بازرس کل استان گیلان:

ارسال ۱۵ نامه هشداری به مقامات عالی رتبه استان گیلان/تا زمانی که طرح هادی بازنگری نشود،اجازه هیچ ساخت و سازی در منطقه حیران داده نمی‌شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،از ارسال ۱۵ نامه هشداری به مقامات عالی رتبه استان گیلان در سال ۹۴ خبر داد و گفت :در هر جایی که احساس کنیم سوی جریانی یا جرمی اتفاق بیفتد ورود خواهیم کرد و با ارسال گزارش های هشداری برای مدیران هشدار های لازم قبل از وقوع جرم را به آن ها خواهیم داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری بازرس کل استان گیلان به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

۲۰۱۶۰۶۲۸_۱۰۲۰۴۶به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ،صبح امروز، سیف الله مسرور ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) و گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: دنیا از همان بدو خلقت دو قطبی بوده که یک قطب آن ظالمان و قطب دیگر مظلومان بودند.

وی امام علی(ع) را محور عدالت، شجاعت مطلق و حامی مستضعفان عنوان کرد و افزود: امام علی(ع) در راستای پافشاری بر اجرای عدالت به دست ظالمان به شهادت رسید.

وی به دو وظیفه مهم و اساسی اداره کل بازرسی یعنی نظارت بر ادرات و بازرسی از سازمان ها و نهاد های اجرایی اشاره کرد و گفت :سعی ما بر این است که در کنار مدیران و مسئولان باشیم و سعی کنیم با مشاوره های صحیح آنها را از خطر وقوع جرم و تخلف آگاه سازیم تا هم آثار اجتماعی مطلوبی را در جامعه گذاشته باشیم و هم مدیران در جایگاه های خود حفظ شوند.

مسرور به نقش اداره کل بازرسی استان گیلان در نظارت بر انجام معاملات دولتی و دستگاه های غیر دولتی در سال ۹۴ شاره کرد و افزود: در سال گذشته کارشناسان ما در هزار و ۶۹۱ کمیسیون معاملاتی نظارت مستقیم داشته اند که این نظارت ها از دو هفته قبل از جلسه نهایی آغاز می گردد و با بررسی های دقیق از نحوه های انجام معامله از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری می شود.

مدیرکل بازرسی گیلان با اشاره به اینکه ۳۵ معامله طی سال گذشته در استان ابطال شده است، خاطرنشان کرد: ۳۵ مورد تذکر کتبی و ۲۸ فقره تذکر شفاهی به دستگاه‌ها داده شده است.

وی از ارسال ۱۵ نامه هشداری به مقامات عالی رتبه استان گیلان در سال ۹۴ خبر داد و گفت: در هر جایی که احساس کنیم سوء جریانی یا جرمی اتفاق بیفتد ورود خواهیم کرد و با ارسال گزارش های هشداری برای مدیران هشدارهای لازم قبل از وقوع جرم را به آن ها خواهیم داد.

مسرور کمبود زمین مرغوب در استان گیلان و مورد تعرض قرار گرفتن این گونه زمین ها را یکی از مشکلات این استان برشمرد و افزود: در حوزه زمین، منابع طبیعی و محیط زیست فعالیت های نظارتی بسیاری از سوی اداره کل صورت گرفته است که تنها در یک مورد موفق به باز پس گیری ۶۳ هزار متر مربع زمین های مرغوب و تحویل آن به دستگاهای مربوطه شدیم و در این راستا اقدامات پایشی خود را سریعتر و جدی تر دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان این که روند احیای دو رودخانه گوهر رود و زرجوب کند است، گفت: با پیگیری های مستمر که در ارتباط با احیای این دو رودخانه انجام دادیم موفق به تخصیص اعتبار ۵۰ میلیاردی شدیم که با این مبلغ نمی توانیم گره ای از مشکلات باز کنیم و حداقل به اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومانی نیاز داریم تا بتوانیم این معضل زیست محیطی را برطرف نماییم.

وی از نگاه بازرسی این اداره کل در روند احیا دو رودخانه گوهررود و زرجوب خبر داد و افزود: تا امروز نگاه نظارتی و پایشی داشته ایم ولی اکنون نگاه بازرسی داریم تا کسانی که عملکرد آن ها مطلوب نبوده را مواخذه نماییم.

مسرور به مرتفع شدن مشکلات گردن حیران خبر داد و گفت: با بازرسی های فوق العاده برای همیشه مشکلات حیران را مرتفع کردیم و باید بگویم بر خلاف آن چیزی که در رسانه ها مبنی بر تعرض و تجاوز نسبت به اراضی ملی در گردنه حیران اعلام شده بود، تخلفات در این منطقه نقض قوانین و مقررات توسط مسؤولان در خارج از طرح هادی و مالکیت صورت گرفته است.

