حاجی پور و فاتحی در جلسه شورای شهرستان رشت

اجازه ورود برنج‌های وارداتی به گیلان و مازندران گرفته شود/ضرورت رفع مشکلات ترافیکی مسیر رشت به منطقه آزاد انزلی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حاجی‌پور با تأکید بر نظارت دولت تدبیر و امید بر واردات برنج گفت: کشاورزان با هزاران مشکل و وام گرفتن و گرفتاری اقدام به کشت برنج می‌کنند و از دولت تدبیر و امید و استاندار گیلان تقاضا داریم اجازه ورود برنج‌های وارداتی را حداقل به دو استان گیلان و مازندران ندهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه شورای شهرستان رشت که با حضور اعضای این شورا برگزار شد اسماعیل حاجی پور رییس شورا با بیان اینکه از ابتدا سال تاکنون برای روستاهای شهرستان رشت ۹۵۰ جلد سند روستایی صادر شده است گفت: صدور سند برای روستاییان سبب دلگرمی این قشر زحمت کش می‌شود.-_-۱۳hajipoor

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, رییس شورای شهرستان رشت در ادامه گفت: از این تعداد سند صادر شده بیشترین صدور را در شهر خمام با ۳۰۰ جلد داشتیم و کمترین آن را در بخش سنگر بوده است.

 وی با بیان اینکه بنیاد مسکن و ثبت تعامل خوبی با بخشداری ها و دهیاری ها دارند گفت : این نوید را به همه روستاییان شهرستان رشت خواهیم داد که تا پایان سالشاهد افزایش اعطای سند روستایی خواهیم بود.

 حاجی پور همچنین به فرا رسیدن فصل درو برنج در استان اشاره کرد گفت: در بحث برداشت برنج کشاورزان با دو مشکل عمده روبرو هستند که یکی مشکلات جوی هواست و دیگری وادات برنج است.

وی با تأکید بر نظارت دولت تدبیر و امید بر واردات برنج گفت: کشاورزان با هزاران مشکل و وام گرفتن و گرفتاری اقدام به کشت برنج می‌کنند و از دولت تدبیر و امید و استاندار گیلان تقاضا داریم اجازه ورود برنج‌های وارداتی را حداقل به دو استان گیلان و مازندران ندهند.

وی با بیان اینکه واردات برنج انگیزه فعالیت را از کشاورزان می‌گیرد,یادآور شد: دهیاران با تغییر کاربری‌های زمین کشاورزی به مسکونی موافقت نکنند، زیرا این کار کشاورزی استان را نابود می‌کند.

ضرورت رفع مشکلات ترافیکی مسیر رشت به منطقه آزاد انزلی

IMG14111707 در این جلسه همچنین مجید فاتحی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد انزلی و نماینده بخش خشکبیجار با اشاره به افزایش حضور گردشگری در این منطقه گفت : در سه ماه نخست امسال حضور گردشگران در منطقه آزاد انزلی نسبت به مدت مشابه سال گذشه ۳۸ درصد افزایش داشته است.

فاتحی یادآور شد: این افزایش سبب رونق کسب و کار در این منطقه شده است اما باید مشکل ترافیک در شهرستان رشت حل شود چرا اینکه مسافرین برای آمدن به منطقه آزاد انزلی حجم سنگینی از ترافیک را تحمل می‎کنند.

tel final1

Share