مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

آبرسانی به ۱۶۵ روستای گیلان /اظهارات استاندار گیلان برای رسیدن به یک هدف عالی و از روی دلسوزی است/اعتبارات بی‌سابقه صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستاها

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرامینی در پاسخ به سوالی مبنی بر گلایه استاندار گیلان از مسوولین کشوری در خصوص عدم تخصیص اعتبارات آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: ما پروژه های خوبی را به مردم تحویل داده ایم که شخص استاندار نیز در افتتاح آنها حضور داشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دارمیرزا ،نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته «صرفه جویی در مصرف آب» پیش از ظهر امروز در رشت برگزار شد.۲۰۱۵۰۸۲۷۱۰۲۹۲۶_amini_6936

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, فرامینی با اشاره به اینکه سه سال سخت از زمان حضور دولت تدبیر امید می گذرد, یادآور شد:در این مدت توفیقات بسیار خوبی نصیب ملت شده است. هر دولتی که انتخاب شده با رای قاطع مردم بوده که این امر نشان دهنده انتخاب مناسب ملت است.

وی با بیان اینکه بهانه این جلسه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب است اظهار کرد: بعد از اکسیژن آب دومین عامل هستی بخش است و به عبارتی همه چیز از آب تشکیل شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: امروزه آب عامل توسعه است و جهت توسعه کشور به آب توجه نمود.

فرامینی با اشاره به محدودیت منابع آبی اظهار کرد: میزان سرانه آب در ایران ۶۵۰۰ متر مکعب بوده اما اکنون این حجم آب به ۲۲۰۰ متر مکعب کاهش یافته است که این میزان نیز در کشور به صورت یکسان توزیع نشده است و در برخی مناطق این میزان کمتر از ۱۲۰۰ متر مکعب و در برخی مناطق بیش ۲۲۰۰ متر مکعب بوده است.

وی افزود: میزان سرانه کشور روز به روز در حال کاهش است و این موضوع یک زنگ خطر جدی می باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه برای استفاده از منابع محدود باید روش های درست مصرف کردن را به کار گیریم یادآور شد: این نقطه ای است که صرفه جویی خود را به نمایش می گذارد و وزارت نیرو از دهه گذشته به فکر صرفه جویی افتاده است.

وی افزود: برای درست مصرف کردن نیازمند اراده و تلاش جامعه هستیم.

فرامینی مهمترین مقوله در بحث صرفه جویی را فرهنگ دانست و افزود: درست مصرف کردن به آحاد جامعه بستگی دارد. برای درست مصرف کردن نیاز به عزم ملی و اقدام همگانی داریم تا به سمتی رویم که آیندگان نیز از نعمت آب برخوردار شوند.

شعارهای هفته «صرفه جویی در مصرف آب»

وی درخصوص برنامه های این سازمان در هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: در این هفته هر روز با شعاری مزین شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان شعار اولین روز این هفته را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عنوان کرد و اظهار داشت: برای تحقق شعار سال باید خود اتکا باشیم و منابع زیر ساختی کشور شناسایی شود.

فرامینی همچنین گفت: وزارت نیرو استفاده از همه پتانسیل های داخلی آب برای ایجاد تحقق شعار اقتصاد مقاومتی استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه شعار روز دوم «آب، رسانه و مدیریت مصرف» می باشد, گفت: نقش رسانه در اطلاع رسانی بی بدیل است و کمتر کسی است که بگوید با رسانه ارتباط ندارم, بنابراین می توانند رسانه ها نقش پر رنگی را در فرهنگ سازی ایجاد نمایند.

فرامینی تصریح کرد: در قرنی هستیم که آن را قرن آب می نامند و گفته می شود اگر جنگی رخ دهد جنگ بر سر آب خواهد بود و این نشان دهنده اهمیت آب در جهان امروز است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان استفاده از ظرفیت های ائمه جمعه را از برنامه های این هفته دانست و اظهار کرد: خطیبان جمعه افراد تأثیرگذاری در جامعه می باشند و باید از ظرفیت آنها در جهت صرفه جویی در مصرف آب استفاده نمود.

فرامینی، محیط زیست و سلامت همگانی را سه ضلع مثلثی دانست که همپوشانی دارند و گفت: این خانواده ها هستند که جامع را تشکیل می دهند بنابراین آموزش خانواده ها می تواند نقش مهمی را در فرهنگ صرفه جویی داشته باشد.

وی شعار آخرین روز هفته صرفه جویی را «آب، قانون و حقوق شهروندی» دانست و اظهار کرد: باید قانون مداری را در دستور کار خود قرار دهیم.

فرامینی همچنین افزود: به هیچ وجه دوست نداریم از روش های قانونی برای جلوگیری از استفاده های نادرست از آب بهره جویی کنیم اما ناگزیر هستیم گاهی از آن استفاده نماییم.

آبرسانی به ۱۶۵ روستای گیلان

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان آب در بخش دیگری از اظهارتش گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور, ۶۴ طرح در سطح کشور مشخص شد که ۱۷ مورد آن مربوط به وزارت نیرو بود که خوشبختانه یکی از این ۱۷ طرح، طرح آبرسانی به روستاها می باشد.

فرامینی با بیان اینکه در طرح آبرسانی به روستاها دو هزار روستا با جمعیتی بالغ بر دو میلیون و صد هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند گفت: از این تعداد ۱۶۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار نفر با هزینه ۱۴۰ میلیارد تومانی برای استان گیلان می باشند که در سال ۹۵ آبرسانی به آنها صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد منابع این پروژه از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می شود اظهار کرد: صندوق توسعه ملی برای تولید و اشتغال می باشد و اختصاص این پول به آبرسانی روستاهای کشور نشان دهنده اهمیت روستاها برای دولت تدبیر و امید می باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان ضمن اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیون دلار معادل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستاهای کشور تخصیص یافته است گفت: از این میزان صد و پنج میلیارد تومان برای استان گیلان تحقق یافته است که این اتفاق در تاریخ آبرسانی کشور بی نظیر و بی سابقه بوده است.
فرامینی اظهار کرد: از گذشته تا کنون آب باعث آبادانی بوده است بدین ترتیب اگر بخواهیم روستاها را که عامل اصلی تولید هستند زنده نگه داریم باید آنها را از نعمت آب برخوردار نماییم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر گلایه استاندار گیلان از مسوولین کشوری در خصوص عدم تخصیص اعتبارات آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: ما پروژه های خوبی را به مردم تحویل داده ایم که شخص استاندار نیز در افتتاح آنها حضور داشت.

فرامینی همچنین افزود: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تا پایان سال ۹۴ شاخص بهره مندی از ۶۴ درصد به ۷۲/۷۸ درصد افزایش یافته است که افزایش ۸/۵ درصدی شاخص بهره مندی نشانه ی خوبی از فعالیت های ماست.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه افزایش هر یک درصد شاخص بهره مندی احتیاج به ۲۶ میلیارد تومان بودجه دارد گفت: استان گیلان از جهت تأمین اعتبار جز شش استان برتر کشور بوده است و اظهارات استاندار گیلان برای رسیدن به یک هدف عالی و از روی دلسوزی است.

tel final1

Share