اولین نشست شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اولین نشست شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور مسئولین کشوری، استانی و تیم مدیریت شهری لاهیجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شهرداری لاهیجان ،اولین نشست شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در سالن جلسات شهرداری لاهیجان و با حضور مسئولین کشوری، استانی، شهرستانی و تیم مدیریت شهری برگزار گردید.

DSC_0076در این جلسه سعید آگشته شهردار لاهیجان در سخنانی اذعان داشت: شهرها رویش هندسه و سیمان هستند، طبیعی است که اگر نگاه فرهنگی، هنری و اجتماعی به شهرها نداشته باشیم، شهر ها به موجوداتی بی جان تبدیل خواهند شد.

آگشته گفت: تئاتر به عنوان هنری فاخر می تواند تاثیر مطلوبی بر فرهنگ شهروندی داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: پرداختن به مقوله هنر و فرهنگ در مدیریت شهری، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می گردد.

در ادامه حسینعلی خدایگانی رئیس شورای اسلامی استان و شهر لاهیجان در سخنانی گفت: اگر نتوانیم شهر را از نظر فرهنگی ارتقا بخشیم، ضرر بزرگی خواهیم کرد.

وی افزود: همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری توانسته جریان فرهنگی بسیار عظیمی را در کشور به وجود آورد که از این رو به خود می بالیم.

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور نیز در سخنانی اذعان داشت: جشنواره تئاترخیابانی شهروند لاهیجان، یکی بهترین جشنواره های شهروندی کشور است که توانسته قوام و دوام داشته باشد.

شفیعی گفت: با بررسی موضوعات و معضلات روز و با ارائه طرح های نو می توان این جشنواره را کاربردی تر و اثرگذار تر برگزار نمود.
فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در سخنانی اظهار داشت: هنر فاخر تئاتر می تواند تماشاگران خود را درگیر موضوع آن کند و این درگیری است که اثر بخشی آن را در مخاطب تضمین می کند.

فاضلی گفت: با نگاهی به شهر لاهیجان و مردم آن، می توان دریافت که این شهر دارای فرهنگ بسیار غنی می باشد و اثرات دوره های گذشته تئاتر خیابانی شهروند در زندگی مردم این شهر مشهود است.

گفتنی است در این نشست محمد رضا قربانی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار لاهیجان، جواد نجار تمیزکار نائب رئیس شورای اسلامی شهر و معاونت دانشگاه آزاد واحد لاهیجان، ابراهیم مهربان سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان، پیام دهکردی وحسین مسافر آستانه نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

در پایان این نشست با امضای تفاهم نامه ای ما بین تیم مدیریت شهری لاهیجان، انجمن هنرهای نمایشی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان انجام شد و هفتمین تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به طور رسمی آغاز گردید.

IMG_0320

tel final1

Share