برداشت مکانیزه از شالیزارهای گیلان در صومعه سرا آغاز شد

استاندار: برنج وارداتی در گیلان توزیع نمی‌شود/خرید توافقی برنج محلی توسط دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نخستین برداشت مکانیزه برنج در گیلان، صبح امروز با حضور استاندار گیلان در صومعه سرا آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نخستین برداشت مکانیزه برنج در گیلان، صبح امروز با حضور استاندار گیلان در صومعه سرا آغاز شد.

دکتر محمدعلی نجفی در مراسم آغاز برداشت محصول برنج در روستای لاکسار صومعه‌سرا با اشاره به اینکه امروز شاهد به بار نشستن تلاش برنج‌کارانphoto_2016-07-18_09-54-36 استان هستیم افزود :  دولت تمام همت خود را برای حمایت از کشاورزان به کار گرفته است و به همه کشاورزان سخت کوش خداقوت می گویم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود یک هزار و ۱۰۰ تن شلتوک از شالیزارهای گیلان  برداشت شود خاطر نشان کرد : از این مقدار ۶۰ تا ۶۵ درصد برنج سفید است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش ۸ تا ۹ درصدی برداشت شلتوک است اظهار داشت : اگر قیمت شلتوک مناسب حال کشاورز نباشد، دولت با ورود به عرصه و خرید توافقی، مانع از وارد آمدن ضرر به کشاورزان می شود.

استاندار گیلان به حمایت دولت از کشاورزان اشاره و خاطر نشان کرد : دولت در فصل برداشت و تا توزیع توسط کشاورزان هیچ گشایشی برای واردات نخواهد داشت و در این مسیر توزیع برنج وارداتی نیز نداریم.

وی افزود : تلاش ما بر این است تا زحماتی که کشاورزان متحمل شده‌اند به ثمر بنشیند و با شیرینی تمام برنج تولیدی خود را بفروشند.

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر در استان برای آن قسمت از اراضی تحت پوشش که ۱۷۰ هزار هکتار را شامل می‌شود موثر بوده است افزود : بخشی از اراضی پایین دست استان که در حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار است نیازمند تقویت در آبرسانی است.

استاندار گیلان تجهیز و نوسازی مزارع استان را یکی از اقدامات موثر جهاد کشاورزی پس از سفر رئیس جمهور به گیلان عنوان کرد و گفت : علی رغم اینکه سال ۹۴ از نظر درآمدی سال سختی برای کشور بود، ۹۵۰۰ هکتار از اراضی استان از طرح تجهیز و نوسازی مزارع بهره‌مند شدند.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه امسال در نشاء مکانیزه‌ی برنج شاهد رشد بسیار خوبی بودیم گفت : پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷۰ هزار هکتار از مزارع برنج استان به صورت مکانیزه برداشت شود.

وی با بیان اینکه توصیه بخش‌های فرایند مکانیزاسیون مزارع شالیکاری از تلاش‌های حمایتی دولت محسوب می‌شود خاطر نشان کرد : همه‌ی تسهیلات برای خرید ماشین آلات از طریق سیستم بانکی برای کشاورزان فراهم می‌شود.

دکتر نجفی افزود : تمام تلاش‌های دولت برای این است تا رنج برنجکار کمتر شود.

tel final1

Share