مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

بازگشایی آزادراه رشت ـ قزوین قبل از عید فطر/بتن‌ریزی مسلح به طول دو کیلومتر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از بازگشایی مسیر رفت آزادراه رشت ـ قزوین یک روز قبل از عید فطر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،شعبان‌علی خاوری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی سفر گیلان با اشاره به فرونشست زمین در باند رفت آزادراه رشت ـ قزوین در ۲۱ فروردین ماه امسال اظهار کرد: در روزهای نخست تلاش کردیم با اقدام‌های راهداری محور مذکور را باز نگه‌ داریم اما به دلیل حجم بسیار فرونشست زمین امکان‌پذیر نبود.

khavari_2016-02-04_16-19-45وی، استفاده از روش‌های سنتی را دارای هزینه کمتر اما خطر بسیار عنوان کرد و افزود: دیواره ۱۰ متری باید در مسیر جاده حفر می‌شد و با توجه به حرکت خودروها در باند مقابل امکان مسدود شدن محور وجود داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه برای بازگشایی مسیر مذکور از روش‌های جدید استفاده کردیم، تصریح کرد: تکنیک استفاده شده مربوط به دهه اخیر در دنیا بوده و در مدت چهار سال گذشته وارد ایران شده است.

خاوری از وجود پنج دستگاه جدید حفر جاده در گیلان خبر داد و بیان کرد: سیستم مذکور شمع‌های با قطر ۱۰ سانتی‌متری را با تزریق و فشار بالای بتن تبدیل به شمع ۸۰ سانتی‌متری می‌کند.

وی عملیات ترمیم فرونشست باند رفت آزادراه رشت ـ قزوین را در سه مرحله عنوان کرد و گفت: در مرحله نخست عملیات رویه انجام شد و در جمعه هفته گذشته به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ متر عمق حفاری باند رفت آزادراه رشت ـ قزوین است، خاطرنشان کرد: مراحل دیگر اجرای ترمیم در حاشیه جاده انجام می‌شود.

خاوری به بتن‌ریزی مسلح به طول دو کیلومتر در محل فرونشست زمین در آزادراه رشت ـ قزوین اشاره کرد و یادآور شد: در مرحله سوم دو کیلومتر اجرای زه‌کشی افقی داریم تا بتوانیم آب را از بدنه خارج کنیم.

وی با بیان اینکه آسفالت مسیر باند رفت آزادراه رشت ـ قزوین از بعد از ظهر امروز آغاز شده است، اظهار کرد: یک روز قبل از عید فطر طبق وعده‌ای که دادیم مسیر باند رفت آزادراه رشت ـ قزوین بازگشایی می‌شود.

tel final1

Share