رئیس سازمان چای کشور در نشست با فرماندار فومن مطرح کرد

کاهش ۲۵ میلیون دلاری واردات چای و آشتی مردم با چای ایرانی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزبهان از آشتی دوباره مردم با چای داخلی خبر داد و گفت: در هیچ جای دنیا چای وجود ندارد که در آن از سم استفاده نشود جز در کشور ایران که چای خالص بدون مواد سمی تولید می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور در نشست با فرماندار و معاون فرمانداری فومن با اشاره به کاهش ۲۵ میلیون دلاری واردات چای را داشتیم، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که تاکید بر تولید ملی در سالهای اخیر بوده ما توانستیم بسیاری از باغات چای کشور را که غریب ۴ هزار هکتار بوده را دوباره به چرخه تولید برگردانیم.photo_2016-06-02_09-29-10

 به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن, روزبهان به اقدامات انجام شده در خصوص افزایش سطح زیر کشت چای اشاره کرد و افزود: مخالفت شخص بنده با حتی یک متر تغییر کاربری از برنامه های دولت تدبیر و امید بوده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه در سال ۹۲ حدود ۹۰ هزار تن و سال ۹۳ حدود ۶۵ هزار تن برگ سبز چای تولید شده گفت:با توجه به اقدامات انجام شده سال گذشته تولید برگ سبز به ۸۷ هزار تن رسید و پیش بینی می شود این رقم امسال به ۱۰۰ هزار تن برسد .

رئیس سازمان چای با تاکید بر اینکه چهار  هزار هکتار از باغات چای در پنج سال گذشته رها سازی شده بود گفت: از این میزان ۶۸ هکتار مربوط به شهرستان فومن بوده است.

وی از راه اندازی اولین صندوق بخش کشاورزی در کشور  خبر داد و گفت: از این صندوق یک میلیارد و ۳۰ میلیون  تومان تسهیلات با سود چهار درصد به باغداران چای در شهرستان فومن پرداخت شده است.

روزبهان اضافه کرد: این صندوق دارای ۴۲ هزار عضو بوده که با توجه به امکاناتی که در اختیار چایکار  قرار می دهد موجب رغبت و امید در بین بهره برداران شده است.

photo_2016-06-02_09-28-53این مسئول از آشتی دوباره مردم با چای داخلی خبر داد و گفت: در هیچ جای دنیا چای وجود ندارد که در آن از سم استفاده نشود جز در کشور ایران که چای خالص بدون مواد سمی تولید می شود.

 رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه چای تولیدی ما سالم است گفت: امسال فروش چای بسیار خوب بوده و با چای قاچاق برخورد جدی و خوبی صورت گرفته است.

 وی با اشاره به  کنترل قاچاق وهمکاری نیروی انتظامی در این حوزه بوده قدردانی کرد و گفت:امیدواریم که شاهد تولید چای مرغوب و با عطر و طعم عالی باشیم تا خود به خود مصرف چای خارجی توسط خانواده های ایرانی کنار گذاشته شود.

فرماندار فومن نیز در این نشست گفت: اگر بنا باشد تولید در سطح زیر کشت  ما کم شود این از نقاط ضعف ماست  و من امیدوارم در حوزه های مختلف کشاورزی و بویژه چای سطح زیر کشت با کیفیت عرضه و توزیع را افزایش دهیم.

 مومنی زاده با بیان اینکه در این شهرستان نیز کشاورزان چای کار داریم گفت: اگر در حوزه شهرستان فومن نیازی به کمک و همکاری ما لازم  باشد  ما  با جان و دل امادگی خود را اعلام می کنیم.

 فرماندار فومن شهرستان را از قطب کشاورزی استان گیلان خواند و گفت: باید از ظرفیتها برای اجرای سیاست های دولت و رهبری بهره برد.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی 

tel final1

Share