رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبرداد

ارائه طرح تولید قایق‌های فایبرگلاس در گیلان/فرآوری و بسته‌بندی انواع غذای آماده و نیمه آماده از مرغ/ارائه پیشنهاد اجرای طرح مونتاژ و تولید دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارائه طرح تولید انواع قایق فایبرگلاس متوسط تفریحی و صیادی با توجه به وجود بازار مناسب منطقه‌ای در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارائه طرح تولید انواع قایق فایبرگلاس متوسط تفریحی و صیادی با توجه به وجود بازار مناسب منطقه‌ای در این استان خبر داد.montazeri2016-03-09_15-50-07
علی منتظری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های صنعتی این شهرستان با اشاره به آمادگی گیلان برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید اظهار کرد: گیلان به لحاظ بهره‌مندی از مواهب طبیعی و وجود مرزهای زمینی و دریایی با کشورهای همجوار دریای کاسپین از بستر مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی برخوردار است.

وی نزدیکی به پایتخت و همسایگی با استان‌های صنعتی و کشاورزی به‌ویژه موقعیت ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک در منطقه را از جمله قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در گیلان عنوان کرد و افزود: طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری در استان در قالب کتاب «مهم‌ترین طرح‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری در گیلان» مشخص شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طرح صنعتی تولید انواع قایق‌های فایبرگلاس متوسط تفریحی و صیادی در استان ارائه شده است، تصریح کرد: سالانه ۳۰۰ فروند ظرفیت تولید طرح مذکور پس از راه‌اندازی است.

منتظری، دسترسی به مواد اولیه و وجود بازار منطقه‌ای با توجه به بندرهای موجود در گیلان را دلیل انتخاب طرح مذکور خواند و بیان کرد: بندر کیاشهر در آستانه‌اشرفیه برای اجرای طرح تولید انواع قایق فایبرگلاس تفریحی و صیادی در نظر گرفته شده است.

وی به وجود زیرساخت‌های مناسب بندر، نیروی متخصص و … به منظور اجرای طرح مذکور در بندرکیاشهر اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تولید انواع قایق فایبرگلاس متوسط پیش‌بینی می‌کنیم ۴۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ارائه طرح فرآوری و بسته‌بندی انواع غذای آماده و نیمه آماده از مرغ در استان، خاطرنشان کرد: سالانه یک‌هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت تولید محصول مذکور است.

منتظری، طرح فرآوری و بسته‌بندی انواع غذای آماده و نیمه آماده از مرغ را از نوع صنعتی عنوان کرد و یادآور شد: تامین آسان مواد اولیه در داخل استان،ایجاد ارزش افزوده بالا، گسترش مصرف محصولات گوشت سفید و قابلیت صادراتی از دلیل‌های ارائه طرح پیشنهادی در گیلان است.

وی با بیان اینکه محل پیشنهادی برای اجرای طرح فرآوری و بسته‌بندی انواع غذای آماده و نیمه آماده از مرغ شهرک صنعتی صومعه‌سرا است، اظهار کرد: پیشنهاد مذکور به دلیل استفاده از مزایا و زیرساخت‌های شهرک مذکور ارائه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، مونتاژ و تولید دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی را از دیگر طرح‌های پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری در استان ذکر کرد و افزود: تولید سالانه ۴۰ دستگاه، ظرفیت طرح مذکور در گیلان پیش‌بینی شده است.

منتظری، نبود تولید داخلی را دلیل ارائه پیشنهاد اجرای طرح مونتاژ و تولید دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی در گیلان خواند و بیان کرد: امکان صادرات دستگاه و جزو صنایع پیشرفته بودن از دیگر دلیل‌های پیشنهاد اجرای طرح در استان است.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی رودسر برای اجرای طرح مونتاژ و تولید دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: استفاده از مزایا و زیرساخت‌های شهرک مذکور و دسترسی آسان به راه‌های ارتباطی از دیگر ویژگی‌های شهرک صنعتی رودسر است.

tel final1

Share