در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه عنوان شد

افتتاح طرح توسعه کتابخانه عمومی اهل البیت(ع) آستانه اشرفیه در هفته دولت/راه تعلیم و تربیت و ترویج خواندن در جامعه از آموزش و پرورش می گذرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: در هفته دولت شاهد بهره برداری از طرح توسعه کتابخانه اهل بیت آستانه اشرفیه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی گیلان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: در هفته دولت شاهد بهره برداری از طرح توسعه کتابخانه اهل بیت آستانه اشرفیه خواهیم بود.

۷۷۶۲۶ee8-6eaf-4cb8-a476-49c4e2df08baجلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه صبح امروز چهارشنبه(۲۳ تیر) و با حضور امیر محمدپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، رحیم حیدری فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه، رقیه زرگری رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان،بخشداران،شهرداران و دیگر اعضای انجمن اعضای این انجمن در فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد.

در این جلسه امیر محمدپور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عالم جلیل القدر آیت الله امینیان(ره) از ایشان بعنوان پدر معنوی شهرستان آستانه اشرفیه و از یاوران راستین کتابخانه های عمومی و کتاب یاد و فقدان این عالم فرزانه را خسارتی جبران ناپذیر برای دوستداران کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه شهرستان آستانه اشرفیه خواستگاه عالمان و دانشمندان بسیاری در دوران گذشته و حال نظیر دکتر معین بوده است، وضعیت فعلی کتابخانه های عمومی برای مردمان این شهرستان را نامناسب دانست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اما در ماههای اخیر با همدلی و عزمی که بواسطه حضور فرماندار فرهنگ دوست این شهرستان ایجاد شده شاهد تحولات خوبی در این حوزه هستیم و بزودی نتایج خوب آن را خواهیم دید. محمدپور توسعه کتابخانه عمومی اهل بیت را بخشی از این اقدامات دانست و گفت: در هفته دولت شاهد بهره برداری از طرح توسعه کتابخانه اهل بیت آستانه اشرفیه خواهیم بود.

برگزاری ۱۶۲ نشست کتاب خوان در چهارماهه نخست سال جاری

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه همچنین فعالیتهای فرهنگی کتابخانه های عمومی را از جمله برنامه های اصلی این مراکز عنوان و این فعالیتها را در جهت جذب همه اقشار مردم بسوی کتابخانه ها و در نهایت توسعه فرهنگ مطالعه داتست. امیر محمدپور از جمله مهترین برنامه های فرهنگی اجرا شده در کتابخانه های عمومی را نشست های کتاب خوان با محوریت معرفی کتابهای خوانده شده و پرمخاطب عنوان کرد و اظهار داشت: سلسله نشستهای کتاب خوان از مردادماه سال گذشته و به ابتکار دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور آغاز و در استان گیلان نیز در سال گذشته با برگزاری۲۴ نشست ادامه یافت.

وی اضافه کرد: اما در سال جدید و با نامگذاری این سال با عنوان سال خواندن از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و ابلاغ سند سیاستهای نهاد با محوریت کتابخانه های عمومی و کتابداران، امروز و در چهارماهه نخست سال ۹۵در استان گیلان قریب به ۱۶۲نشست کتاب خوان برگزار شده است که این نشان از توجه کتابداران و علاقمندان به کتاب به مقوله ترویج خواندن دارد.

راه تعلیم و تربیت و ترویج خواندن در جامعه از آموزش و پرورش می گذرد

محمدپور در ادامه کتابخانه های عمومی را محلی مناسب برای کلیه فعالیتهای فرهنگی و برای حضور اقشار مردم و سنین مختلف بیان کرد و گفت: در این مسیر دستگاههای مختلفی می توانند نهاد کتابخانه های عمومی را برای رسیدن به این هدف همراهی کنند که از جمله مهمترین این دستگاههای فرهنگی آموزش و پرورش می باشد زیرا راه تعلیم و تربیت و ترویج خواندن در جامعه از آموزش و پرورش می گذرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین اجرای طرح فانوس با هدف ساماندهی کتابخانه های مدارس استان را از جمله اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی استان در همین راستا عنوان کرد.

رحیم حیدری فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاشهای مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ایجاد بسترهای لازم توسعه فضاهای مطالعه و ترویج کتابخوانی در استان اظهار داشت : یکی از ابعاد توسعه پایدار در کشور بهره گیری از ابزار علم ، کتاب و کتابخانه می باشد که اگر در زمینه کتاب و کتابخوانی کوتاهی شود این امر محقق نخواهد شد.

در ابتدای این جلسه نیز رقیه زرگری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه ضمن ارائه گزارش از وضعیت کتابخانه های عمومی و فعالیتهای انجام شده در این شهرستان، برگزاری سلسله نشستهای کتابخوان، برگزاری نمایشگاههای کتاب در مناسبتهای مختلف و تقدیر از اعضای فعال کتابخانه های عمومی را از مهمترین فعالیتهای کتابخانه های عمومی برشمرد.

tel final1

Share