در چهارمین دور از مسابقات بین المللی جام شطرنج قهرمانان جهان و ایران:

اختلاف منتخب ایران و ستارگان جهان به یازده امتیاز رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در چهارمین دور از مسابقات بین المللی جام ستارگان جهان و ایران که به میزبانی این منطقه در حال برگزاری است، منتخب برترین شطرنج بازان جهان موفق شدند با نتیجه هشت بر دو از سد تیم ایرانی عبور کرده و این در حالی است که با این پیروزی، منتخب جهان در هر چهار دور مسابقات برگزاری شده موفق به شکست حریفان ایرانی خود شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در چهارمین دور از مسابقات بین المللی جام ستارگان جهان و ایران که برای نخستین بار در چنین سطحی در تاریخ ورزش شطرنج کشور برگزار می شود، جان الوست امریکایی و میخاییل مجیدشویلی از گرجستان به ترتیب پویا ایدنی و آرین غلامی را شکست دادند.

indexاز سوی دیگر ایوان سوکولف شطرنج باز هلندی سارا خادم الشریعه را با شکست بدرقه کرد و سید خلیل موسوی مقابل ادوارد روماین از فرانسه مغلوب شد. در ادامه رقابت میان احسان قائم مقامی در مصاف با جهانگیر وحیدف از ازبکستان و پرهام مقصود لو در مقابل گابریل سرگسیان از ارمنستان به تساوی انجامید.

رقابت شطرنج پوریا درینی مقابل الکسی دریف از روسیه با نتیجه تساوی به پایان رسید، یرگنی میروشنگو از اوکراین نیز موفق شد شاهین لر پری زنگنه را شکست دهد و در پایان نیز علیرضا فیروز جاء نیز نتیجه مسابقه خود را به نایجل شورت انگلیسی واگذار کرد.

براساس نتایج دور چهارم از مسابقات تیم منتخب برترین شطرنج بازان ایران با کسب ۲ امتیاز در برابر ۸ امتیاز کسب شده از سوی تیم ستارگان جهان روز چهارم را نیز با شکست مقابل رقبای خود به پایان رساند و این درحالی است که به نسبت روزهای قبل فاصله امتیازی بسیار بیشتر بود.

شطرنج بازان ایرانی در روزهای اول و دوم مسابقات با نتایج مشابه ۶  بر ۴ شکست خورد و در روز سوم با فاصله اندک ۴.۵ بر ۵.۵ امتیاز نتیجه را به تیم ستارگان جهان واگذار کرد و با نتیجه روز چهارم، تیم منتخب ایران در مجموع ۱۴.۵ امتیاز اخذ کرد و تیم منتخب ستارگان جهان نیز ۲۵.۵ امتیازی شد و اختلاف دو تیم به ۱۱ امتیاز رسید.

رقابتهای بین المللی جام ستارگان جهان و ایران میان دو تیم از منتخب برترین شطرنج بازان جهان و منتخب ایران از روز یکشنبه ۲۰ تیرماه با حضور آناتولی کارپف و رییس فدراسیون جهانی شطرنج در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی آغاز و تا سی ام تیرماه نیز ادامه دارد.

tel final1

Share