مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد

افتتاح شعبه سوم تامین اجتماعی رشت/مطالبه ۳ هزار میلیاردی تامین اجتماعی گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حق پرست به مطالبات معوق حدودا سه هزار میلیارد ریالی از کارفرمایان استان گیلان اشاره کرد و افزود :خرید دین کارفرمایان که در این راستا توافق نامه ای با بانک رفاه کارگران تنظیم شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری جمیل حق پرست مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان صبح امروز در رشت برگزار شد.

افتتاح شعبه سوم رشت تامین اجتماعی رشت
۲۲۸۹۵

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, حق پرست با تبریک هفته تأمین اجتماعی اظهار کرد: برنامه های این هفته با نشست خبری امروز آغاز شده و در این هفته برنامه هایی از جمله افتتاح شعبه سوم رشت و واحد کارگزاری آن، افتتاح ساختمان اداری و درمانی آستانه اشرفیه با حضور مقامات استانی و کشوری صورت می گیرد.

وی نشست مشترک با شرکای اجتماعی تأمین اجتماعی، جشن هفته تأمین اجتماعی، نشست و بازدید با شرکت های بحران دار، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان، حضور در رسانه ملی، عیادت از بیماران بیمارستان رسول اکرم (ص) و حضور در نماز جمعه و ارائه گزارش کار را ازدیگر برنامه های این هفته نام برد.

حق پرست در ادامه سخنان خود سرانه پاسخگویی هر نفر کارمند به مراجعه کننده را ۸۴۱ نفر در استان دانست و گفت: از این تعداد در شعبه یک رشت به هزار و صد نفر و در شعبه دو رشت به ۹۵۰ نفر خدمات می دادند, بنابراین ضرورت افتتاح شعبه سه رشت مشخص می شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه خوشبختانه هیچ فردی فاقد پوشش بیمه در کشور وجود ندارد گفت: تأمین اجتماعی استان گیلان جزو تیپ یک کشور است و دارای ۲۷ شعبه، ۸ شعبه اقماری و ۵ کارگزاری می باشد.

حق پرست با بیان اینکه تأمین اجتماعی گیلان با دارا بودن ۷۳۳ پرسنل در بخش بیمه توانست ۳۹۰ هزار بیمه شده اصلی را پوشش دهند که نسبت به سال ۹۳ با رشدی ۴.۵ درصدی همراه بوده است, گفت: همچنین استان گیلان با تحت پوشش بودن ۱۰۳ هزار مستمری بگیر رشدی هشت درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص های مهم سازمان های بیمه ای نسبت پشتیبانی است که همان نسبت افراد بیمه پرداز به مستمری بگیر است گفت: این نسبت متأسفانه در گیلان ۳.۸ نفر است که این عدد در کشور ۵.۸ می باشد.

حق پرست گفت: هفت هزار و ۵۰۰ نفر مقرری بیمه بیکاری داریم که عدد پرداختی به آنها ۷۵۰ میلیارد ریال در سال می باشد.

وی افزود: گیلان دارای سه درصد جمعیت کشور است و سه درصد از بیمه شدگان نیز از استان گیلان می باشند و همچنین ۴.۵ درصد مستمری بگیران کشور را نیز دربر می گیرد.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان گیلان اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات سازمان اجرای طرح نام نویسی متمرکز SSN می باشد که با این ثبت نام در این سامانه مشخصات در کل کشور ثبت می گردد.

مطالبه ۳ هزار میلیاردی تامین اجتماعی گیلان

حق پرست به مطالبات معوق حدودا سه هزار میلیارد ریالی از کارفرمایان استان گیلان اشاره کرد و افزود : سازمان تأمین اجتماعی چند گام خوب و اساسی در راستای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با مبحث اقتصاد مقاومتی برداشته است و خرید دین کارفرمایان که در این راستا توافق نامه ای با بانک رفاه کارگران تنظیم شده است و در صورت درخواست کارفرمایان بدهکار، بدهی کارفرمایان از طریق تسهیلات بانکی به سازمان پرداخت می شود و در غالب دو فقره چک کارفرما به شکل اقساطی بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نماید.

وی همچنین ادامه داد: بخشنامه بسیار مؤثری که سازمان تأمین اجتماعی تنظیم کرد، بحث توقف عملیات اجرایی و بازداشت و برداشت کارفرمایانی است که از تسهیلات سرمایه در گردش استفاده می کنند و این وامی که دولت به کارگاه های پایین صد نفر داده می شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی با بیان اینکه گام مؤثر دیگر بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حسابی است که به دچار سه بحران حوادث غیرمترقبه، نوسانات ارزی و تحریمای ظالمانه شدند که از ۵۰ تا صد درصد بخشیده می شوند، افزود: کارفرما خوش حساب کارفرمایی است که از ۱۸ ماه قبل از شروع بحران ۱۶ ماه را لیست کارگاه خود را به ما تحویل داده باشد.
حق پرست با بیان اینکه سال گذشته بیمه زنان خانه دار گیلان رکورد دار بود و این موضوع نشان از فرهنگ بالا و اطلاع رسانی بودیم گفت: بیمه خبرنگاران به دو صورت انجام می گیرد در شکل اول کارگاه مشمولان خود را بیمه می کند که در این رابطه معافیتی وجود ندارد و در شکل دوم بصورت مشاغل آزاد است که با معرفی وزارت ارشاد است و معافیت هایی دارد.

 

tel final1

Share