گاف وحشتناک سایت شبکه خبر+ عکس

به گزارش گروه رصد فضای مجازی دیارمیرزا سایت شبکه خبر در حالی خبر از بی خسارت بودن زلزله رودبار جنوب داده است که در اشتباهی فاحش رودبار استان کرمان را با رودبار استان گیلان اشتباه گرفته است.

به گزارش گروه رصد فضای مجازی دیارمیرزا سایت شبکه خبر در حالی خبر از بی خسارت بودن زلزله رودبار جنوب داده است که در اشتباهی فاحش رودبار استان کرمان را با رودبار استان گیلان اشتباه گرفته است.photo_2016-05-22_12-17-38

 پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر نوشته است: «زلزله رودبار خوشبختانه خسارتی نداشت. عطا ناوکی فرماندار رودبار با اعلام این خبر افزود:  پس از اعزام گروههای امدادی هلال احمر به روستاهای اطراف شهرستان و گزارش دهیاران مشخص شد زمین لرزه خوشبختانه خسارت نداشته است.

 زمین لرزه ای به بزرگی چهار و نیم ریشتر ساعت ۱۶و ۲۹ دقیقه در ۴۵ کیلومتری از مرکز شهر و عمق ۲۸کیلومتری از سطح زمین رخ داد.

زلزله ۳۱ خرداد ۱۳۶۹ رودبار-منجیل به بزرگی ۷٫۴در ساعت ۲۱:۰۰ به وقت گرینویچ و سی دقیقه بامداد به وقت محلی رخ داد و شهرهای رودبار، منجیل، لوشان و ۷۰۰ روستای اطراف را به نابودی کشاند و به ۳۰۰ روستای دیگر خسارت عمده وارد نمود. خسارت حاصله از این زمین‌لرزه ۲۰۰ میلیارد دلار برآور شد. کانون ژرفی زمین‌لرزه مذکور حدود ۱۹ کیلومتری از سطح زمین بود و براثر آن یکصد هزار خانه خشتی و گلی با خاک یکسان شدند یا متحمل خسارات عمده گردیدند و بیش سی و پنج هزار کشته، شصت‌هزار زخمی و پانصدهزار بی‌خانمان آنرا در لیست مرگبارترین ۱۰ زلزله جهان در صدسال گذشته قرار می‌دهد. چند ساعت پس از وقوع زمین لرزه اصلی چندین پس‌لرزه به وقوع پیوست که بزرگی موج لرزه‌ای آنها بیش از ۵ بود. بزرگترین پس‌لرزه حدود ۱۲ ساعت پس از وقوع زمین‌لرزه اصلی اتفاق افتاد، که بزرگی آن Mb=۶ گزارش گردید».

همانگونه که در بالا مشخص است تحریریه سایت شبکه خبر, شهرستان رودبار استان کرمان را با رودبار استان گیلان که در آن زلزله سال ۶۹ رخ داده اشتباه گرفته است.

tel final1

Share