واعظی در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت

هولدینگ صادرات در گیلان برای نفوذ در بازار روسیه تشکیل شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برای نفوذ در بازار روسیه پیشنهاد می کنم یک هلدینگ با نشان مشخص مخصوص صادرات در استان راه اندازی شده و همه صادرکنندگان و تولیدکنندگان فعال در بازار در آن مشارکت داشته باشند و دستگاه های اجرایی و سازمان های دولتی نیز حمایت لازم را آن هلدینگ صورت دهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود واعظی در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد اظهار کرد: هدف از این نشست ها توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای حاسیه دریای خزر است.
photo_2016-05-27_19-48-49
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, وزیر ارتباطات تصریح کرد: دولت معتقد است اگر قرار است اقتصاد کشور شکوفا شود و رونق اقتصادی و اشتغالزایی صورت گیرد با کاهش تصدی گری بخش دولتی زمینه های واگذاری امور به بخش خصوصی باید فراهم شود.

وی افزود: بخش خصوصی نیز باید حرفه ای شود و با کمک دولت بتواند در یک بازه زمانی بر روی پای خود بایستد و به عنوان بازوی اقتصادی دولت عمل کند.

واعظی از گیلان به عنوان استانی توانا و مستعد نام برد و گفت: این استان از نیزوی انسانی تحصیلکرده و نعمات خدادادی بسیاری برخوردار است.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با بیان اینکه باید با همت و عزم جدی از ظرفیت های این سرزمین استفاده کنیم و موجب افزایش ارزش افزوده کالاهای صادراتی شویم تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی انزلی و گیلان یک مزیت است چرا که در کنار بازار کشورهای سی آی اس قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به شرایط جدید و قطع ارتباط کشور روسیه و ترکیه بازار روسیه ظرفیت مناسبی برای حضور کالاهی ایران ازجمله صیفی جات , میوه  , آبزیان و لبنیات وجود دارد اما برای نفوذ در بازار روسیه پیشنهاد می کنم یک هلدینگ با نشان مشخص مخصوص صادرات در استان راه اندازی شده و همه صادرکنندگان و تولیدکنندگان فعال در بازار در آن مشارکت داشته باشند و دستگاه های اجرایی و سازمان های دولتی نیز حمایت لازم را آن هلدینگ صورت دهند.

واعظی با بیان اینکه با دولت روسیه در یک سال گذشته مذاکرات مناسبی برای کاهش تعرفه های کالاهای صادراتی ایرانی صورت گرفته است اظهار کرد: این مذاکرات در بسیاری از موارد منجر به کاهش مالیات و عوارض بر کالاهای ایرانی شد و از سوی دیگر توافقات خوبی برای توسعه همکاری‌های بانکی و حل مشکلات فی مابین دراین حوزه داشته باشیم .
وی اضافه کرد: از سوی دیگر در خصوص تسهیلات ویزا برای بازرگانان درآینده نزدیک فضای جدیدی به وجود خواهد آمد.

وزیر ارتباطات بار دیگر بر ضرورت تسهیل صادرات به کشور روسیه و حاشیه دریای خزر تاکید کرد و گفت: نباید بازار کشورهای حاشیه دریای خزر را از دست بدهیم.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان,  توسعه همکاری در زمینه های پرورش ماهی درقفس و بسته بندی فرآورده های کشاورزی درگیلان را مهم دانست و گفت: درخصوص عوارض ورود و خروج کالا پس از مذاکرات روسای جمهور دو کشور ایران و روسیه کارگروهی تشکیل شد تا عوارض کاهش پیدا کند.

واعظی اضافه کرد: اکنون با تمام مجموعه کارهای صورت گرفته صادرات انجام می شود ولی هنوز درخصوص جذب حداکثری بازار روسیه تلاش ما ناچیز است.

وی تصریح کرد: روسای ادارت کل ایران گله مند نباشند و بجای انتقاد و گله مندی راهکار ارائه کنند تا در سفر رییس جمهور به باکو اقدامات لازم انجام شود.

وزیر ارتباطات در پایان تصریح کرد: قول می دهم مشکلات بانکی هرچه سریعتر حل شود تا از بازار ترکیه, ارمنستان, آذربایجان, روسیه, اوکراین و گرجستان که بازار های بسیار خوبی هستند جا نمانیم. آنچه دولت یازدهم به آن اعتقاد دارد واگذاری اکثر امور به بخش خصوصی چرا که اینکار در اروپا جواب داده و بخش خصوصی ایران باید از بخش خصوصی اروپا الگو برداری کند.
tel final1

Share