزر بیشتر گردشگری بود/«روسیه ـ ایران ـ خلیج فارس» محور راهبردی است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرلشکر رحیم صفوی با تاکید بر این نکته که ایران براساس سه فاکتور قدرت، سیاست و موقعیت جغرافیایی بسیار قدرتمند است, یادآور شد: دو محور امنیتی روسیه-ایران-عراق به مدیترانه و روسیه-ایران به خلیج‌فارس بسیار استراتژیک و راهبردی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرلشکر سید یحیی رحیم‌ صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید از سازمان منطقه آزاد انزلی, ژئوپلیتیک را به معنای جغرافیای سیاسی دانست و گفت: هم اکنون دوران افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه فرا رسیده است.۲۴۶۶dee3-5a57-43fb-b5d2-ecc461db7c6a

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, سرلشکر صفوی با بیان اینکه تاکنون نگاهی اقتصادی به دریای خزر وجود نداشته, اظهار کرد: در گذشته در رابطه با دریا صرفا به مبحث گردشگری توجه می‌شد.

وی با تاکید بر این نکته که ایران براساس سه فاکتور قدرت، سیاست و موقعیت جغرافیایی بسیار قدرتمند است, یادآور شد: دو محور امنیتی روسیه-ایران-عراق به مدیترانه و روسیه-ایران به خلیج‌فارس بسیار استراتژیک و راهبردی است.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا متذکر شد: باید با کشورهایی همچون روسیه روابط خوبی را ایجاد کنیم زیرا در سطوحی چون سیاسی، اقتصاد و تجارت می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

سرلشکر رحیم صفوی همچنین ملاقات پوتین با رهبر انقلاب موجب نزدیکتر شدن دو کشور روسیه و ایران به یکدیگر شد.

وی افزود: هر ساله ۷۰ درصد گردشگران روسی به کشورهایی چون ترکیه می روند و ما باید به دنبال راهی برای جذب اینگونه گردشگران باشیم که در این راه انجمن ژئوپلیتیک کشورمان در گسترش روابط دو کشور می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

سرلشکر رحیم صفوی خاطرنشان کرد: در پایتخت گفت می شود که گیلان, استان برخورداری است اما در واقع اینظور نیست و فضای سبز موجود در جنگل های گیلان گول زننده است و باید تلاش و حمایت کنیم تا برکت سازمان های اقتصادی و تجاری به مردم گیلان نیز برسد.

رحیم صفوی از آمادگی انجمن ژئوپلتیک ایران برای توسعه همکاریها با سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه های آموزشی و برگزاری همایش های تخصصی در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری اعلام کرد و افزود: توضیحات ارائه شده از سوی مهندس مسرور مویّد وجود نگاه راهبردی و استراتژیک ایشان و منطقه آزاد انزلی در عرصه ایفای نقش موثر در توسعه همکاریهای اقتصادی ایران با روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر می باشد که قابل تقدیر بوده چرا که هم اکنون حجم مبادلات ایران و روسیه پایین بوده و باید گامهای موثری در جهت افزایش مراودات تجاری دو کشور برداشت.

رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران با تصریح بر اینکه ایجاد بزرگترین بندر ایران در دریای خزر نشان از حضور نگاه مدیریتی خرد محور در منطقه آزاد انزلی است اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی فرصت بسیار خوبی برای توسعه مبادلات دوجانبه باکشورهای حاشیه دریای خزر و به ویژه روسیه است و این انجمن با پشتوانه علمی قوی خود می تواند در حوزه های مختلف استراتژیک، ژئواستراتژیک، روابط منطقه ای میان کشورهای منطقه و شاخص های مختلف جمعیتی اقتصادی دولتهای مزبور به همکاری بپردازد.

گفتنی است مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا از پروژه ها و زیر ساخت های منطقه آزاد بازدید کرد.

tel final1

Share