رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

آمادگی و مهیاسازی اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،با عنایت به در پیش بودن اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان طی گفتگویی به بیان اهمیت، اهداف و چگونگی اجرا در گیلان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،با عنایت به در پیش بودن اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان طی گفتگویی به بیان اهمیت، اهداف و چگونگی اجرا در گیلان پرداخت.

IMG_3817mohamadiکیوان محمّدی با بیان اینکه مرکز آمار ایران بعنوان متولی اصلی اجرای سرشماری، قبل از اجرای اصلی، مطالعات اسنادی، مشاوره‌ای و تحلیلی در سطوح بین‌المللی و داخلی انجام می‌دهد گفت:بر این اساس در سال ۱۳۹۴،آزمایش سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ با همکاری مرکز آمار ایران و معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با هدف شناسایی مشکلات اجرایی و فنی و نواقص موجود اجرا شد.
وی افزود: با اجرای این آزمایش در فضای کاملاً واقعی و عینی  در یکی از محلات شهر رشت، مشکلات اجرایی و فنی سرشماری شناسایی و تمهیدات لازم به گونه‌ای اندیشیده شده تا سرشماری اصلی با کمترین مشکل اجرا گردد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه تاکید بر اجرای سرشماری در تمام کشور‌ها برمبنای اهمیت قابل توجه نتایج بدست آمده است گفت: اجرای سرشماری در تمام کشورها، معمولاً فعالیتی زمان‌بر، پر حجم و پر هزینه‌ است. لذا به منظور اطمینان و دقت در اجرای صحیح و درست و لازم و ضروری است تا با مطالعات دقیقی که در این خصوص صورت گیرد، تمهیدات لازم به گونه‌ای اندیشیده شود تا بهره لازم را برای کشور به همراه داشته باشد.
وی  در خصوص اقدامات انجام شده و پیش‌رو جهت اجرای سرشماری در استان گیلان گفت: در این راستا طی دو سال گذشته نسبت به بهنگام‌سازی نقشه‌های آماری مورد نیاز به عنوان چارچوب اصلی و زیربنایی اجرای سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ استان در دستور کار معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گرفت و پس از اجرای آزمایش سرشماری در سال گذشته مجموعه پیشنهادات استان به مرکز آمار ایران منعکس و طی جلسات مشترک مورد بررسی قرار گرفته است.
محمّدی خاطرنشان کرد: طی چند ماه باقیمانده تا زمان اجرای سرشماری، براساس برنامه‌زمان‌بندی پیش‌بینی شده، فعالیت‌هایی نظیر تهیه فایل نهایی جغرافیایی، حوزه‌بندی نقشه‌‌های آماری به روش الکترونیکی، برگزاری ستاد سرشماری استان و شهرستان‌ها، تهیه امکانات فیزیکی، تجهیزات، وسایل مورد نیاز آموزش و اجرا، ثبت نام، مصاحبه وجذب نیروی واجد شرایط، برگزاری دوره‌های آموزشی سرشماری رده‌های ستادی و اجرایی و… در دست سازماندهی و اجرا می‌باشد.
وی یادآور شد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ در مهر و آبان ماه سال جاری به دو صورت اینترنتی و مصاحبه حضوری می‌شود و به منظور افزایش سرعت و دقت نتایج و استفاده از فناوری‌های نوین، در مصاحبه حضوری جمع آوری اطلاعات با استفاده از تبلت و پرسشنامه‌های الکترونیکی انجام خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه ضرورت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کارآمد، داشتن اطلاعات و آمار دقیق، صحیح و مناسب می‌باشد افزود: به یقین تحقق اهداف برنامه‌ها، چشم انداز و پیشرفت و توسعه کشور در گرو همکاری مطلوب عموم مردم عزیز، دستگاه‌های اجرایی، نهادها و موسسات عمومی و خصوصی در تهیه آمار و اطلاعات مورد نیاز از طریق اجرای طرح‌های آماری سالانه و سرشماری‌ها بویژه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ است.
وی در پایان گفت: امیدواریم با اتکال به پروردگار متعال و با همکاری مسئولین و مردم عزیز در اجرای مناسب سرشماری و گردآوری آمار و اطلاعات صحیح، زمینه‌ برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری صحیح برای آینده استان و کشور فراهم گردد.

tel final1

Share