امام جمعه اسالم: بزرگترین مشکل کشور فقر و بیکاری است

حجت‌الاسلام اصغر جدایی آوردن فرهنگ‌های متفاوت توسط مسافران به اسالم را از مشکلات مهم ذکر کرد و یادآور شد: بعضی از مسافران عزیز توجه به خانواده‌های ساکن در این مناطق ندارند و گاهی برخی مردان با شلوارک و زنان بی‌حجاب در شهر و کنار دریا ظاهر می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه فراموش شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین درد است، گفت: از مسؤولان طرح‌های ساحلی می‌خواهیم با انجام کارهای فرهنگی، نصب بنر و پوسترها و… رعایت شئونات اسلامی را یادآوری کنند.

jodaeiحجت‌الاسلام اصغر جدایی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به تقوا را داشتن انصاف و عدالت دانست.

وی با بیان اینکه انصاف یکی از زیباترین خصلت‌های اخلاقی است،افزود: انصاف از ویژگی‌های اهل ایمان و موجب عزت انسان است.

امام جمعه اسالم در ادامه بزرگ‌ترین مشکل در گیلان و کشور را فقر و بیکاری عنوان کرد و گفت: پدیده شوم فقر و بیکاری بسیاری از زندگی‌ها را پر آشوب و متلاطم کرده است.

وی حضور مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات به گیلان را توجه به صنعت توریسم بیان کرد و افزود: گسترش صنعت گردشگری در آثار منفی و مثبت دارد اما بهترین راه برون‌رفت گیلان از فقر و بیکاری، توجه خاص و ویژه و سرمایه‌گذاری روی صنعت توریسم است.

جدایی توجه به زیرساخت‌های گردشگری را ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: باید با ایجاد بازارچه خرید در اسالم مسافران را به طرف این شهر جذب کنیم.

وی آوردن فرهنگ‌های متفاوت توسط مسافران به اسالم را از مشکلات مهم ذکر کرد و یادآور شد: بعضی از مسافران عزیز توجه به خانواده‌های ساکن در این مناطق ندارند و گاهی برخی مردان با شلوارک و زنان بی‌حجاب در شهر و کنار دریا ظاهر می‌شوند.

خطیب جمعه اسالم ادامه داد: باید تلاش ما بر این باشد که مسافران و مهمانان با خاطره‌ای خوش از اسالم به شهرهای خودشان به سلامتی بازگردند اما جایز نیست مردم تماشاگر صحنه‌های خلاف حیا و عفت باشند و نسبت به چنین صحنه‌هایی بی‌تفاوت باشیم.

وی گفت: این خلاف تقواست که هیچ احساسی نسبت به گناهان و معاصی که انجام می‌شود نداشته باشیم و باید با نهایت محبت و صمیمیت و دلسوزی به مسافران تذکر زبانی دهیم.

جدایی با اشاره به اینکه فراموش شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین درد است، خاطرنشان کرد: از مسؤولان طرح‌های ساحلی می‌خواهیم با انجام کارهای فرهنگی، نصب بنر و پوسترها و… رعایت شئونات اسلامی را یادآوری کنند.

وی در پایان از همکاری مسؤولان در ماه مبارک رمضان برای حضور مبلغان در اسالم قدردانی کرد.

tel final1

Share