با تصمیم جدید کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت؛

اجرای طرح «خانه تاکسی» و «تاکسی گردشی» /خیابان انقلاب به سمت خیابان امام یکطرفه می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت تصمیم گرفتند برای کمک به معیشت تاکسیداران مسیر خط بی.آر.تی این شهر، دو طرح «خانه تاکسی» و «تاکسی گردشی» در رشت اجرا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر ،اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت در جدید ترین تصمیم گیری خود با اجرای دو طرح «خانه تاکسی» و «تاکسی گردشی» در رشت موافقت کردند.

۲۰۶۵۰۸۵در جلسه ای که روز چهارشنبه در محل شورای شهر برگزار شد، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا به نگرانی های تاکسیداران از راه اندازی خط اتوبوس های «بی.آر.تی» در این شهر اشاره و بیان کرد: نگرانی های رانندگان بیش از ۹۰۰ تاکسی در خط خیابان امام (ره) که فاز نخست «بی.آر.تی» شهر در آن راه اندازی شده است قابل تأمل و توجه است.

رضا رسولی افزود: مطمئنا باید برای جایگزینی کاهش درآمدی که برای رانندگان تاکسی در این خط به وجود آمده است راهکاری اندیشید که به این منظور راه اندازی «خانه تاکسی» و «تاکسی گردشی» می تواند طرح های مورد نظر در این راستا باشد.

وی با بیان اینکه با الگوبرداری از شهرهای دیگر می توان کارکردهای دیگری برای حجم انبوه تاکسی ها در برخی خطوط شهر اندیشید ادامه داد: با اجرای خانه تاکسی در فضاهایی همچون بیمارستان ها، هتل ها و همینطور راه اندازی تاکسی های گردشی می توان تعداد قابل توجهی از تاکسی های شهر را در چنین کارکردهایی مدیریت کرد.

رسولی تاکید کرد: کاهش معیشت تاکسیداران به دلیل راه اندازی «بی.آر.تی» و فعالیت پر رنگ سواری های شخصی سبب شده که امنیت شغلی این زحمتکشان تحت الشعاع قرار گیرد لذا شهرداری موظف است که راهکارهای جدید برای مدیریت این وضع به شورا ارائه کند.

حضور پررنگ سواری های شخصی معضل بزرگ تاکسیداران

عضو دیگر این کمیسیون نیز با بیان اینکه حضور پرتعداد سواری های شخصی در همه خیابان های رشت دیده می شود اظهار کرد: اگر از فعالیت سواری های شخصی در خیابان های رشت کاسته شود معیشت تاکسیداران نیز با فعالیت در خطوط شان تأمین می شود.

مسعود کاظمی افزود: تعدیل حضور سواری های شخصی به تنهایی می تواند بخش اعظمی از مشکلات تاکسیداران را حل کند لذا لازم است که با همکاری دلسوزانه پلیس راهور این معضل در شهر رشت حل شود.

وی تصریرح کرد: اجرای طرح تاکسی های گردشی می تواند موازی کاری با فعالیت موسسه های توریستی مسافربری باشد بنا براین در اجرای چنین طرح هایی باید سیاست های لازم را به خرج داد تا مشکلات حوزه حمل و نقل شهر بیشتر نشود.

عضو دیگر کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز به تأثیر بیکاری در افزایش تعداد فعالان حوزه سواری های شخصی در شهر رشت پرداخت و گفت: متأسفانه مدیریت شهری رشت تاوان بیکاری کارخانجات را می دهد.

مظفر نیکومنش نودهی افزود: با تعطیلی کارخانجات، تعداد سواری های شخصی و همچنین دست فروشان در رشت افزایش می یابد در حالی که با ورود این افراد به حوزه های مختلف، نظم و مدیریت شهری زیر سوال می رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت با تاکید بر اینکه دستگاه های مربوطه باید به مسئولیت های خود در حوزه شهری و اجتماعی حساس تر باشند گفت: شهرداری نمی تواند بار و مسئولیت این تعداد انبوه بیکار را در شهر رشت به دوش بکشد.

وی همچنین بر آموزش رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رشت تاکید و بیان کرد: با وجود سختی کار فعالان این حوزه اما همواره احترام به شهروندان باید سرلوحه فعالیت این رانندگان باشد.

خیابان انقلاب به سمت خیابان امام (ره) یکطرفه می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های مدیریتی ترافیک شهر همگام با راه اندازی خط «بی.آر.تی» اظهار کرد: یکی از طرح هایی که برای مدیریت ترافیک شهر به ویژه در مسیر خط «بی.آر.تی» پیش بینی شده است یکطرفه کردن خیابان انقلاب (حاجی آباد) به سمت خیابان امام (ره) و همچنین یکطرفه کردن مسیر خیابان امام (ره) تا چهار راه قدس (میکائیل) است.

فرامرز جمشید پور افزود: با تایید پلیس راهور با اجرای این طرح، علاوه بر مدیریت ترافیک مسیر فوق، فضای لازم برای فعالیت تاکسیداران نیز مهیا می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این طرح،  حضور تاکسیداران در نزدیکی پیاده راه نسبت به حضور اتوبوس و مینی بوس در خیابان امام از جمله اولویت هایی بوده که برای بهبود فعالیت تاکسیداران خط فوق در نظر گرفته شده است.

با این توضیحات در پایان جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت مقرر شد که طی یک هفته آینده، شهرداری ساز و کار های اجرای طرح «خانه تاکسی» و «تاکسی گردشی» را در شهر بررسی و نتیجه آن را به کمیسیون فوق اعلام کند.

tel final1

Share