مدیرکل میراث فرهنگی خبرداد

آرامگاه میرزا کوچک‌ توسط شهرداری رشت و میراث فرهنگی ساماندهی چندوجهی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به اتمام مطالعه ساماندهی آرامگاه میرزا کوچک‌خان در رشت اشاره کرد و گفت: آرامگاه میرزا کوچک جنگلی ساماندهی چندوجهی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, رضا علیزاده ظهر امروز در جریان بازدید از آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی اظهار کرد: آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی یکی از موقعیت‌های بسیار تعیین‌کننده گردشگری در شهر رشت است.mirza016-01-15_14-56-42

وی به استقبال بسیار گردشگران از آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی اشاره کرد و افزود: بخش بیرونی آرامگاه مذکور جزو محدوده فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی شهرداری رشت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه بخش داخلی آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی متعلق به این سازمان است، تصریح کرد: اتمام مطالعات ساماندهی آرامگاه مذکور توسط مشاور طرح به اتمام رسیده است.

علیزاده از ساماندهی چندوجهی آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی در رشت خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح مذکور نیازمند ۱.۵ میلیون تومان اعتبار است تا بتوانیم مزار، تندیس و مجموعه‌های دیگر آرامگاه مذکور را ساماندهی کنیم.

وی در ادامه به طرح توسعه موزه رشت اشاره کرد و گفت: شهر رشت نیاز به جاذبه‌هایی دارد تا بتواند ایست گردشگران را به وجود آورد بنابراین توسعه دو مجموعه موزه در رشت مد نظر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به موزه رشت در خیابان بیستون این شهر، خاطرنشان کرد: توسعه موزه مذکور در حال پیگیری است.

علیزاده توسعه موزه رشت را نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار خواند و یادآور شد: موزه رشت نمایشگاه ملی محسوب می‌شود و سرفصل‌های اجرایی توسعه موزه رشت مشخص شده است.

وی همچنین به حضور هنرمندان گیلانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی در سال ۹۴ اشاره کرد افزود: امسال به‌دنبال اعزام هنرمندان صنایع دستی استان به نمایشگاه‌های بین‌المللی هستیم تا بتوانیم صنایع دستی استان را در بازارهای جهانی عرضه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ایجاد دو وب‌سایت بازارچه مجازی صنایع دستی در استان خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی وب‌سایت فرصتی برای ارائه محصولات صنایع دستی گیلان به نحو مطلوب است.

علیزاده با بیان اینکه کاربردی کردن صنایع دستی با آموزش و مناسب با سبک زندگی امروزی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است، تصریح کرد: بسته‌بندی محصولات صنایع دستی بخش دیگری از برنامه‌های سازمان مذکور در استان است.

tel final1

Share