در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت مطرح شد

اگر آتش سوزی بازار رشت در شب رخ می‌داد فاجعه بزرگی می‌شد/انبارها به خارج شهر منتقل شوند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شیرزاد گفت: برای قدردانی از زحمات این عزیزان مبلغ ۲ میلیون ریال به همه کارکنان آتش نشانی و مبلغ ۵ میلیون ریال به نیروهای ویژه که در شرایط سخت و در روزهای تعطیل کار کردند پرداخت میشود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نود و هفتمین جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت که به ریاست فاطمه شیرزاد و با حضور چهار تن از اعضای شورا و مدیران شهرداری برگزار شد, شیرزاد با توجه به اینکه آتش نشانی از مشاغل سخت است گفت : با توجه به بافت فرسوده بازار احتمال آتش سوزی در این منطقه بسیار زیاد است و همچنین محار آتش با مشکلاتی مواجه است.۰۱۰۴۹۵-۰۸shirzad

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت با اشاره به تلاشهای شبانه روزی این قشر زحمت کش گفت: هنوز حقوق خرداد ماه این کارکنان پرداخت نشده است.

شیرزاد افزود: باید حقوق کارکنان شهرداری یکسان پرداخت شود و اولویت نیز با کارکنان آتش نشانی باشد چون این افراد با دل و جان کار میکنند و نیاید دغدغه حقوق داشته باشند.

وی بر لزوم ایجاد انگیزه در بین آتش نشانها تاکید کرد و افزود : کاری که آتش نشانها انجام می‌دهند به صورت مادی نمی‌توان آن را جبران کرد اما برای قدردانی از زحمات این عزیزان مبلغ ۲ میلیون ریال به همه کارکنان آتش نشانی و مبلغ  ۵ میلیون ریال به نیروهای ویژه که در شرایط سخت و در روزهای تعطیل کار کردند پرداخت میشود.

وی همچنین از برگزاری هم اندیشی با حضور استانداری و مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: با برگزاری این همایش ها می‌توانیم بسیاری از مشکلات در زمینه آتش سوزی در رشت را مدیریت کنیم.

رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت خرید نردبان ۵۵ متری هیدرولیکی ، بالگرد آپ پاش ، و لباس های ضد حرق را از مهمترین کمبود ها در آتش نشانی عنوان کرد گفت : در حال حاضر ۱۲ ایستگاه آتش نشانی در شهر رشت مشغول فعالیت هستند.

اگر آتش سوزی بازار رشت در شب رخ می‌داد فاجعه بزرگی می‌شد

ramza_4361بابک رمضانی مدیر عامل آتش نشانی شهرداری رشت در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت گفت: در بیست روز گذشت ۲۲۷ مورد آتش سوزی در شهر رشت صورت گرفت که از این میزان ۱۱۵مورد علف زار،۳۹ مورد مسکونی ، ۱۰ مورد خودرو، و ۴۵ مورد خدمات ایمنی شهروندان بود.

رمضانی افزود;این مقدار آتش سوزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است و انتظار می‌رود به دلیل گرمای هوا، و عدم استفاده صحیح شهروندات از تکنولوژی به ۳۰۰مورد هم برسد.
وی با اشاره به این مطلب که از این مقدار تنها ۸درصد دارای بیمه بوده است گفت: میران خسارت وارد شده ۲ میلیارد و ۱۲۲میلیون ریال بوده است.

رمضانی با اشاره به اینکه بازار رشت انبار باروت است, تاکید کرد: در آتش سوزی که در بازار رشت اتفاق افتاده است اگر این حادثه در شب رخ میداد فاجعه بزرگی میشد چرا که در بازار رشت به علت داشتن دامنه ها کاذب،سیستم نامناسب، پیش روی غیر مجاز مغازه ها و سد معبرها امکان خاموشی و مهار کردن آتش بسبار سخت میشد.

مدیر عامل آتش نشانی شهرداری رشت انتظارات اتش نشان ها را داشتن نردبان ۵۵متری هیدرولیکی و خودروهای سنگین امداد و نجات عنوان کرد و گفت ;با تلاش شورا و شهرداری تاکنون منابع انسانی و تعداد ایستگاه ها افزایش یافته و در چهار ماه آینده نیز خودروهای سنگین به ناوگان آتش نشانی اضافه می شوند.

انبارها به خارج شهر منتقل شوند

مظفر نیکومنش در این جلسه گفت: بازار رشت فرسوده است و باید نوسازی شود و همچنین آذوقه مردم در مرکز شهر تجمیع شده است و اگر اتفاقی مثل آتش سوزی چند روز اخیر که در بازار رخ داد تکرار شود خسارت بسیار زیادی به شهر وارد می‌شود.--۴-۲-۹۵nikoomanesh

نیکومنش گفت: باید تدبیر انجام شود تا انبارها مثل بازار الگویی مصرف ماهی به خارج شهر منتقل شود و مرکز شهر فقط محل فروش باشد.

در ادامه عباس صابر نیز با تایید حرف‌های نیکومنش گفت: یکی از راها میتواند بستن عوارض سنگین به ایجاد انیار در داخل و مرکز شهر باشد و به این ترتیب بسیاری از انبارها به خارج از شهر انتقال پیدا می‌کند.

در ادامه جلسه موسوی روزان با بیان ‌اینکه  به آموزش در سطح مدارس و مهدها نباید اکتفا کرد و گفت: کارگاه آموزشی در خصوص پیشگیری و مهار آتش در شهرداری و با مشارکت اصناف برگزار شود تا بتوانیم فرهنگ سازی خوبی را انجام دهیم.

در این جلسه همچنین حجت نجفی مسول امور حوادث غیر مترقبه استاداری گیلان گفت : امسال بودجه مناسبی را برای تجهیز مرکز آتش نشانی شهر رشت تخصیص داده شده است تا کمبود ها برطرف شود و دغدغه ایی برای اطفای حریق مراکز آتش نشانی نداشته باشند.

tel final1

Share