۱۵۰۰ بیمار صعب العلاج در گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند

محمدی همچنین به ۱۵۰۰ مددجوی دارای بیماری صعب العلاج در گیلان اشاره و تصریح کرد : باید با تعامل بیش از پیش با مسئولین استان و جامعه خیرین ، خدمات درمانی بیشتری را به آنان ارائه دهیم .

۲eبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ادامه سفرهای شهرستانی مدیرکل کمیته امداد گیلان به منظور بررسی مشکلات و رفع موانع احتمالی  خدمات رسانی بهتر به مددجویان در سراسر استان ، علیرضا محمدی طی سفر به لنگرود در جلسه ای که با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان ، فرماندار ، بخشدار و نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در این شهرستان تشکیل شد حضور یافت.

 مدیرکل کمیته امداد گیلان در این جلسه با تبیین رویکرد جدید این نهاد در خدمت رسانی بهتر به محرومین و نیازمندان گفت : دیدار و ارتباط مستقیم با امدادگران شهرستانها و همچنین برگزاری جلسات در این خصوص با مسئولین مربوطه موجب کاهش بسیاری از مشکلات ورفع موانع احتمالی در جهت رسیدگی به امور محرومان می شود.

علیرضا محمدی با اشاره به اینکه به زودی اداره کمیته امداد در منطقه محروم اطاقورتاسیس می شود افزود : این منطقه دارای هزار و ۳۵۰ خانوار است که در دسترس بودن کمیته امداد می تواند موجب کاهش بسیاری از هزینه های جانبی مددجویان برای رفت و آمد گردد .

وی یکی از دلایش افزایش جامعه مددجویی را افزایش سالمندان استان عنوان کرد و گفت : در صدد هستیم تا با ارائه کد چند خدمتی به مددجویان و بهره مندی آنان از این خدمات موجب کاهش آمار جامعه مددجویی شویم.

محمدی همچنین به ۱۵۰۰ مددجوی دارای بیماری صعب العلاج در گیلان اشاره و تصریح کرد : باید با تعامل بیش از پیش با مسئولین استان و جامعه خیرین ، خدمات درمانی بیشتری را به آنان ارائه دهیم .

مدیرکل کمیته امداد گیلان توانمندسازی مددجویان را از اهداف مهم این نهاد عنوان کرد و گفت : با شناسایی و آموزش افراد مستعد و ارائه تسهیلات قرض الحسنه به آنها ، خانواده ها را به سمت ایجاد اشتغال پایدار هدایت و تا زمان اجرای کامل طرح با آنها همراهی و پس از اجرای طرح نیز مورد نظارت کارشناسان اشتغال قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه ۴۰ واحد مسکونی در حال احداث برای مددجویان لنگرود است افزود : در تلاش هستیم ساخت این واحدهای مسکونی تا دهه مبارک فجر سالجاری به اتمام برسد و در اختیار مددجویان قرار گیرد و همچنین معوقات مددجویانی که قادر به بازپرداخت وام های مسکن نیستند پیگیری و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام لازم صورت گیرد.

دکتر پارسی مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان و نحوه خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی گفت : در بهزیستی لنگرود نبود برخی از امکانات رفاهی از جمله آسانسور مشکلاتی را برای مددجویان بوجود آورده است که امیدواریم با کمک و همدلی و همراهی مسئولین مرتفع گردد.

وی با بیان سیاست جدید سازمان بهزیستی افزود : در رویکرد جدید ، وسایل و تجهیزات نگهداری از سالمند و بیمار در منزل در اختیار خانواده وی قرار می گیرد و به این ترتیب از بسیاری آسیب ها و هزینه های مضاعف جلوگیری می شود.

در ادامه نیز لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های کمیته امداد و بهزیستی در جهت خدمت رسانی به نیازمندان تاکید کرد : کار امدادگری در این دوسازمان بسیار سخت و طاقت فرسا و نیازمند انرژی بالایی است که به لطف خدای متعال امدادگران این دو نهاد توانسته اند تا کنون خدمات بسیار خوبی را به مددجویان ارائه دهند.

وی به بحث مسکن مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت : هم اکنون ۴۰۰ واحد مسکن مهر در گیلان آماده واگذاری است که  می توان با مساعدت کمیته امداد و خیرین ، این واحد های مسکونی را برای مددجویان فاقد مسکن کمیته امداد خریداری کرد.

لاهوتی با تشکر از عملکرد بسیار خوب کمیته امداد در جهت توانمندسازی خانواده ها با ایجاد اشتغال برای آنها افزود : می توان با تدابیر جدید و همراهی این نهاد ، با تشکیل تعاونی هایی بصورت گروهی برای مددجویان ایجاد اشتغال کرد زیرا اشتغالزایی گروهی از پایداری بیشتری برخوردار است و توجیه اقتصادی نیز دارد.

در پایان جلسه هم فرماندار و بخشدار لنگرود هریک آمادگی بیش از پیش خود را برای کمک به رفع مشکلات مددجویان دوسازمان در شهرستان اعلام کردند.

Share