نماینده مردم رشت در مجلس

انتخاب لاریجانی بزرگترین خدمت به جریان روشنفکری بود/هیات‌موسس ۲۱ نفره فراکسیون مستقلان تشکیل شد/احیای لشکر شکست‌خورده امید/به لاریجانی توصیه کردم به فراکسیون ولایت اعتماد نکند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم رشت در مجلس دهم با بیان نکاتی از پشت‌پرده برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه مجلس و تشکیل فراکسیون رهروان، از برگزاری نخستین جلسه فراکسیون مستقلان با عارف خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا ،غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی از تشکیل فراکسیون مستقل‌‌های مجلس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هیچگاه در جلسه‌ فراکسیون رهروان شرکت نکرده‌ام. پیش از انتخابات هیات‌رئیسه مجلس از ما برای حضور در جلسه‌ای به دعوت دکتر لاریجانی دعوت شد که بعداً اعلام شد این جلسه فراکسیون رهروان ولایت بوده و ما هم شدیداً اعتراض کردیم.

jafarzade_0414جلسه «فراکسیون رهروان» به‌عنوان «دوستداران لاریجانی» برگزار شد

او گفت: با این وجود، با توجه به این‌که این جلسه در شب قبل از انتخابات هیات‌رئیسه برگزار شد و فکر کردیم که ادامه اعتراض ما ممکن است به ایجاد اختلاف میان نمایندگان بیانجامد، صحبتی نکردیم و در هیچ جلسه دیگری نیز شرکت نکرده و نخواهیم کرد. در واقع آن جلسه نیز بدون هماهنگی با ما به‌عنوان جلسه فراکسیون رهروان مطرح شد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری آن جلسه، به شوخی می‌گفتیم قصد داریم در جلسه دوستداران لاریجانی شرکت کنیم و صحبتی از فراکسیون رهروان ولایت مطرح نشده بود و قرار بود همه کسانی که ریاست دکتر لاریجانی را قبول داشتند، در آن جلسه حاضر شوند. قرار نبود چیزی به‌عنوان فراکسیون رهروان ولایت اعلام شود.

هیات‌موسس ۲۱ نفره فراکسیون مستقلان تشکیل شده است

او با تاکید بر این‌که تشکیل فراکسیون مستقلان به‌معنای تضعیف یا تقویت دو فراکسیون دیگر نیست، یادآور شد: تعداد ۲۱ نفر از نمایندگان مستقل و اعتدال‌گرای مجلس دهم به‌عنوان هیات‌موسس فراکسیون مستقلان تصمیم دارند که فراکسیون سوم را تشکیل دهند و فکر می‌کنم به برخی بازی‌ها در صحن مجلس، نظم خواهد بخشید.

به لاریجانی توصیه کردم به فراکسیون رهروان اعتماد نکند

جعفرزاده ایمن‌آبادی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برخی از اعضای این فراکسیون، از حضور قطعی کاظم جلالی و بهروز نعمتی خبر داد و گفت: اعتقاد ندارم، مجموعه فراکسیون رهروان ولایت وفادار به لاریجانی باشد؛ چراکه اعضای پایداری و نزدیکان آن‌ها، معمولاً به این شکل همدلانه برخورد نمی‌کنند و احتمال دارد، فردا تصمیم دیگری بگیرند و من شک ندارم که این‌گونه خواهد شد و حتی به دکتر لاریجانی هم توصیه کردم که شما نمی‌توانید به این افراد اعتماد کنید. البته که اگر به هر دلیلی فعلاً با این افراد باشید ما در کارتان دخالت نمی‌کنیم.

انتخاب لاریجانی بزرگترین خدمت به جریان روشنفکری بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس دهم یادآور شد: به گمان من، با انتخاب لاریجانی به‌عنوان رئیس مجلس بزرگ‌ترین خدمت به جریان روشنفکری کشور انجام شد؛ چراکه با تمام احترامی که برای دکتر عارف قائل هستم، معتقدم که ایشان نمی‌توانست تندروهای مجلس را کنترل کند.

او ادامه داد: فراموش نکنید دکتر لاریجانی هم یکی از نمایندگان لیست امید بود و اگر همه پشت ایشان قرار می‌گرفتند و جنگ زرگری به راه نمی‌افتاد، مطمئناً امروز از این‌که ۱۰ کمیسیون به دست اصولگرایان افتاده، حسرت نمی‌خوردیم.

لاریجانی گفت دریغ از یک تماس تلفنی!

نماینده مردم رشت در مجلس دهم اعلام کرد: دو یا سه روز قبل از برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه به‌خاطر این‌که احساس خطر می‌کردیم، خدمت دکتر لاریجانی رفتیم تا با او صحبت کنیم ولی ایشان دستگاه تلفن روی میزش را نشان داد و گفت دریغ از یک تماس تلفنی!

سرلیست امید در شهر رشت برای انتخابات مجلس دهم گفت: فارغ از این مسائل، باید بپذیریم ما سال اول را باختیم، باید دوستان کمک کنند تا لااقل بتوانیم در سال دوم، کمیسیون‌ها را پس بگیریم. معتقدم که ریاست مجلس در تمام چهار سال برای آقای لاریجانی خواهد بود اما می‌توانیم از سال آینده، کمیسیون‌ها را در اختیار بگیریم.

نزدیکی فراکسیون مستقلان با امید

او با اشاره به برخی دلخوری‌ها از فراکسیون امید، گفت: با فراکسیون امید، نسبت به رهروان ولایت، احساس نزدیکی بیشتری داریم و برای سال دوم برنامه داریم و اگر عقلای فراکسیون امید هم بپذیرند، بی‌شک در سال آینده شاهد اتفاق‌های خوبی خواهیم بود.

دیدار با عارف در نخستین جلسه فراکسیون مستقلان

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پاسخ به این سوال که درصورت تشکیل فراکسیون مستقلان که منجر به شکستن اکثریت فراکسیون رهروان ولایت خواهد شد، آیا امکان تلفیق این فراکسیون با فراکسیون امید در ابتدای سال دوم مجلس وجود دارد،گفت: قصد داریم، بلافاصله پس از تشکیل فراکسیون مستقلان و انتخاب شورای مرکزی و هیات‌رئیسه، نخستین جلسه فراکسیون را با شخص دکتر عارف برگزار کنیم.

او در تشریح اهداف فراکسیون مستقلان از برگزاری نخستین جلسه این فراکسیون با عارف، یادآور شد: ما می‌توانیم با یکدیگر کار کنیم و دکتر عارف را به نقطه‌ای که از آن عبور کردیم، بازگردانیم. دکتر عارف، سرمایه این کشور است و می‌تواند فراکسیون امید را به‌خوبی اداره کند و معتقدم ایشان می‌توانست حداقل رئیس یکی از دو کمیسیون مهم امنیت ملی و سیاست خارجی یا آموزش و تحقیقات باشد.

احیای لشکر شکست‌خورده امید

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان تصریح کرد: ما دکترعارف را دوست داریم و ایشان را سرمایه این کشور می‌دانیم و معتقدیم اگر بتوانیم خواسته‌های خود را به ایشان منتقل کنیم، می‌توانیم اتفاق‌های خوبی در مجلس رقم بزنیم. اعتقاد داریم این لشکر شکست‌خورده باید خود را احیا کند.

tel final1

Share