با حضور استاندار گیلان صورت گرفت؛

افتتاح مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر در رشت + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ساخت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب ناشی از اعتیاد از ابتدای فروردین امسال در زمینی به وسعت ۱۱۷۰ متر مربع با زیربنایی در حدود ۴۵۰ متر مربع در کیلومتر ۱۰ جاده رشت-لاکان جنب بقعه آقاسیدابراهیم آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر امروز با حضور استاندار گیلان مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر در رشت افتتاح شد.

IMG_2904مراکز ترک اعتیاد اجباری

 نجفی عصر امروز پس از افتتاح مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ ، در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان که در همین مکان تشکیل شد شرکت کرد و گفت: این مرکز در مدت کمتر از ۴ماه  بدون هیچگونه پشتوانه ی مالی و با جدیت و همت مدیران استانی ، آموزش و پرورش،شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت دستور ساخته شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه هرجا که خردجمعی،صداقت و نیت پاک وجود داشته باشد عنایت خداوند را نیز در پی خواهد داشت افزود: بحمدا… شاهد بودیم که در ساخت این مرکز همه ی دست اندرکاران با عشق و علاقه ی خاصی پای کار بودند.

وی با بیان اینکه آرزومند هستیم تا جامعه به ساخت چنین مراکزی نیاز نداشته باشد  افزود: شهرداری های سراسر استان از این اقدام صورت گرفته در رشت الگو گرفته و با جدیت در ساخت چنین مراکزی اقدام نمایند.

نجفی بر ضرورت تقویت نظارت بر کمپ های نگهداری معتادان در شهرستان های استان توسط فرمانداران تأکید و تصریح کرد: در خصوص کمپ های نگهداری بانوان معتاد نیز دقت بیشتری به خرج داده شود تا در آینده ای نزدیک مراکز نگهداری اختصاصی برای بانوان نیز ساخته شود.

وی افزود: کشورمان به دلیل همسایگی با افغانستان  در معرض هجمه ی سنگین آسیب های اجتماعی بویژه موادمخدر قرار دارد که این امر جدیت بیشتر مدیران را در مقابله با این پدیده ی شوم می طلبد.

استاندار گیلان حضور نیروهای نظامی،انتظامی،امنیتی و قضایی را در پیشگیری و مبارزه با موادمخدر بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: خداوند را شاکرم که فضای همدلی و همکاری بین دولت و ملت و نیز بین مدیران در استان وجود دارد و بستر خدمت به مردم فراهم است.

ساخت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب ناشی از اعتیاد از ابتدای فروردین امسال در زمینی به وسعت ۱۱۷۰ متر مربع با زیربنایی در حدود ۴۵۰ متر مربع در کیلومتر ۱۰ جاده رشت-لاکان جنب بقعه آقاسیدابراهیم آغاز شد.

این مرکز شامل دو بخش قرنطیه با ظرفیت ۱۰ تخت و بخش آسایشگاه با ظرفیت ۵۰ تخت با امکاناتی ازجمله اتاق مدیریت، پزشک، CPR، اتاق مشاور با هزینه ۸ میلیارد ریال  افتتاح شده است.

در این مجموعه که براساس ماده ۱۶ اصلاحیه قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر ساخته شده خدمات درمانی، مشاوره ای، حرفه آموزی، مددکاری به بیماران و خانواده آنان و آموزش مهارت های زندگی ارائه می شود.

بر اساس ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان متجاهر به مواد مخدر و روان گردان ها که به صورت داوطلبانه حاضر به ترک اعتیاد نیستند، با دستور مقام قضائی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می شوند.

استاندار گیلان همچنین با حضور در بقعه ی آقاسید ابراهیم لاکان رشت با قرائت فاتحه به مقام این امام زاده و شهدای مدفون در این بقعه ادای احترام کرد.

tel final1

Share