رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان:

دانشگاه آزاد بهترین گزینه برای ادامه تحصیل داوطلبان دانشگاهها/رؤسای واحد ها در جهت گسترش ساها در استان گیلان اقدام کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امیرتیموری جهت گسترش ساها در استان گیلان تأکید کرد و گفت :با وجود ظرفیت ها و امکانات بسیار مدرن موجود در واحد های دانشگاهی استان گیلان، رؤسای واحد ها در جهت گسترش ساها در استان گیلان اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، هشتمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی استان گیلان و رؤسای شورای تخصصی این دانشگاه در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی برگزار شد.
teymoori_0079در ابتدا دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امنای و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تشکر از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی ضمن گرامیداشت سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و نامگذاری روز حجاب و عفاف، گفت: یکی از زشت ترین توطئه های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر توطئه کشف حجاب بود که رضا شاه با طرح کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ و با حمایت و هدایت استعمارگران بر سرکار آمد و در جهت تداوم اجرای برنامه های ضد اسلامی خود دستور به خاک و خون کشاندن هزاران نفر را در مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ داد.
وی با تأکید بر رعایت حجاب و عفاف در واحد های دانشگاهی ادامه داد: رؤسای واحد های دانشگاهی بکوشند تا با رعایت پوشش اسلامی در واحد های دانشگاهی در تقویت و پرورش روحیه ی باطنی و درونی عفت و بالعکس با بیشتر شدن عفت درونی و باطنی باعث حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر شوند.
دکتر امیرتیموری در خصوص هدایت تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی ، تصریح کرد:با توجه به نزدیکی به فصل انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاههای سراسر کشور و لزوم هدایت صحیح تحصیلی و آشنایی هر چه بیشتر آنان با فضای دانشگاه و رفع دغدغه داوطلبان و خانواده های این عزیزان و دور کردن آنان از اضطراب انتخاب رشته مناسب با آینده ای روشن و رفع نیاز جامعه اسلامی، در واحد های دانشگاهی استان ترتیبی اتخاذ شود تا داوطلبان و خانواده های ایشان از امکانات، آزمایشگاه ها، کتابخانه ها و فضا های آموزشی منحصر به فرد واحد های دانشگاهی در سطح استان گیلان بازدید کنند و با رشته های فعال این دانشگاه آشنا شوند تا بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان بهترین گزینه ، بزرگترین دانشگاه حضوری جهان جهت ادامه تحصیل انتخاب کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ارزیابی علمی اعضای هیأت علمی حق التدریس را در واحد های دانشگاهی استان خواستار شد و ادامه داد: باید جهت ارتقای هر چه بیشتر به کیفیت آموزشی واحد ها نسبت به ارزیابی مجدد اساتید حق التدریس شاغل در واحد های دانشگاهی استان گیلان اقدام کنیم و با وجود اعضای هیأت علمی تمام وقت و استفاده از تخصص آنان در جهت صرفه جویی بیشتر از پذیرش نیرو های حق التدریس خودداری شود.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان جهت گسترش ساها در استان گیلان تأکید کرد:با وجود ظرفیت ها و امکانات بسیار مدرن موجود در واحد های دانشگاهی استان گیلان، رؤسای واحد ها در جهت گسترش ساها در استان گیلان اقدام کنند.
در ادامه دکتر شهاب شریعتی رئیس دبیر خانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،متنوع سازی منابع درآمدی و مدیریت و صرفه جویی هزینه ها را خاطر نشان کرد و گفت:در راستای مدیریت مصارف و صرفه جویی در انجام هزینه ها با توجه به رشد و نرخ هزینه ها و عدم افزایش شهریه باید راهکارهای متنوع سازی منابع درآمدی غیر شهریه را به عنوان یک سیاست راهبردی در سال اقتصاد مقاومتی ، عملی و اجرایی کنند.
این مقام مسئول توانمند سازی و آموزش کاربردی در واحد های دانشگاهی را خواستار شد و بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی اعتقاد دارد با توجه به وجود پتانسیل های موجود و داشتن امکانات منحصر بفرد خود می تواند در ارتقای سطح علمی و کیفی ارگان های دولتی و غیر دولتی، سازمان های خصوصی ، تولیدی و خدماتی تأ ثیر گذار باشد .
دکتر شریعتی همچنین با بررسی آمار و ارقام وضعیت تحصیلی دانشجویان، رشته های تحصیلی، اعضای هیأت علمی و عملکرد ساها و نحوه پیشرفت شفا در استان گیلان گزارش مبسوطی را ارائه داد.
دکتر علیرضا اقدامی معافی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین با ارائه گزارش از روند فعالیت های این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی از سال ۱۳۷۸ در این شهرستان تأسیس شد و در حال حاضر با داشتن تعداد ۴۳۰۰ دانشجو در ۵۷ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مشغول فعالیت می باشد.
وی تعداد کارکنان این واحد دانشگاهی را ۷۷ نفر اعلام کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی با دارا بودن تعداد ۸۸ عضو هیأت علمی در جهت افزایش ارتقای کیفیت آموزشی در این واحد دانشگاهی اقدام کرده است.
دکتر اقدامی معافی با برشمردن فعالیت های علمی و فرهنگی این واحد دانشگاهی بیان داشت: تدفین دو شهید گمنام ، راه اندازی دانشکده فنی مهندسی و پیش بینی برنامه های فاخر فرهنگی از جمله اقدامات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی در سال گذشته بود.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به همراه دیگر مسئولین واحد های دانشگاهی استان گیلان با حضور در جوار مزار دو شهید کمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی، با آرمان های این شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند.

tel final1

Share