مدیرکل بازرسی گیلان افزود: تا زمانی که طرح هادی بازنگری نشود، اجازه هیچ ساخت و سازی در منطقه حیران داده نمی‌شود و در این راستا طی ۱۰ ماه گذشته ساخت‌وسازهای معمول در منطقه حیران متوقف شده است.

وی از بازگردانی و باز پس گیری ۶۸ میلیاردی اداره کل بازرسی استان گیلان و برگرداندن آن به خزانه دولت از برخی ادارت و نهادهای استان خبر داد و گفت: در راستای بازرسی های انجام شده از برخی ادارات و مراکز موفق شدیم تا از سهل‌انگاری، حیف و میل، تغییر و جابه‌جایی ردیف‌ها فساد اداری و  خروج پول های دولت و مردم جلوگیری کنیم که در همین راستا در یکی از دستگاه هایی که فقط برای سلامت مردم فعالیت می کند ۴۱ میلیارد اعتبار برای محلی پیش بینی شده بود که هیچ گونه فعالیتی در آن زمینه صورت نگرفته بود و یا در یک سازمان دیگر ۲۱ میلیارد تومان اعتبار و بودجه برای بخشی غیر فعال در نظر گرفته شده بود که همگی توسط بازرسان این اداره کشف و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

مسرور با اشاره به برخورد با پرداخت‌های غیرمتعارف، بیان کرد: در گیلان برخورد با پرداخت‌های غیرمتعارف نداشتیم و سیستم پرداخت دولتی‌ها در تهران متمرکز است و اقدام می‌شود.

وی از اجرای قانون سلامت نظام اداری در دستگاه‌های گیلان در سال ۹۵ خبر داد و متذکر شد: کسانی که اموال مردم را چپاول می کنند برابر این قانون به مرگ مدنی محکوم می شوند و به عبارتی دیگر این افراد از هرگونه اقدام و فعالیت اقتصادی محروم خواهند شد و بنده از افرادی که تمکن مالی دارند و از وام های کلان استفاده نموده اند و توجهی به برگرداندن آن ندارند می خواهم تا هر چه سریع تر مشکل خود را حل کرده تا شامل این قانون قرار نگیرند.

مدیرکل بازرسی گیلان در خصوص این که آیا شهرداری رشت می تواند در سطح حرفه در فوتبال تیم داری کند یا خیر گفت: طبق دستور العمل وزارت کشور شهرداری را از تیم داری منع کرده است و این دستور برای تمام شهرداری های کشور لازم الاجرا است ولی اگر شهرداری بتواند از وزارت کشور مجوز خاص دریافت کند و موافقت اعضای شورای شهر را نیز دریافت کند مانعی برای تیم داری وجود ندارد و هم چنین نظر شخصی بنده بر این است با توجه به این که دو تیم شهر رشت پرطرفدار هستند و افراد زیادی با این تیم ها خاطره دارند و نوعی حس نوستالژیک به آدم می دهد اداره کل ورزش و جوانان باید دقت بسیاری در ارتباط با واگذاری این دو تیم انجام دهد و ما هم به اداره کل ورزش و جوانان متذکر می شویم و نظارت های دقیق خود را بر این سازمان انجام می دهیم تا این دو باشگاه در اختیار فردی که شایسته و اهلیت لازم را دارد قرار گیرد.

مسرور با اشاره به امر پسندیده شهرداری رشت در برپایی ضیافت افطاری در پیاده راه فرهنگی و تحسین این امر گفت: تعدادی افراد معترض نسبت به نحوه تامین بودجه این افطاری از سوی این سازمان بودند که اداره کل طی چند روز آتی این موضوع را پیگیری خواهد کرد که این پول توسط خیر بوده است یا این که از بودجه شهرداری استفاده شده است.

وی در پایان سامانه ملی شکایات و اعلانات اداره کل را یکی از راه های ارتباطی مردم با این مجموعه برشمرد و افزود: استان گیلان از بحث حجم شکایات رتبه چهارم کشور را دارد و در سال گذشته بالغ بر هزار و ۶۲۰ شکایات مجازی داشته ایم که ۳۸۲ مورد از این شکایات منجر به تشکیل پرونده شد و مردم همواره با تماس های خود یکی از یاران ما در شناسایی تخلفات به کارشناسان و بازرسان ما هستند.

tel final1

Share