اینترنت همراه ارزان می شود + جدول تعرفه جدید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دستور کاهش قیمت اینترنت موبایل به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ، و آنها موظف به کاهش نرخ دیتای ازاد از اول مرداد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از باشگاه خبرنگاران ،دستور کاهش قیمت اینترنت موبایل به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ، و آنها موظف به کاهش نرخ دیتای ازاد از اول مرداد شدند.

internet براساس تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سقف هزینه‌ای دیتای موبایل (دیتای آزاد) کوتاه شد تا به این طریق بخشی از درآمدهای اپراتورهای موبایل از اینترنت ازاد کاهش یافته و روی به سمت گران کردن بسته‌های دیتا ببرند.

در واقع این تحلیل به شکل غیرمستقیم، حمایت از اینترنت ثابت و تکنولوژی ADSL را در پی خواهد داشت زیرا در حال حاضر هزینه پایین دیتای موبایل موجب شده تا سهم بیشتری در سبد مصرف دیجیتال خانوار داشته باشد و ADSL به انزوا کشیده شود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مسئول حمایت از کسب‌وکارهای موجود در حوزه ICT هستند، پیش‌بینی می‌شود که چنین تصمیمی برای حمایت از کسب‌وکار اینترنت ثابت بوده زیرا در ادامه مصوبات کمیسیون مذکور، تعرفه بخش ADSL نیز کاهش یافته است.

بر این اساس سقف تعرفه دیتا برای مشترکان دائمی موبایل به ازای هر کیلو بایت استفاده از نیم (۰.۵) به ۰.۴ ریال کاهش یافت.

اکنون کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرده که اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند با رعایت شرایط رقابتی و تعرفه تعیین شده در مصوبه مذکور، ضمن فروش خدمات دیتا براساس کیلوبایت، بسته‌های مختلف تعرفه‌ای را نیز متناسب با نیاز مشترکان تعریف و با رعایت سایر مقررات و شرایط پروانه خود ارائه کنند.

عباسی شاهکوه، معاون بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری، گفت: به موازات اجرای مصوبه ۲۱۴ کمیسیون مبنی بر ایجاد مراکز تبادل داده (IXP) در درگاههای بین‌المللی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت که یکی از گامهای مهم در پیاده‌سازی الزامات شبکه ملی اطلاعات است، تعرفه‌های انتقال و دسترسی بازنگری شد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از تغییر تعرفه‌ها در این بخش، بهره‌مندی کاربران نهائی از سرعت و کیفیت بهتر بویژه در دسترسی به ترافیک داخلی بوده است، افزود: با ابلاغ و اجرای مصوبه‌های جلسه ۲۳۷ کمیسیون، تعرفه دسترسی ثابت بین ۱۶ تا ۳۰ درصد و تعرفه آزاد استفاده از دیتای سیار ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

* جدول تعرفه های جدید اینترنت غیرحجمی *

۴۸۳۰۹۲۳_۷۲۸

* جدول تعرفه های جدید اینترنت حجمی *

۴۸۳۰۹۲۴_۶۴۲

* تعرفه حجم اینترنت *

۴۸۳۰۹۲۵_۷۸۶

tel final1

Share