با ارسال دعوتنامه ای

الکساندر ژیلکین، از استاندار گیلان برای سفر به آستراخان دعوت کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا الکساندر ژیلکین با ارسال دعوتنامه ای رسمی ، از دکتر نجفی برای سفر به آستراخان برای تقویت مناسبات دوجانبه دعوت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا الکساندر ژیلکین با ارسال دعوتنامه ای  رسمی ، از دکتر نجفی برای سفر به آستراخان برای تقویت مناسبات  دوجانبه دعوت کرد.

اUntitled-2.ستاندار آستراخان در این دعوتنامه با اشاره به اینکه با افتخار سفر خود را در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به یاد دارد گفت اعتقاد دارم که سفر شما در رأس هیئتی از استان گیلان، گام دیگری در جهت توسعه و گسترش همکاریهای تجاری – اقتصادی سودمند دوجانبه و انساندوستانه بین مناطق ما خواهد بود و انجام این ملاقاتها و مذاکرات باعث اجرایی شدن توانمندیهای مناطق ما در حوزه‌های مختلف می گردد.

الکساندر ژیلکین همچنین با ابراز خوشحالی از بهره‌برداری تندیس عمر خیام که به عنوان نمادی از جمهوری اسلامی ایران در روسیه نصب خواهد شد نوشته است : من از این واقعیت خوشحال هستم که اتفاق مهم، یعنی پرده‌برداری از تندیس عمرخیام نیشابوری فیلسوف، ستاره شناس، ریاضیدان و شاعر بزرگ ایرانی در شهر آستراخان در برنامه سفر شما قرار دارد که نصب تندیس بعنوان نشانی ماندگار در تاریخ تمدن جهانی باقی خواهد ماند.

استاندار آستراخان با  پیشنهاد تاریخ سفر در ماه مرداد خاطر نشان کرده است : ما این هدیه گرانبهای استان گیلان را به شهر آستراخان درک می کنیم که ایده آن به لطف اراده و حمایت جنابعالی تبدیل به واقعیت شده است و نشان دیگری از دوستی چندین ساله مناطق ماست.

گفتنی است استاندار گیلان در گفتگو با خبرنگاران در اردیبهشت ماه گذشته از مراحل پایانی ساخت مجسمه عمرخیام در آستراخان توسط اتاق بازرگانی خبر داد و گفته بود : در راستای تحکیم و توسعه تعاملات منطقه ای فیمابین کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان « دریای صلح و دوستی » هر کدام از کشورهای آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان نماد ملی کشور خود را در شهر آستراخان ساخته و نصب نموده اند. بدین منظور، با هماهنگی طرف روسی پیشنهاد گردید « مجسمه حکیم عمر خیام » به عنوان نماد ملی جمهوری اسلامی ایران آماده و در آن شهر نصب گردد که ساخت این مجسمه نیز توسط استان گیلان در مراحل پایانی قرار دارد .

دکتر نجفی با بیان اینکه پس از فروپاشی اتحاد شوروی در سال ۱۳۷۰ و تشکیل جمهوری های مستقل، فرصت مناسبی برای کشورمان و بالاخص استان گیلان به عنوان استان پیشرو  در زمینه ارتباط با روسیه پیش آمد تا از مجموعه توانمندی های بالفعل و بالقوه خود در راستای کسب درآمد و توسعه سرمایه گذاریهای مولّد استفاده کنند گفت : در همان ایام گیلان  فراتر از استان های دیگر برای  ارتباط با کشورهایی همچون اذربایجان٬ ترکمنستان و روسیه  قدم گذاشت وی خاطرنشان کرد : استان گیلان نیز بواسطه داشتن مرزهای مشترک دریایی با روسیه، تعاملات سازنده و جدیدی را با با مناطق مختلف روسیه منجمله با استان آستراخان بعنوان دروازه ورود به آن کشور آغاز نمود، بطوری که گیلان در مراودات با مناطق فوق همواره نقش «منطقه معین» را در رابطه با سایر استانهای کشور ایفا نموده است.

به گفته دکتر نجفی؛ استاراخان نیز شاهراه ارتباط تجاری بین گیلان و روسیه است که از بیست سال و اندی قبل از این طریق ارتباط بین این دو استان حفظ شده است.

 استاندار گیلان همچنین با اشاره به تأکیدات رئیس جمهوری به منظور بهره‌گیری از توان استان‌ها در گسترش همکاری با همسایگان گفت : خوشبختانه با همکاری مناسب وزارت کشور و وزارت امور خارجه، فرصت برای بهره‌گیری از توان استانداری‌ها ر بهبود روابط منطقه‌ای مهیا است.

tel final1

Share