فرماندار ماسال

آلودگی آب ییلاقات ماسال موجب نگرانی است/برخی بیماری ها سازمان یافته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار ماسال بر لزوم اطلاع رسانی مناسب در حوزه بهداشت و سلامت جهت پیشگیری از شیوع بیماری های تهدید کننده سلامت جامعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی ماسال ،فرماندار ماسال بر لزوم اطلاع رسانی مناسب  در حوزه بهداشت و سلامت جهت پیشگیری از شیوع بیماری های تهدید کننده سلامت جامعه تاکید کرد.

indexمحمود قاسم ن‍ژاد صبح امروز در جلسه شورای بهداشت و سلامت شهرستان ماسال با بیان اینکه در سطح دنیا تمامی نهادهای دولتی و  خصوصی  تلاش می کنند با اطلاع رسانی مناسب به عموم جامعه، سلامت جامعه ی خود را تضمین نمایند، افزود: با پیشرفت تکنولو‍ژی، شاهد شیوع بیماری های جدیدی در سطح جوامع هستیم که هیچ بعید نیست که برخی از این بیماری ها در قالب اقدامات سازمان یافته و بیوتروریسم ایجاد شده باشد.

وی استفاده از محصولات تراریخته در صنایع غذایی را از جمله عوارض بیماری زای تکنولوژی دانست که خاصیت سرطان زا بودن آن محرز شده است و اظهار داشت: رواج استفاده ازمواد غذایی ارگانیک در دنیا می تواند مؤید این مطلب باشد، بنابراین ما نیز باید این مسائل را به خوبی برای مردم تشریح نماییم.

رئیس شورای بهداشت و درمان شهرستان ماسال ،اجرای طرح خود مراقبتی از سوی وزارت بهداشت را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: اجرای این طرح و آموزش خود مهارتی در مواجهه با بیماری ها و پیشگیری از آن می تواند به ویژه در  مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مانند ماسال که از زیرساخت های ارتباطی مناسبی برخوردار نیستند، بسیار موثر واقع شود.

فرماندار ماسال نظارت دقیق بر بهداشت مواد غذایی و آب آشامیدنی را از دیگر وظایف دولت جهت حفظ سلامت جامعه عنوان داشت و ادامه داد: برخی گزارشات در خصوص آلودگی آب ییلاقات موجب نگرانی است و لازم است ضمن نظارت دقیق بخشداری ها در این زمینه، اعتبار لازم جهت بهبود وضعیت آب این مناطق از سوی سازمان امور عشایری تخصیص داده شود.

قاسم نژاد همچنین با تاکید بر جلوگیری از عرضه ی گوشت در شرایط غیر بهداشتی، از اداره دامپزشکی ماسال خواست تا ضمن نظارت دقیق از طریق گشت های مشترک  بر قصابی ها با ارائه کنندگان گوشت به صورت غیر مجاز به شدت برخورد نماید.

وی همچنین با اشاره به عوارض مصرف قلیان در جامعه، خاطر نشان کرد: متاسفانه مصرف قلیان به عنوان یک فرهنگ غلط در سطح جامعه نهادینه شده است و برای برخورد با آن باید در کنار اقدامات قهری از اقدامات فرهنگی نیز به خوبی بهره گرفت و در این راستا شهرداری ها و دستگاه های فرهنگی باید برنامه ریزی نمایند.

tel final1

Share